Smashing Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Jeg har prøvt å gjøre dette en rekke ganger. Men, får det ikke til. Får kun opp en blank side utan at det skjer noe. Dette er hva jeg gjør: 1. går inn på endre avatar, 2.Laster ned et bilde fra pc'en, 3. finner det jeg skal ha og trykker oppdater avatar. Så kommer det kun opp en hvit side og ingenting skjer.. Tror ikke bildet er for stort heller. Det står jo at bildeskalering er aktivisert og det betyr jo at bildet blir redusert. Noen som kan hjelpe meg? Eventuelt gi meg tips på hvor jeg kan finne avatarere som er i passe størrelse? Har ikke lyst å velge fra galleriet de har her.. På forhånd takk for hjelpen.
Crazee Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 (endret) Trur ikkje den skaleringa fungerer eg. Eg måtte i alle fall skalere manuelt sjølv, før eg lasta opp. Får du det ikkje til, så kan eg prøva å hjelpa eg (om ikkje andre kjem meg i forkjøpet ) Endret 9. august 2005 av Crazee
Smashing Skrevet 11. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2005 Ok. Men, da skal jeg prøve det. Har gjort det før en gang.. Takk for tipset!
Cronos Skrevet 11. august 2005 #4 Skrevet 11. august 2005 Tror du må finne et bilde som passer (i størrelse) på forhånd. Jeg fikk ihvertfall blank side hver gang jeg prøvde med noe annet.
Siam Skrevet 13. august 2005 #5 Skrevet 13. august 2005 Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skalerer et bilde for å få det lite nok til en avatar.... Kan noen hjelpe meg?
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2005 #6 Skrevet 13. august 2005 Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skalerer et bilde for å få det lite nok til en avatar.... Kan noen hjelpe meg? ← På denne siden kan du iallefall endre størrelsen enkelt og greit
Gjest Hege Skrevet 13. august 2005 #7 Skrevet 13. august 2005 Høyreklikk på bildet og sjekk egenskaper. Der ser du størrelsen og formatet. Bildet må være på max 90x90 piksler, og max 50 Kb. Det må være i et av bildeformatene du ser i profilen din like over der du laster ned. (gif, jpg..) Bildeskaleringen fungerer visst ikke, uten at jeg vet hvorfor. Er bildet for stort kan du endre det i et bildeprogram. Har du ikke noe slikt på maskinen. Paint, for eksempel. Er bilde og format ok og det fortsatt ikke laster opp kan det være du bør forsøke dette: logg ut, slett midertidige filer og cookies i nettleseren din, og restart maskinen. Prøv igjen.
Siam Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 Jeg er ikke så veldig flink med dette... Jeg har Paint, men vet ikke hvordan jeg kan forminske bilder ved hjelp av det. Kan noen forklare det for meg... Jeg må nok ha det inn med te-skje
Crazee Skrevet 14. august 2005 #9 Skrevet 14. august 2005 Paint har eg fjerna frå PC'n min, for det er jo ikkje brukandes til noko. Synest eg. Men, om du lastar ned IrfanView og innstallerer, så er det ein smal sak: Opne biletet, Image->Resize, og så skriv du inn storleiken. (max 90x90 pikslar) Lagre som jpg eller png, alt etter kva type bilete det er. (Jpeg for foto, png for teikning. Sånn generelt sagt.) Når du vel å lagre, så dukkar det opp eit ekstra vindauge, der du stiller inn kvaliteten på biletet (større kompresjon -> Mindre fil, dårlegare kvalitet) og slikt. Vil du berre bruke eit utsnitt av biletet som avatar, så merker du det du vil ha og "croppar" (Ctrl-Y) før du skalerer. Det var kort sagt. Du kan om du villaste ned språkpakke og plugins til programmet òg.
Siam Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Takk skal du ha, Crazee! Da skal jeg nok få det til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå