Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Nå er jeg 28 uker på vei og straks 29 uker om 2 dager. Jeg har merket at babyen ikke rører så mye på seg som den gjorde før? Er dette normalt. Også har jeg blitt så forferdelig trøtt igjen helt plutselig. Kjenner veldig lite bevegelse men de er der. Er det noen andre av dere som også har opplevd det sånn? 

Anonymkode: 13086...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tar du en telefon til jordmor om!

Jeg husker ei her inne som merket at det var lite liv i magen, men så sa hun, "meh", og lot det gå resten av dagen. Heller ikke på kvelden gjorde hun noe, selv om baby var helt stille. Først neste dag ordnet hun time hos jordmor. Da var det stakkars lille livet ikke til å redde mer. 😢 

Så vær så snill! ta det med jordmor! Eller med noe annet av helsepersonell. Og ta det på alvor!

Anonymkode: 7192f...da5

• Liker 3
Skrevet

Da drikker du eller spiser noe med sukker, legger deg ned en halvtimes tid og kjenner etter, og hvis det ikke kjennes ut som en del bevegelse tar du en telefon til føden og snakker med dem.

Anonymkode: 4cb45...004

• Liker 3
Skrevet

Det er grunn til å ringe føden.(

Uke 40 nå, like mye liv, om ikke mer, hele veien) 

Anonymkode: 85849...785

• Liker 1
Skrevet

Man skal alltid sjekke ut endring i bevegelser, (både om det er mindre, svakere eller plutselig mye/annerledes) Prøv ut det med å drikke noe kaldt og søtt som skrevet over, og ring føden om du ikke kjenner noe/lite. 

kjennliv.no

Anonymkode: 67ffe...cb3

Skrevet

Hvordan går det?? Prøvde du tipsene over, ringt jordmor/føden?? 

Anonymkode: 41a1e...b15

• Liker 2
Skrevet

Huff, forstår uroen din så godt! Jeg er omtrent nøyaktig like langt som deg, straks 29 uker. For en måned siden var baby helt stille i magen i mange, mange timer. For min baby var det svært unormalt, så fikk komme på føden på sjekk. Babyen var helt fin, men legen så jo at hun lå helt stille hun også. Likevel var det visst ikke noe å uroe seg for, og dagen etter var det full fest i magen igjen. Slik at det vært siden. Denne babyen sparker MYE og hardt. Så her om dagen, så var det stille igjen. Hun pleier å være ekstra aktiv når jeg skal sove, men ikke da. Da jeg stod opp for å tisse og fremdeles ikke kjente noe (noe jeg alltid pleier på natta), så tok jeg et stort glass appelsinjuice og la meg for å kjenne. Ingenting. Jeg klemte forskjellige steder på magen for å vekke. Likevel ingenting. Etter ca 45min kviknet hun til og ble normal bajas. Også er det tilbake til normalt hvor hun er i masse aktivitet. Synes det er så vanskelig å vite hvor urolig man skal bli, og hvor fort. Jeg kjenner knapt spark mot ryggen, så hvis hun snur seg så oppfatter jeg babyen som helt stille. Vil ikke være helt hysterisk heller, men samtidig ta tegnene alvorlig. 

Anonymkode: 6f4cf...ff6

Skrevet

Hei! Ikke noe som kan avgjøres av andre her inne. Ring føden og få en sjekk! Gjorde det i uke 30 og noe, da var det pga at ungen hadde endret stilling. Men, var jo veldig betryggende å få det sett på.

Du kan først ta en test hjemme. Drikk saft og spis mat. Legg deg på venstreside på sofaen og legg vekk mobilen. Smell to kjelelokk sammen eller noe annet som lager fæl lyd. Tell bevegelser i halvtime-time. Om det er få ringer du føden.

Anonymkode: e578f...9ce

Skrevet

Ring føden 😊 du får mest sannsynlig komme inn på en sjekk, CTG og ultralyd. Bevegelsene endret seg for meg i uke 28, da sparket og beveget hun seg mindre enn før. Det var ingenting galt med babyen for det men det var uvant fra å kjenne liv «hele tiden» til å måtte sitte stille og konsentrere seg for å kjenne noe i det hele tatt.

Anonymkode: 1dd7a...5cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det?? Prøvde du tipsene over, ringt jordmor/føden?? 

Anonymkode: 41a1e...b15

Hei dere! Jeg ringte føden og takk og pris såfikk jeg beskjed om å drikke et glass med noe søtt eller spise noe søtt også legge meg i sengen uten noe lys eller noe lyder rundt meg. Så sa hun at jeg skulle ligge å venstre side og ta telefonen på full lyd med noe skikkelig heavy musikk ikke noe beroligende. Jeg gjorde det og gjett om han våkna! Haha jeg kjente hvertfall 6 spark. En gang så sparket han 3 ganger på en gang. Så sa henne etter 3 min slår du av musikk og ligger helt i ro i 30 min og bare fokuser på sparkene også tell som du gjorde da du hadde på musikk

Så baby er I live ❤️ takk for alle råd og for at dere tenker på meg. Jeg tenker også på alle dere som går gravide! Vi gjør en skikkelig jobb. Hun sa også baby kan ha snudd seg og føttene retter seg mot livmor så da kjenner man ikke spark. Men heldigvis så gikk det bra :) 💕💕💕💕💕💕💕 takk igjen dere 😍

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei dere! Jeg ringte føden og takk og pris såfikk jeg beskjed om å drikke et glass med noe søtt eller spise noe søtt også legge meg i sengen uten noe lys eller noe lyder rundt meg. Så sa hun at jeg skulle ligge å venstre side og ta telefonen på full lyd med noe skikkelig heavy musikk ikke noe beroligende. Jeg gjorde det og gjett om han våkna! Haha jeg kjente hvertfall 6 spark. En gang så sparket han 3 ganger på en gang. Så sa henne etter 3 min slår du av musikk og ligger helt i ro i 30 min og bare fokuser på sparkene også tell som du gjorde da du hadde på musikk

Så baby er I live ❤️ takk for alle råd og for at dere tenker på meg. Jeg tenker også på alle dere som går gravide! Vi gjør en skikkelig jobb. Hun sa også baby kan ha snudd seg og føttene retter seg mot livmor så da kjenner man ikke spark. Men heldigvis så gikk det bra :) 💕💕💕💕💕💕💕 takk igjen dere 😍

Så godt å høre 💙

Anonymkode: 6f4cf...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...