solmåneogstjerner Skrevet 12. desember 2020 #1 Del Skrevet 12. desember 2020 I vm i planica. Hva mener dere? Som så det og innehar en viss hoppfaglig kompetanse (om den så er ganske liten)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Del Skrevet 12. desember 2020 Han satte jo ikke nedslag. Anonymkode: 6fb5c...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Han satte jo ikke nedslag. Anonymkode: 6fb5c...9a3 Nei...? men han fikk 17x3. Hvordan ser du det i forhold til vinneren? Og en del av de andre. I dagens siste omgang. Og resten av omgangene? Han fikk voldsomt straff i dag i forhold til de andre og i forhold til tidligere. Han skulle hatt 17,5 x3 idag. Og det er basert på denne konkurransen. Kanskje 17,5x2 +18, normalt sett. Har noen sett gjennom de ti beste og deres karakterer, pluss hvordan det er blitt dømt tidligere i konkurransen? Det har tidligere blitt tatt hensyn til langt hopp og dermed at nedslaget ikke kunne gjøres så bra, men det hensynet ble ikke tatt her. (Man skal vel helst ikke ta det hensynet, men hvorfor får noen det?) Ja, vet dommerne sitter langt borte, spesielt i Planica. Hvorfor det? Er det greit? Er det det som gjør forskjell? Det var 0,5 poeng forskjell totalt. Og Granerud skulle hatt minst 1 eller 1,5 poeng mer. Da hadde han vunnet. Ja, jeg vet, det skal litt til at jeg finner mange likesinnede her. Men jeg prøver 😉 Satser på at lagkonkurransen går bra. 😊 Endret 12. desember 2020 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2020 #4 Del Skrevet 12. desember 2020 Han sa selv at det han mistet seieren på ikke var det nedslaget, men på det ene svake hoppet i går - jeg synes det er en bedre måte å se det på enn å begynne å spekulere i forskjellsbehandling. Både Geiger og Eisenbischler hadde også lange hopp med lave stilkarakterer i konkurransen (uten at jeg har nedslagene deres klart i hodet og skal mene noe veldig bastant om hva som var fortjent og ikke). Uansett ganske vanvittig at det kan bli så jevnt etter fire omganger - jeg skjønner jo at han ble skuffa når det var så nærme. Han får ta en prat med Andreas Kofler, som mistet OL-gullet med 0,1 poeng... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Del Skrevet 13. desember 2020 For en sutring. Han tapte fortjent. Hoppgutta er for øvrig en gjeng pinglegutter. Tragisk med en sport hvor man må være pinglete for å kunne bli god. Anonymkode: 8a0a7...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): For en sutring. Han tapte fortjent. Hoppgutta er for øvrig en gjeng pinglegutter. Tragisk med en sport hvor man må være pinglete for å kunne bli god. Anonymkode: 8a0a7...6c9 Skjønner at du ikke har erfaring med hopp... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Del Skrevet 13. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (4 timer siden): Skjønner at du ikke har erfaring med hopp... Jaså? Sier du som mener vinneren, som satte nedslag, ikke fortjente bedre stilkarakterer? Du snakker om peiling. Hopp er blitt en tragisk sport. Tidligere var det tøffinger, i dag veike pinglegutter som ser ut som små fyrstikker. Anonymkode: 8a0a7...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jaså? Sier du som mener vinneren, som satte nedslag, ikke fortjente bedre stilkarakterer? Du snakker om peiling. Hopp er blitt en tragisk sport. Tidligere var det tøffinger, i dag veike pinglegutter som ser ut som små fyrstikker. Anonymkode: 8a0a7...6c9 Jeg har ikke sagt at vinneren ikke fortjente bedre stilkarakterer enn Granerud. Det gjorde han. Men Granerud fikk for dårlig betalt. Det er ikke mange som er tøffere i hodet enn hopperne. De er også sterke, og med en vanvittig spenst og balanse. Det er en fordel å være lett ja. Det er en kunst å optimalisere kroppen (og hodet), slik at man blir en god hopper. Uansett: gleder meg over dagens flotte innsats av hoppgutta 😊 (Jeg har forøvrig hoppet selv, og er nærmest oppvokst i forskjellige hoppbakker pga familien min 😉) Endret 13. desember 2020 av solmåneogstjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 15. desember 2020 #9 Del Skrevet 15. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (På 12.12.2020 den 18.25): I vm i planica. Hva mener dere? Som så det og innehar en viss hoppfaglig kompetanse (om den så er ganske liten)? Kompetanse kan jeg nok ikke skryte på meg for mye av, men det er ingenting å si på entusiasmen 😅 Som kommentatoren sa; "det skal jo bare èn dommer til, som ser noe annet enn de andre" Og det stemmer jo, med et usselt halvpoeng. Men for en spenning, både lørdag og i laghoppet søndag 🤩 Veldig spennende med Granerud. Første VM og så stabil, god hopping. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. desember 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 15. desember 2020 vintage skrev (3 minutter siden): Kompetanse kan jeg nok ikke skryte på meg for mye av, men det er ingenting å si på entusiasmen 😅 Som kommentatoren sa; "det skal jo bare èn dommer til, som ser noe annet enn de andre" Og det stemmer jo, med et usselt halvpoeng. Men for en spenning, både lørdag og i laghoppet søndag 🤩 Veldig spennende med Granerud. Første VM og så stabil, god hopping. Ja han er god nå! Håper det fortsetter lenge! De er gode for tiden (de siste årene). Det er tøff konkurranse. Stöckl er en god trener, det er det ikke tvil om. Og for ikke å snakke om kvinnelandslaget! Dette er gøy! 😊😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 20. desember 2020 #11 Del Skrevet 20. desember 2020 Så vant han igjen i går - og ny sjanse i dag. Godstolen skal inntas kl. 16, ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 20. desember 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 20. desember 2020 vintage skrev (59 minutter siden): Så vant han igjen i går - og ny sjanse i dag. Godstolen skal inntas kl. 16, ja! Kjempegøy! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå