Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvor glad er hun/han? Jeg har en baby på 4,5 mnd, og jeg føler at hun ikke er en typisk glad baby som smiler veldig mye. Vi må ofte jobbe litt for smilene, enten synge eller si regler. Det holder ofte ikke å bare smile til henne. Til fremmede smiler hun heller ikke ofte, da må de i såfall snakke med lys stemme og jobbe litt for det. Er dette unormalt? Noen som har opplevd at det blir mer og mer etter hvert? Hun flirer ikke ofte heller, da må vi kile henne og tøyse skikkelig. Er det forresten vanlig at humøret til babyer varierer fra dag til dag? Jeg føler at hun noen dager kan være i toppform, og smile mye og virke glad og sprellende. Andre dager kan hun være litt mer "inni seg" og vanskeligere å få kontakt med og få frem smil. Noen erfaringer? Gjerne med babyer på rundt samme alder. 

Anonymkode: 12c82...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår baby er 10 mnd nå, men hun smilte og lo mye rundt 4-5 mnd. (og fortsatt). Det vil si, fra rundt 7 mnd ble hun skeptisk til fremmede, og nå er hun alvorlig og ser bort hvis hun møter noen hun ikke kjenner. Men dette er i hvert fall i motsetning til storesøsteren, hun var som du beskriver deres baby. Jeg la merke til at lillesøster smilte så mye kanskje nettopp fordi storesøster ikke hadde gjort det. Storesøster er ei fornøyd jente på snart 3 nå. Det er vanlig at det varierer fra dag til dag også :)

Anonymkode: 9f3e3...a25

Skrevet

Det er høyst normalt. Personlighet, utvikling, perioder, dagsform og en hel del annet spiller inn her. Vi har flere barn. Et par smiler mye og ofte mens siste er litt mer observerende og smiler sjeldnere. Slik var det da de var babyer og. 

Anonymkode: d1c1b...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...