AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Sambo sin største hobby er da gaming. Har til tider vært diskusjon mellom oss rundt spillinga hans fordi jeg mener han bruker for mye tid på det. Har hobbyer jeg også som jeg driver med, men det lar jeg ikke spise opp så mye av fritiden min som sambo gjør på gaming. Føler svigers er med på å bidra til at det bare blir enda mer spilling og mindre familie og ungene. Jeg har nevnt for svigermor at jeg skulle ønske julegavene besto litt mer av ting som vi som småbarnsfamilie kan bruke. Det gjør jeg jo også selv, julegavene jeg får bærer ofte preg av at jeg er mamma, og kan være ting som både barna og samboer låner og bruker. Ofte gir familien min julegaver til meg som er ment for både meg og sambo. Mens han har egentlig gjennom hele tiden vi har vært sammen fått mye pc ting. Spill osv. Som gjør at han da ofte blir sittende alene på et rom mens jeg og ungene er på stua eller driver med andre ting. Han prøver seg med at jammen du får jo masse fritid og kan gjøre det du vil for jeg er jo hjemme med ungene. Men jeg vil jo gjerne at han skal være litt mer SAMMEN med ungene og ikke bare sette seg ved dataen. Spesielt ett søsken av han gir han alltid pc ting i julegave. I fjor fikk han et i følge han et veldig viktig spill som han hadde ventet lenge på av dette søskenet. Og det har tatt vel mye av i år, det spillet har ført til mye krangling og irritasjon. Har sagt fra til svigers at dette er ugreit og hun skulle ta det opp med resten av familien. Har jeg min fulle rett til å bli sur på svigers hvis han nå IGJEN får noe spillrelatert når jeg har sagt at det er ugreit? Anonymkode: 8cc4b...314
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jeg min fulle rett til å bli sur på svigers hvis han nå IGJEN får noe spillrelatert når jeg har sagt at det er ugreit? Ja! Anonymkode: 7174f...bf1
PM75 Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja! Anonymkode: 7174f...bf1 Enig!! Han valgte å bli pappa & det følger med forpliktelse ved det valget. Og ikke minst mye glede, som han går glipp av ved å være så selvsentrert. 2
solmåneogstjerner Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 (endret) Det er jo ikke du som skal bestemme hva de skal gi ham i gave da. Det er ikke helt riktig å ta det opp med familien hans, mener jeg. Nei, alle gaver trenger ikke å være familierelatert. Men: mannen er jo en egoistisk fyr! Det er jo han som må kontrollere seg selv og fokusere mer på familien, uansett hva han får i julegave. Det er han selv som taper aller mest på oppførselen sin, men det skjønner han jo ikke. Etter som tiden går så mister han jo kontakten og samholdet med både deg og barna. Jeg ville satt hardt mot hardt, mot ham, ikke slekten hans. Det skal være tid til hobbyer ja, men barn og partner må jo få tid med ham. Og det er hans ansvar, ikke hans mor og søsken sitt. Endret 12. desember 2020 av solmåneogstjerner 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Nei, du kan bli oppgitt på mannen, men du har lite med hva andre gir din mann. Anonymkode: b5d07...818 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Familien hans bestemmer vel selv hva de ønsker å gi ham i julegave. Hans store interesse er PC og gaming som du sier, så naturlig nok får han det i gave. Han bestemmer også selv hva han ønsker å bruke fritiden sin på, og hvor mye. Hvis du ikke liker det, får du ta det opp med ham. Anonymkode: 731f9...293 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familien hans bestemmer vel selv hva de ønsker å gi ham i julegave. Hans store interesse er PC og gaming som du sier, så naturlig nok får han det i gave. Han bestemmer også selv hva han ønsker å bruke fritiden sin på, og hvor mye. Hvis du ikke liker det, får du ta det opp med ham. Anonymkode: 731f9...293 Og det har hun jo gjort. Han har valgt å ikke følge opp og hun forsøker å løse det ved å stanse strømmen av spillrelaterte julegaver for å se om det kan bedre situasjonen. Jeg kunne godt funnet på å gjøre det samme. Anonymkode: d0ee2...16b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå