Gå til innhold

Venninne av mamma er fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 17 år gammel gutt og vil ha en annen fastlege enn den jeg har hatt siden jeg var liten. En venninne av mamma er fastlege her i byen og jeg har kjent henne hele livet. Er det mulig for meg å ha henne som fastlege? Eller vil hun tenke at det er kleint?

Anonymkode: ccaae...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk på helfo på nett om hun har ledig plass. Mange har fulle lister. 

Anonymkode: 17612...e84

Skrevet

Man kan bytte fastlege på nett. :)

Anonymkode: 19a87...0cd

Skrevet

Mange helsepersonell vil helst ikke behandle pasienter de kjenner har jeg inntrykk av, men jeg vet ikke om det er slik for fastlegene.

Anonymkode: 1a64c...afd

• Liker 2
Skrevet

Tror det kan bli kleint. Jeg syntes det var litt kleint å behandle grandonkelen til samboeren min på sykehjem, liksom (gav selvsagt ikke uttrykk for det til han, men det føltes litt rart). Vet at det er vanlig i sånne situasjoner å slippe å behandle mennesker man har en relasjon til fra før, blant annet av denne grunnen. Jeg ville latt være om jeg var deg.

Anonymkode: a8927...694

• Liker 3
Skrevet

tror det blir kleint, det er ikke noe jeg vil anbefale

Skrevet

Hvis hun har ledig plass, og du føler deg komfortabel med henne som fastlege, er det ingenting i veien for å bytte til henne. Logg deg inn på helsenorge.no. Om hun ikke ønsker deg som pasient kan hun komme til å velge deg bort.

Anonymkode: 6f581...898

• Liker 4
Skrevet

Har du lyst til å gå til din mors venninne for å teste deg for kjønnssykdommer? 

Anonymkode: 1ed12...cdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du lyst til å gå til din mors venninne for å teste deg for kjønnssykdommer? 

Anonymkode: 1ed12...cdc

Du trenger ikke å la fastlegen gjøre det. Jeg bruker ikke fastlegen som gynekolog.

Anonymkode: 78110...467

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 10.52):

Mange helsepersonell vil helst ikke behandle pasienter de kjenner har jeg inntrykk av, men jeg vet ikke om det er slik for fastlegene.

Anonymkode: 1a64c...afd

Det er ikke lett å unngå i små bygder. Her er alle fastlegene lokale. ( jeg er ikke ts)

Anonymkode: d0169...9d6

• Liker 2
Skrevet

Hvis du føler at du kan være ærlig med henne om alt som omhandler din helse, så er det helt sikkert ok for henne også!

Anonymkode: 29324...9fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...