Gå til innhold

Barn som går naken hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på nå 4 år har vært litt nudist så lenge jeg kan huske. Iallefall siden hun selv klarte å kle av seg 😅

Hun elsker å være naken hjemme. Hun er kun naken når det er bare oss her (oss= meg, pappaen og henne). ved besøk er hun påkledd, Og hun er påkledd alle andre steder. Det er kun hjemme hun absolutt skal være naken. 

Når bør vi evt gripe inn, og si hun MÅ ha klær på..?

Hun er nettopp fylt 4 år.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert hvis jeg hadde vært vitne til et barn som konstant var nakent, og kanskje lurt på om det var noe mer jeg burde være oppmerksom på.

Anonymkode: e4dc4...09d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde reagert hvis jeg hadde vært vitne til et barn som konstant var nakent, og kanskje lurt på om det var noe mer jeg burde være oppmerksom på.

Herregud!!! Jeg selv var slik når jeg var liten elsket å gå rundt naken. Nå som voksen liker jeg det ennå. Sover naken og hjemme er jeg mye naken spesielt på sommeren. Ingen har noensinne misbrukt meg. Det finnes folk som liker andre ting en deg uten at det er noe i veien for det!

Anonymkode: 6d69c...c05

• Liker 46
Skrevet

Blir det ikke kaldt?? 

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er uhygienisk med tanken på at en 4-åring kanskje ikke er så flink til å tørke seg etter dobesøk, osv. 

Hadde ikke klart å sitte på sofaen for å si det sånn! 

• Liker 15
Skrevet

Det er jo litt uhygienisk hvis de skal sette seg her og der. 

Hadde ihvertfall krevd truse (og singlet).

Anonymkode: 5f3c7...a29

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🙄 

solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Blir det ikke kaldt?? 

Nei hvorfor skulle det det? Jeg går i shorts og singlet hjemme året rundt. Man velger selv hvilken innetemperatur man vil ha vet du.

Min datter likte også å være naken da hun var mindre. I begynnelsen måtte jeg krangle på henne klær når vi fikk besøk, men da hun nærmet seg 6 begynte hun å bli sjenert og ville ikke lenger være nakne foran andre enn oss. Nå er hun 7, og vil bare en sjelden gang være naken i det hele tatt (innimellom hvis det er fyr i peisen når hun kommer ut fra dusjen og sånt bare), og det hadde vært krise om det ringte på og hun ikke hadde klær på.

Anonymkode: a6514...9da

• Liker 5
Skrevet

Det er litt vanskelig egentlig, fordi hvis du maser om at fireåringen må ha på klær, får hun kanskje et bilde av at kroppen må skjules. Det er jo bare positivt å være trygg på seg selv, og det er kanskje ikke lenge før hun vil ha på klær uansett.

Jeg er enig med de andre da, at det er greit å ha på undertøy av hygieniske grunner😂

Anonymkode: 763d8...514

• Liker 7
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Tenker det er uhygienisk med tanken på at en 4-åring kanskje ikke er så flink til å tørke seg etter dobesøk, osv. 

Det er mulig din 4-åring ikke evnet å tørke seg, men det regner jeg med ts har kontroll over. Min har aldri hatt noen problem med det. For alt du vet er det de voksne som tørker fortsatt også. Så elendig argument.

Jeg har forøvrig både hund og katt i sofaen også, så om du er så fin på det at en ren 4-åring ikke kan sitte et sted du skal sitte, så hadde du nok ikke villet sitte her uansett. 

Forøvrig synes jeg det er mye mer uhygienisk med bleiebarn i sofaen, jeg vet flere med store barn (over 2 år) som fortsatt bruker bleier og der skjer det ofte lekkasjer fordi når de er så store blir det mye som skal ut. Jeg nekter likevel ikke å sette meg i sofaen når jeg er på besøk hos dem...

• Liker 6
Skrevet

Wtf.  Dette må jo være tull. 

Anonymkode: 0e406...8e7

• Liker 2
Skrevet

Tenkte også på at det var rart hun ikke ble kald. Hun bør bli kald. Dere må ha det altfor varmt hjemme om folk trives naken. Tenker problemet løser seg om dere skrur ned temperaturen til sånn 20 grader. 

Anonymkode: 298f7...546

• Liker 4
Skrevet

Min er også ganske nudist :) Han har akkurat fylt fem år, og det er ofte en diskusjon om å få på han pysj eller truse etter dusjen, han vil helst bare fly rundt naken, sove naken, leve naken 😅 Og det er helt greit. Det er ikke sånn at han flyr rundt naken når vi har besøk eller er borte hos andre, så jeg tenker ikke så mye over det. 

Anonymkode: 95635...14b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva sikter du til da? 

Hun går naken av fri vilje. Hun vasker seg selv nedentil og tørker seg selv ved dobesøk- vi hjelper litt med bommelom. Hun er ikke naken 24/7 da.. Har gjerne på seg klær når vi kommer hjem fra barnehagen. Men så kler hun av seg av fri vilje.. Vi ber henne iallefall ha truse på, men blir som regel en kamp.. Så vi lar henne bare gå naken da.. 

• Liker 6
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (16 minutter siden):

Blir det ikke kaldt?? 

Nei, tydeligvis ikke 😅 Hun er veldig flink å si ifra i barnehagen når dem er ute hvis hun blir kald - sier de ansatte. Så jeg ville tro hun sa ifra hjemme og. Vi har det ganske varmt i stuen. Faren går ofte mye i bare shorts hjemme, han er veldig varm av seg.. Så hun er kanskje veldig varm av seg hun også 🙈

• Liker 1
Skrevet
Kenelz skrev (13 minutter siden):

Godt poeng! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte også på at det var rart hun ikke ble kald. Hun bør bli kald. Dere må ha det altfor varmt hjemme om folk trives naken. Tenker problemet løser seg om dere skrur ned temperaturen til sånn 20 grader. 

Anonymkode: 298f7...546

20 grader inne? Det høres helt forjævlig ut! Hadde aldri orket å fryse hele tiden hjemme 🥶

Du hadde nok syntes det er alt for varmt hos oss, men det betyr hverken at det ER for varmt hos oss eller at det ER for kaldt hos deg. Vi har bare vilt forskjellige preferanser for hvordan vi ønsker å ha det hjemme.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er litt vanskelig egentlig, fordi hvis du maser om at fireåringen må ha på klær, får hun kanskje et bilde av at kroppen må skjules. Det er jo bare positivt å være trygg på seg selv, og det er kanskje ikke lenge før hun vil ha på klær uansett.

Jeg er enig med de andre da, at det er greit å ha på undertøy av hygieniske grunner😂

Anonymkode: 763d8...514

Ja, det tenker jeg også på! 

Ja, godt poeng mtp hygienen :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er mulig din 4-åring ikke evnet å tørke seg, men det regner jeg med ts har kontroll over. Min har aldri hatt noen problem med det. For alt du vet er det de voksne som tørker fortsatt også. Så elendig argument.

Jeg har forøvrig både hund og katt i sofaen også, så om du er så fin på det at en ren 4-åring ikke kan sitte et sted du skal sitte, så hadde du nok ikke villet sitte her uansett. 

Forøvrig synes jeg det er mye mer uhygienisk med bleiebarn i sofaen, jeg vet flere med store barn (over 2 år) som fortsatt bruker bleier og der skjer det ofte lekkasjer fordi når de er så store blir det mye som skal ut. Jeg nekter likevel ikke å sette meg i sofaen når jeg er på besøk hos dem...

Ja, vi passer på at hun tørker seg ved dobesøk :) og hjelper når vi ser det trengs..

Vi har også 3 katter 🙈 ligger i både sofa og seng de 😬😬

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Wtf.  Dette må jo være tull. 

Anonymkode: 0e406...8e7

Nei.. Jeg tuller ikke.. Hvorfor mener du det? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, om du virkelig tror det er hygenisk å sitte naken for eks. på sofaen (uansett alder) så ok. 🤣🤣🤣 

Dyr sammenligner jeg ikke med nakne kropp da dyr har evnen til å vaske seg bedre enn mange mennesker, spesielt katter. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...