AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 har hatt en baby som har krevd omtrent alt av meg, aldri kunnet ligget 1 min for seg selv. omtrent over natten ved 7-8mnd leker hun for seg selv omtrent hele dagen! jeg prøver å leke litt med henne, men noen dager er det så deilig å gjøre alt annet. på de dagene føler jeg vi bare er sammen under måltid, stell, legging omtrent. prater selvfølgelig litt med henne, og jeg er innen hennes synsvidde hele tiden. er dette totalt ugreit? hun koser seg sånn på gulvet, å smiler så fort hun får øynene på meg - så for å leke videre. å det er sååå deilig for mammaen å slippe og leke på gulvet 🙊 hvor mye leker dere med baby, og er det greit at hun styrer på litt selv i perioder? det skal sies at pappa har reist bort på jobb, så det blir litt spesielt da. Anonymkode: deeaf...72f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 ser at jeg har skrevet omtrent i omtrent (hehe) hver setning, får håpe det ikke irriterer dere like mye som meg 😂 ts Anonymkode: deeaf...72f 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Det høres ut som du lar henne ligge alene alt for mye. Anonymkode: 2c64b...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Hvis dere bare er sammen under matung, stell og legging så er det alt for lite for en så liten baby. De trenger oppmerksomhet og stimuli for å utvikle seg. Hva er det hun leker hele dagen alene? Anonymkode: 96357...e9f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Jeg tror min var ca fire før hun kunne leke alene noe særlig lenge av gangen. Sier ikke at du gjør feil, ts, men høres pussig ut, hva mener du med «leker» når hun er så liten? Anonymkode: a0bac...8ca
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 ts kanskje utforske er mer riktig ord? hun biter, slår og studerer babylekene sine, krabber hit og dit før hun finner noe nytt å dulle med.. krabber etter hunden.. under mat og stell er det selvfølgelig mye sang og prat, å hun spiser hver 3 time.. hun har ørten bleier til dagen og sover også, så hun ligger gjerne en time på gulvet i slengen. men når hun er så fornøyd selv ser jeg ikke helt problemet? gråter hun eller klager setter jeg meg selvfølgelig ned til henne, eller tar henne opp. hvor mye leker dere med babyene da? Anonymkode: deeaf...72f
Nerine_ Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror min var ca fire før hun kunne leke alene noe særlig lenge av gangen. Sier ikke at du gjør feil, ts, men høres pussig ut, hva mener du med «leker» når hun er så liten? Anonymkode: a0bac...8ca Tuller du eller? En baby på den alderen som leker, er en baby som ligger eller sitter og utforsker lekene sine, på sin egen måte. Noen ser mest på dem, andre banker eller rister på dem. Endret 12. desember 2020 av Nerine_ 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Barn er forskjellige. Noen vil utforske alene med lekene sine og ting rundt seg, mens andre heller søker mer mennesklig samspill. Hvis baby utforsker fint på egenhånd, la den gjøre det. Lekte lite med en av mine da han var mer opptatt av å studere hendene sine, lekene ol i timesvis fra 4 mnd alder. Han er i dag kognitivt sterkere enn de barna jeg lekte mer med, og ligger langt foran klassen sin hva gjelder læring og kunnskap. Så det skremselsopplegget noen her kommer med om at barnet blir understimulert om du ikke leker deg ihjel med det er bare tull. Så lenge baby får samspill med voksne i mat/stell ol situasjoner er det nok. Anonymkode: 70cce...8c6 3
supernaturalfan Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Jeg tenker at så lenge baby er fornøyd og smiler er det helt innafor at du noen dager bruker tid på andre ting noen minutter her og der med dulling og kos utenom mat/stell etc holder kanskje noen dager
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Høres ut som at du har en veldig blid og fornøyd baby. Viktigste er jo at hun får øye på deg og får din oppmerksomhet når hun søker den, og det høres det ut som at hun får. Hvis du synes det blir litt lite lek med henne i løpet av dagen, er det jo ikke verre enn at du bruker ti minutter hver time, f.eks, på henne; les ei bok for henne, lek litt eller syng sanger, regler og rim. Anonymkode: bc309...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå