AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Hei, vet ikke helt hva jeg skal gjøre:/ Han skulle til noen venner i går og alle tok med seg egen drikke. Var noe som skulle feires og de var ikke mange. Han har en historie med at han spyr når han kommer hjem fra byen/ fest som fører til at jeg vekkes da han bråker mye. Dette har flere ganger skjedd når jeg har jobbet senvakt fredag og tidlig lørdag og han har lovet å være stille når han kommer hjem men holder ikke det han lover. Har mange ganger gått på jobb uten nesten noe søvn pga dette. Jeg er alltid bekymret når han drikker og klarer ikke sove da jeg føler jeg må passe på. Fant han en gang spyende på gulvet i gangen og virkelig ikke i stand til å ta vare på seg selv. I går lovet han at han ikke skulle drikke så mye at han begynte å spy. Han kom hjem og var i dårlig form og spydde masse. Stinket sprik og alkohol i hele leiligheten. Trodde virkelig at han skulle skjerpe seg da jeg er gravid og sykemeldt for tiden. Føler meg bare helt fortvilte og vet ikke hva jeg skal si/gjøre for å få han til å forstå. Har hatt i meg for mye alkohol jeg også da jeg var yngre men har tatt meg sammen. Vi er begge 30 år. Han drikker bare når han er på fest og aldri alene hjemme. Formen hans er elendig i dag og han sier jeg må ta hensyns til det siden han tar hensyn til at formen min er dårlig pga jeg er gravid...er ca 10-11 uker på vei😢 Anonymkode: b9dd5...dd6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Når dette har skjedd så mange ganger er det veldig spesielt. Gi ham beskjed om at neste gang blir det en tur til fastlege og FVK. Alle har blitt fyllesjuke og bommet litt på den siste dråpen på et julebord - men gjentatte ganger er unormalt. Anonymkode: 260bc...442 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Ingenting galt med å ta seg ei fylla i blant. Ts overreagerer. Anonymkode: 625fb...0fa 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Jeg mener ikke noe negativt mot deg, i det hele tatt, men jeg blir litt forundret innimellom over hvor mange som tilsynelatende har problemer med å stå opp for seg selv, og sette grenser, for det er det dette handler om. Han gjør det fordi at du godtar det. Konsekvensene er ikke alvorlige nok for han. Anonymkode: dbbd2...fc3 11
Nymerïa Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har mange ganger gått på jobb uten nesten noe søvn pga dette. Jeg er alltid bekymret når han drikker og klarer ikke sove da jeg føler jeg må passe på. Du kan selvfølgelig ikke avgjøre hvordan andre skal leve livet sitt. Han vet hvordan du føler det og i hvilken grad hans atferd påvirker deg, likevel fortsetter han. Da er det ikke mer du kan gjøre. Du mener forhåpentligvis ikke at du skal kontrollere han. Det du derimot kan kontrollere er deg selv. Du kan bestemme at du ikke har tenkt å la hans oppførsel påvirke deg. Gi han beskjed om at du trenger å sove og at han ikke er velkommen hjem når han er stupfull. Legg deg å sove og la han ta konsekvensene av sine egne valg. Hvis du bekymrer deg så mye at du ikke klarer å la han seile sin egen sjø så er det på tide å snakke med noen om hvorfor du velger å tilrettelegge på måten du gjør. Hva slags hjem kommer du fra, TS? Oppførte en av foreldrene dine seg slik samboeren din gjør? 6
Gjest lurven Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 litt umodent å drikke til man spyr når man er 30 år. det kan du si til han..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Han spyr da vel ikke så lenge at du blir liggende våken i timesvis av det? Samboeren min gjorde dette hver gang han drakk før, men det blir sjeldnere og sjeldnere og nå er det også sjelden han drikker i det hele tatt. Han er nå snart 34 år gammel og vi har vært sammen siden han var 25. Jeg har aldri brydd meg om det, for det er jo ikke mitt problem at han spyr, så jeg bare ler av han når det skjer. Anonymkode: 41680...e85 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Bor i leilighet og hører han løpe frem og tilbake til badet flere ganger i løpet av natten. Han brekker seg høylytt så våkner dessverre av det. Er så sliten av dette her at jeg har bare grått i hele dag og orker ikke gjøre noen ting Anonymkode: b9dd5...dd6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Hormonene løper vel ekstra Løbsk nå. Hadde tidligere en samboer som gjerne tok en fest en sjeldent gang og endte alltid med jeg måtte enten: hente han, hvor han var, få han opp av busker som han havnet i, og kle av han. Samme greia hver gang. Det er ikke ditt ansvar å ta hånd om en som aldri lærer. Skaff deg sov i ro ørepropper. Anonymkode: 91a35...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Du får kvinne deg opp og finne ut om dette er noe du kan leve med eller ikke. Det er vel liten sjanse for at han forandrer seg nå, så da får du evt forandre sivil status Anonymkode: af2f0...571 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Spør han om dette vil skje etter at dere er foreldre også. Eller om Han lever ut sine glade barnløse dager nå Anonymkode: 79881...380
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 Ærlig talt, han har et alkoholproblem. Sier ikke han er alkis, men problemer med å begrense seg når han først drikker. Jeg hadde nektet han å komme hjem i den tilstanden. Og hadde han insistert på å fortsette på det viset hadde jeg slått opp! Du skal bli mamma, ta ansvar!!! Skal han holde på sånn når ungen kommer også? Hva sier han selv om oppførselen? Håper for all del du ikke vasker opp etter han? Anonymkode: 0d2df...8af 4
Pilleville Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han spyr da vel ikke så lenge at du blir liggende våken i timesvis av det? Samboeren min gjorde dette hver gang han drakk før, men det blir sjeldnere og sjeldnere og nå er det også sjelden han drikker i det hele tatt. Han er nå snart 34 år gammel og vi har vært sammen siden han var 25. Jeg har aldri brydd meg om det, for det er jo ikke mitt problem at han spyr, så jeg bare ler av han når det skjer. Anonymkode: 41680...e85 Bli forstyrra på natt når man er gravid og skal på jobb? Ikj bra i det heile tatt 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 Det som er det største faresignalet her er at de gangene han drikker så er det i så store mengder at han mister all kontroll . Det finnes tydeligvis ingen sperrer og tanker på «at nå er det nok» . Hvordan skal en kombinere dette med et familieliv ? Å vokse opp med en far som kommer drita full hjem skaper utrygghet og så er det jo kjempeflaut med . En har jo kompiser og naboer . Å kreve at han får kontroll på desse fylleslagene er eneste utvei , eller å bo separat til han innser alvoret Anonymkode: ca84d...4c4 1
PM75 Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Det er på tide å droppe russefylla når man er voksen.. og i tillegg venter barn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingenting galt med å ta seg ei fylla i blant. Ts overreagerer. Anonymkode: 625fb...0fa Njaaa, de er jo 30 år og han kan jo vurdere å ta litt hensyn til sin gravide partner? Anonymkode: 4b35f...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Sier ikke at man ikke kan være dritings som 30-åring akkurat, men er vel mer det at hun er gravid som er problemet. Anonymkode: 4b35f...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 Jeg kan love deg en ting, og det er at det ikke kommer til å bli bedre med alderen. Er sammen med en på 60 som er helt lik. Heldigvis har han en jobb med pliktmessig avhold, så det skjer ikke så ofte. Men kjenner at jeg gruer meg til han blir pensjonist om to år. Anonymkode: 6abf1...ab5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå