AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Jeg tenker å søke meg inn på rettsvitenskap ved UiO til neste år. I 2020 var snittet for vårsemesteret 61,4. Jeg har 0,2 poeng over dette. Bør jeg likevel ta opp fag i tilfelle snittet fortsetter å klatre oppover? 2020 var jo et spesielt år med tanke på rekordhøye søkertall, men snittet har jo generelt økt hvert eneste år. Dessuten er jeg redd det er mange som bruker tiden sin nå på å ta opp fag og dermed vil snittet pushes opp. Noen tanker om hvor mye som eventuelt vil holde? Ønsker ikke å ta opp masse fag dersom det ikke trengs! Anonymkode: 45c9b...fbb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Det pleier å gå minst 0,2 opp hvert år. Snittet på ordinært kvote gikk ikke opp mer enn normalt i år, det var bare førstegangskvoten som økte mye mer enn normalt. Hvis du har et fag du kan ta opp enkelt, hadde jeg kanskje forsøkt på det for å være sikker. Anonymkode: b6ce2...88b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Mulig det øker mer denne runden, siden flere privatister på våren ikke fikk ta eksamener. Dermed tok de antageligvis eksamen nå i høst, og søker på ny til neste år. Anonymkode: b6ce2...88b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Har du regnet med alderspoeng? Poeng for å være i militæret? Du kan få poeng for mye mer enn bare å ta fag på vgs. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/index.html Anonymkode: 8c1d3...d26
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du regnet med alderspoeng? Poeng for å være i militæret? Du kan få poeng for mye mer enn bare å ta fag på vgs. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/index.html Anonymkode: 8c1d3...d26 Ja, dette har jeg regnet med Anonymkode: 45c9b...fbb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Tror dere det holder med et snitt på 62,0? Er vel ikke sannsynlig at snittet hopper med 0,6 poeng? I så fall trenger jeg kun å ta opp ett fag, og det hadde vært deilig 😅 Anonymkode: 45c9b...fbb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror dere det holder med et snitt på 62,0? Er vel ikke sannsynlig at snittet hopper med 0,6 poeng? I så fall trenger jeg kun å ta opp ett fag, og det hadde vært deilig 😅 Anonymkode: 45c9b...fbb For noen år siden økte det med 0,7, men det er unntaket. Som regel er det bare 0,2. Anonymkode: b6ce2...88b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Nå kommer det snart noen tullinger som skal rette på deg med å si «det går ikke an å ha et snitt på over 6». Hehe. Anonymkode: bd1ed...d68 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mulig det øker mer denne runden, siden flere privatister på våren ikke fikk ta eksamener. Dermed tok de antageligvis eksamen nå i høst, og søker på ny til neste år. Anonymkode: b6ce2...88b Var det mange privatister som ikke fikk ta eksamen i vår? Hvor da? Det har ikke jeg fått med meg. Alle privatisteksamene gikk jo som normalt.. Anonymkode: 737d6...3a7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Var det mange privatister som ikke fikk ta eksamen i vår? Hvor da? Det har ikke jeg fått med meg. Alle privatisteksamene gikk jo som normalt.. Anonymkode: 737d6...3a7 Det stod endel om det i avisene, men mer enn det vet jeg ikke. Kan tenkes jeg tar feil og de likevel fikk ta eksamen. Hvordan fikk de gjennomført flere tusen muntlige eksamener i april/mai? Anonymkode: b6ce2...88b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stod endel om det i avisene, men mer enn det vet jeg ikke. Kan tenkes jeg tar feil og de likevel fikk ta eksamen. Hvordan fikk de gjennomført flere tusen muntlige eksamener i april/mai? Anonymkode: b6ce2...88b De avlyste alle videregående eksamener for at privatistene skulle få tatt sine. Jeg har ikke hørt om noen privatister som ikke fikk tatt eksamen i vår på grunn av avlysning. Anonymkode: b3182...75e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De avlyste alle videregående eksamener for at privatistene skulle få tatt sine. Jeg har ikke hørt om noen privatister som ikke fikk tatt eksamen i vår på grunn av avlysning. Anonymkode: b3182...75e Da har du helt sikkert rett. Uansett vil det øke mellom 0,2-0,8 poeng. Anonymkode: b6ce2...88b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan fikk de gjennomført flere tusen muntlige eksamener i april/mai? Anonymkode: b6ce2...88b På nøyaktig samme måte som alltid. Bare mer vasking mellom kandidatene og større avstand mellom kandidatene og vi som holdt eksamen. Jeg er jo bare én, men jeg hadde vel ca 60 kandidater oppe til muntlig. Og vi er jo svært mange sensorer. Privatistene skulle ikke bli rammet, så jeg er svært overrasket over at de evt ble det. Anonymkode: 737d6...3a7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): På nøyaktig samme måte som alltid. Bare mer vasking mellom kandidatene og større avstand mellom kandidatene og vi som holdt eksamen. Jeg er jo bare én, men jeg hadde vel ca 60 kandidater oppe til muntlig. Og vi er jo svært mange sensorer. Privatistene skulle ikke bli rammet, så jeg er svært overrasket over at de evt ble det. Anonymkode: 737d6...3a7 Så bra om de fikk til det. Så nyhetsartikkelen om de 3000 de hadde trykket sammen i Lillestrøm, antageligvis skriftlig da, men antok at de ikke fikk til det i april/mai. Anonymkode: b6ce2...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå