AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Jeg og mannen min bor i samme by som en av mannens venner og hans kone. Mennene er gode venner og møtes titt og ofte. Jeg vet hvem kona hans er, og vi har hatt noen parkvelder sammen som har vært helt ok. Nå er jeg invitert på julesammenkomst til henne med flere andre av hennes venninner. Her kommer det jeg ønsker å få innspill på: Jeg er litt sjenert og introvert, og føler ikke vi har noe til felles. Jeg har ikke et ønske om å bli venn med personen da vi er veldig ulike med ulike interesser. Mannen min derimot, ønsker veldig gjerne at vi blir venner. Han ble faktisk sint på meg og kjefta på meg fordi jeg sa jeg ikke tenkte å dra dit. Så tenker jeg da... er det feil av meg å ikke dra på den kvelden? Er jeg et dårlig menneske for å ta det valget? Først tenkte jeg at jeg ikke drar dit fordi jeg er et voksent menneske som kan ta egne valg ut fra mine ønsker og behov. Jeg har andre venner og føler ikke på et behov for et påtvunget vennskap. Men burde jeg faktisk dra og gjøre en innsats likevel? Jeg dras mellom disse tankene, i tillegg til å bare ikke dra på trass nå fordi han kjefta.. (det er helt uaktuelt og det kommer jeg til å ta opp så snart barna er i seng...) Anonymkode: 2eecd...c02
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Dra. Om du ikke liker det, så ikke dra igjen. Og det kan hende om du ikke vil bli venn med denne kvinnen, så kan det hende du får kjemi med en av venninnene hennes. Det kan på en måte ikke skje noe galt på den sammenkomsten som ikke gjør det «verdt det». Om man ikke liker det så vet man det til neste gang, og da kan man heller si nei da. Anonymkode: b8a67...fe6 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Herregud, tenker at mannen din er sosialt tilbakestående og kontrollerende. Han skal da ikke fortelle deg hvem du skal bruke tiden din på. Dette skal du bestemme selv, ikke la deg kue av andre. Dette er så jævla typisk norsk: sosial kontroll, "du skal gjøre som JEG bestemmer!" Utrolig glad jeg er single, kan ta egne valg i livet. Aldri livet om jeg skal ha en samboer igjen. Anonymkode: 3668c...58c 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Hvor ofte treffer du denne personen? Jeg tenker at det er mulig å være høflig og hyggelig dersom det er snakk om å treffes 3-4 ganger i året. Man trenger ikke å bli venner selv om man er i omgangskretsen til hverandre Anonymkode: f97f1...06e 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Hadde ikke gidda å dra. Har egne venner jeg heller bruker tiden min på Anonymkode: e831f...8c8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 æsj skjønner deg godt ts. sliter også med noen lignende relasjoner🤷♀️aldri fred å få! har utviklet tlf angst på hele greia😭hopper ved enhver lyd Anonymkode: e1306...db9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Jeg synes jo du kan være høflig å dra, ellers blir det litt rart ved neste parmiddag. Dere trenger ikke å bli bestevenner, bare perifere bekjente. Alternativt bruke covid som unnskyldning. Anonymkode: 9a996...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Si at du er forkjøla 🙂 Anonymkode: 4ce62...e50
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Du er et voksent menneske som gjør hva du vil. Men jeg kan forstå mannen din også. Jeg hadde følt meg dårlig hvis vi som par ble invitert på middag og så er det bare jeg som dukker opp. Kanskje er det mange andre par der også. Da dukker det automatisk opp spm om hvorfor man kommer alene, har det hendt noe osv. Hvis dette er noe du har tenkt til å fortsette med (avvise denne kvinnen) så er det jo din mann som må ta den verste støyten med bortforklaringer, etterfulgt av spm og spekulasjoner. Til han tilslutt ikke gidder å finne på unnskyldninger og sier du ikke gidder bli med. Mye gi og ta i et forhold. Med barn i tillegg, enda mer gi og ta. Ikke alle vennene til mannen min jeg kommer like godt overens med jeg heller, men biter det i meg og møter opp som par. Blir ikke så ofte uansett. Anonymkode: 3aa35...418
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er et voksent menneske som gjør hva du vil. Men jeg kan forstå mannen din også. Jeg hadde følt meg dårlig hvis vi som par ble invitert på middag og så er det bare jeg som dukker opp. Kanskje er det mange andre par der også. Da dukker det automatisk opp spm om hvorfor man kommer alene, har det hendt noe osv. Hvis dette er noe du har tenkt til å fortsette med (avvise denne kvinnen) så er det jo din mann som må ta den verste støyten med bortforklaringer, etterfulgt av spm og spekulasjoner. Til han tilslutt ikke gidder å finne på unnskyldninger og sier du ikke gidder bli med. Mye gi og ta i et forhold. Med barn i tillegg, enda mer gi og ta. Ikke alle vennene til mannen min jeg kommer like godt overens med jeg heller, men biter det i meg og møter opp som par. Blir ikke så ofte uansett. Anonymkode: 3aa35...418 Høres ikke bra ut slik du beskriver. Man kan faktisk gjøre ting hver for seg selv om man er i forhold, dette er viktig. Ikke bli med bare for å være påheng, blir så falskt. Når man i tillegg skal forklare seg hvorfor den ene ikke er med blir ting enda dummere, da sier man jo bare at man ikke har lyst å komme. Enkelt og greit, å si nei er veldig viktig. Anonymkode: 3668c...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå