Gå til innhold

Hvordan finne ut om noen er gift eller skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min var gift på 2000-tallet i tre års tid. Nå har han demens, og i dag ringte han og sa at han ikke husker om de bare flyttet fra hverandre eller om de faktisk skilte seg. Hvor kan man finne informasjon om dette? Mener ordentlig informasjon, ikke sivilstatus på Facebook og liknende. Han har en leilighet som skal selges, og er også usikker på om den står som særeie eller ei. Mange kan kanskje reagere på hvorfor han ikke husker slike ting, men plutselig blir han "klar" i hodet, og dette hadde han da tenkt på i hele natt. 

Takk for svar. 

Anonymkode: dc129...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke an å ta kontakt med den han eventuelt er gift med? 

Anonymkode: 56b9a...338

• Liker 1
Skrevet

Folkeregisteret er vel de jeg ville henvendt meg til, hvis ikke. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Går det ikke an å ta kontakt med den han eventuelt er gift med? 

Nei, de har null kontakt. Og ekteskapet endte ikke i vennskap for å si det mildt. 

Skrevet

Om han er dement så har han kanskje fått utnevnt verge? Kanskje det er deg? Da kan jo vergen forsøke å kontakte folkeregisteret, så burde(?) de kunne hjelpe, tenker jeg. 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Faren min var gift på 2000-tallet i tre års tid. Nå har han demens, og i dag ringte han og sa at han ikke husker om de bare flyttet fra hverandre eller om de faktisk skilte seg. Hvor kan man finne informasjon om dette? Mener ordentlig informasjon, ikke sivilstatus på Facebook og liknende. Han har en leilighet som skal selges, og er også usikker på om den står som særeie eller ei. Mange kan kanskje reagere på hvorfor han ikke husker slike ting, men plutselig blir han "klar" i hodet, og dette hadde han da tenkt på i hele natt. 

Takk for svar. 

Du kan finne ut hvem eiendommen er tinglyst på.

https://www.kartverket.no/eiendom

Skrevet

Logg inn på folkeregisteret og se.

seeiendom.no for å sjekke leilighete .

Anonymkode: 89f06...d82

Skrevet

Skatteetaten/Folkeregisteret. Se hva som står på likningen hans. 

Anonymkode: 585d7...8c3

• Liker 2
Skrevet

Du kan bestille det i altinn.

Jeg gjorde det og fikk informasjon om status til en som hevdet han var skilt. (Var gift)

De kunne ikke oppgi hvem han var gift med, men statusen kunne de opplyse om. :) Tok en mnd tid. 

• Liker 3
Skrevet

Du kan finne dette på Altinn. Er et skjema der inne, som gjør at du kan få svar. Har gjort det selv. 

Anonymkode: 6af58...c89

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...