Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Jeg har kjøpt fullkornspasta i Sverige i helgen og tenkte jeg skulle lag pasta til middag i dag. MEN, så er jeg jo helt blank..Forslag til hva jeg skal ha til? Evt. oppskrift på en god pastasaus?
Arkana Skrevet 8. august 2005 #2 Skrevet 8. august 2005 Du kan bruke fullkornspasta akkurat som vanlig pasta, til akkurat det du vil. Noen forslag til sauser: * tomatsaus: hakket løk og hvitløk freses i olje, tilsett hermetiske tomater, italienske urter, litt sukker, salt og pepper. La putre en halvtimes tid. Tilsett gjerne skivet sopp sammen med løken, eller oliven. Litt fløte, crème fraîche eller ricotta gir en fyldig og annerledes smak. * enkel ostesaus: smelt et par ss smør, rør inn revet parmesan, mozzarella og kremost og la det smelte. Rør inn nykokt, varm pasta sammen med hakket basilikum og revet muskat. * primavera-saus: fres hakket løk, hvitløk, finhakket gulrot og squash. Tilsett fløte, salt/pepper og revet parmesan og rør inn nykokt pasta. * fløte/olivensaus: i en hurtigmikser blander du 10-12 sorte oliven (uten stein), litt timian og oregano, hvitløk, et par små sylteagurker og en god skvett olivenolje. Bland i en kjele sammen med en kartong fløte og la småkoke noen minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå