Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Jeg var nettopp på et kjøpesenter. Det var det ganske mye folk, de fleste med munnbind, men noen uten. Gikk inn på en butikk der det var to kasser i ca. En meters avstand fra hverandre. Kasse to var ledig, så gikk dit. Da smalt det ganske aggressivt fra hun som stod og ble ekspedert i den første kassen at jeg måtte flytte meg fordi det skulle være TO meters avstand. Ble helt paff. Vi hadde begge på munnbind, og kassene stod da i grei avstand fra hverandre. Kassen hadde vel ikke vært åpen om det ikke var greit? Dessuten var kjøpesenteret fullt av folk, og de fleste hadde munnbind men holdt ikke anbefalt avstand siden det var for mye folk. Hva synes dere om slik politioppførsel? Er ikke regelen 1 meter og ikke 2? Og er det ikke slik at hvis man har på munnbind på steder der det ikke går an å holde nok avstand, så går det greit? Jeg ble så paff at jeg bare flyttet meg, men kjenner at jeg blir provosert og skulle ønske jeg hadde kommet på å be henne om å flytte på seg selv, eller pelle seg hjem hvis vanlige covid-regler ikke er bra nok for henne. Hvorfor var hun i det hele tatt på et kjøpesenter hvis to meter var viktig for henne? FFS!!!
Gjest Villfisker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Det hender faktisk at kasser åpner køer ved siden hverandre ja. Det er veldig dumt av butikkene det gjelder, men det er nesten uungåelig med lange køer. Unngår de butikkene selv nå. Unngår også å gå når det er mye folk, for å unngå å komme for nær andre. Hun har sikkert blitt lei av masse andre hensynsløse folk, også rant det over, og gikk det ut over deg. Litt urettferdig, men hun kjente sikkert etter på situasjonen i ettertid hun også.
Gjest pangolina Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Butikkene skal tilrettelegge for at kunder skal kunne holde 2 meters avstand i lokalet, selv om avstandskravet er 1m.
Tiuren Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 25 minutter siden, In absentia said: Jeg var nettopp på et kjøpesenter. Det var det ganske mye folk, de fleste med munnbind, men noen uten. Gikk inn på en butikk der det var to kasser i ca. En meters avstand fra hverandre. Kasse to var ledig, så gikk dit. Da smalt det ganske aggressivt fra hun som stod og ble ekspedert i den første kassen at jeg måtte flytte meg fordi det skulle være TO meters avstand. Ble helt paff. Vi hadde begge på munnbind, og kassene stod da i grei avstand fra hverandre. Kassen hadde vel ikke vært åpen om det ikke var greit? Dessuten var kjøpesenteret fullt av folk, og de fleste hadde munnbind men holdt ikke anbefalt avstand siden det var for mye folk. Hva synes dere om slik politioppførsel? Er ikke regelen 1 meter og ikke 2? Og er det ikke slik at hvis man har på munnbind på steder der det ikke går an å holde nok avstand, så går det greit? Jeg ble så paff at jeg bare flyttet meg, men kjenner at jeg blir provosert og skulle ønske jeg hadde kommet på å be henne om å flytte på seg selv, eller pelle seg hjem hvis vanlige covid-regler ikke er bra nok for henne. Hvorfor var hun i det hele tatt på et kjøpesenter hvis to meter var viktig for henne? FFS!!! Det er vel bare å hoste litt i albuen, så holder hun nok kjeft til du er ute av butikken.... 😈 5
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Fint. Så holder du kanskje nok avstand heretter. ☺ 37
Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Villfisker skrev (20 minutter siden): Det hender faktisk at kasser åpner køer ved siden hverandre ja. Det er veldig dumt av butikkene det gjelder, men det er nesten uungåelig med lange køer. Unngår de butikkene selv nå. Unngår også å gå når det er mye folk, for å unngå å komme for nær andre. Hun har sikkert blitt lei av masse andre hensynsløse folk, også rant det over, og gikk det ut over deg. Litt urettferdig, men hun kjente sikkert etter på situasjonen i ettertid hun også. Men vi hadde jo begge munnbind! Hvorfor kunne hun ikke holdt seg hjemme i stedet for å oppsøke et kjøpesenter midt i julerushet på en lørdag?
Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Jerry Lee skrev (Akkurat nå): Fint. Så holder du kanskje nok avstand heretter. ☺ Jeg forholder meg til smittevernsreglene. Strengere ønskekrav får folk sørge for å ivareta selv. Hun skulle flyttet seg, ikke jeg.
Hulderen Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 In absentia skrev (25 minutter siden): Jeg var nettopp på et kjøpesenter. Det var det ganske mye folk, de fleste med munnbind, men noen uten. Gikk inn på en butikk der det var to kasser i ca. En meters avstand fra hverandre. Kasse to var ledig, så gikk dit. Da smalt det ganske aggressivt fra hun som stod og ble ekspedert i den første kassen at jeg måtte flytte meg fordi det skulle være TO meters avstand. Ble helt paff. Vi hadde begge på munnbind, og kassene stod da i grei avstand fra hverandre. Kassen hadde vel ikke vært åpen om det ikke var greit? Dessuten var kjøpesenteret fullt av folk, og de fleste hadde munnbind men holdt ikke anbefalt avstand siden det var for mye folk. Hva synes dere om slik politioppførsel? Er ikke regelen 1 meter og ikke 2? Og er det ikke slik at hvis man har på munnbind på steder der det ikke går an å holde nok avstand, så går det greit? Jeg ble så paff at jeg bare flyttet meg, men kjenner at jeg blir provosert og skulle ønske jeg hadde kommet på å be henne om å flytte på seg selv, eller pelle seg hjem hvis vanlige covid-regler ikke er bra nok for henne. Hvorfor var hun i det hele tatt på et kjøpesenter hvis to meter var viktig for henne? FFS!!! Hun var ikke en bitch, hun var bare redd. Det er ikke noe å hisse seg opp over. At butikken ikke sørger for god nok avstand mellom kassene betyr ikke at det ikke er mulig å bli smittet der. Hun var vel på kjøpesenteret fordi det var der hun kunne få kjøpt det hun trengte. 34
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 In absentia skrev (4 minutter siden): Jeg forholder meg til smittevernsreglene. Strengere ønskekrav får folk sørge for å ivareta selv. Hun skulle flyttet seg, ikke jeg. Oki. Men vi bør ALLE holde anbefalt avstand...ja? ☺ 11
Callisto83 Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Plot twist: Kanskje det var hun som var koronasyk, som gjorde deg en tjeneste ved å be deg holde 2 meters avstand? 21
Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Jerry Lee skrev (2 minutter siden): Oki. Men vi bør ALLE holde anbefalt avstand...ja? ☺ 1 meter og munnbind på områder der det er vanskelig å ivareta avstand. Utover det kan folk som vil leke politi holde seg hjemme og passe sine egne saker.
Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Plot twist: Kanskje det var hun som var koronasyk, som gjorde deg en tjeneste ved å be deg holde 2 meters avstand? Da burde hun jo havne i fengsel for ikke å ha holdt seg hjemme! Ser uansett ikke den store smitterisikoen når begge hadde munnbind og holdt 1 meter.
Jerry Lee Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 In absentia skrev (6 minutter siden): 1 meter og munnbind på områder der det er vanskelig å ivareta avstand. Utover det kan folk som vil leke politi holde seg hjemme og passe sine egne saker. Vel...jeg syns du bør respektere at noen er reddere enn deg for sykdommen. Og ta tilsvarende hensyn til andre som du selv forventer av andre. ☺ God helg. 😊 22
Gjest theTitanic Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 In absentia skrev (36 minutter siden): Jeg var nettopp på et kjøpesenter. Det var det ganske mye folk, de fleste med munnbind, men noen uten. Gikk inn på en butikk der det var to kasser i ca. En meters avstand fra hverandre. Kasse to var ledig, så gikk dit. Da smalt det ganske aggressivt fra hun som stod og ble ekspedert i den første kassen at jeg måtte flytte meg fordi det skulle være TO meters avstand. Ble helt paff. Vi hadde begge på munnbind, og kassene stod da i grei avstand fra hverandre. Kassen hadde vel ikke vært åpen om det ikke var greit? Dessuten var kjøpesenteret fullt av folk, og de fleste hadde munnbind men holdt ikke anbefalt avstand siden det var for mye folk. Hva synes dere om slik politioppførsel? Er ikke regelen 1 meter og ikke 2? Og er det ikke slik at hvis man har på munnbind på steder der det ikke går an å holde nok avstand, så går det greit? Jeg ble så paff at jeg bare flyttet meg, men kjenner at jeg blir provosert og skulle ønske jeg hadde kommet på å be henne om å flytte på seg selv, eller pelle seg hjem hvis vanlige covid-regler ikke er bra nok for henne. Hvorfor var hun i det hele tatt på et kjøpesenter hvis to meter var viktig for henne? FFS!!! Avstand er en ting, men å kjefte og å leke politi ikke greit. Jeg hadde gått nærmere for hvert ord. Kanskje hun hadde lært å ikke kjefte.
Måneskinn Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Hulderen skrev (11 minutter siden): Hun var ikke en bitch, hun var bare redd men ikke la frykten prosjiseres over på andre! Det er som er så irriterende at all den frykten mange føler på den dytter de over på andre. Det man heller burde fokusere på er seg selv. I alle tilfeller. Smittevern, avstand, sprit - alt! La folk ordne selv i stdet for å skape dårlig stemning blant alle. Det handler om å ta vare PÅ hverandre, ikke å hugge hverandre ned. Folk har glemt det... 8
Honey Dew Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 Du holdt ikke avstanden og da må du tåle å få tilsnakket. 12
Gjest In absentia Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Du holdt ikke avstanden og da må du tåle å få tilsnakket. Det er ingen regel om 2 meter. Regelen er 1 meter. Jeg brøt ingen regler, og vil ha meg frabedt snerpete kjerringer når jeg er ute og handler.
GammelKaktus Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 Liten digresjon men ser flere butikker her hvor jeg bor har fått opp plastskille slik at vi kan ha to køer ved hverandre men med mindre smittefare. Det liker jeg. 🤗 Ellers så tenker jeg at hun sansynligvis var stressa etter en handletur der folk ikke evnet å holde avstand og så bikket det over for henne i køen. Forståelig at folk er redde for å få dritten og er litt på "tuppa". 6
Frida Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 Du kan reagere på en annen måte også, smile og be om unnskyldning. Det gjør dagen mye bedre for begge to. Jeg gjorde nettopp det da jeg gikk for nær en eldre mann som sa fra til meg. Han var ganske sint/irritert, men det snudde da jeg ba om unnskyldning med et smil. 8
Hulderen Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 Måneskinn skrev (9 minutter siden): men ikke la frykten prosjiseres over på andre! Det er som er så irriterende at all den frykten mange føler på den dytter de over på andre. Det man heller burde fokusere på er seg selv. I alle tilfeller. Smittevern, avstand, sprit - alt! La folk ordne selv i stdet for å skape dårlig stemning blant alle. Det handler om å ta vare PÅ hverandre, ikke å hugge hverandre ned. Folk har glemt det... Hun holdt jo avstand, det var du som gikk nær henne. Det er ikke lett å holde avstand når folk gir blaffen og kaster seg frem mot deg. 5
Anbefalte innlegg