Gå til innhold

Pris på gave til tenåringssønn/ datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har landet på en gave til 1000 kr. på tenåringene våres. Vi har tre barn. 

Vi har ellers svært liten familie, så det er få gaver de får i tillegg. De får også 500 kr. hver som de kan disponere til julegaver til venner/ kamerater. 

Får inntrykk av at dette er lite, er vi veldig «gjerrige»? Vi har begge lavtlønnede yrker, men vi strekker oss langt for at de ikke skal oppleve store forskjeller fra andre jevnaldrende...

Derfor lurer jeg på hvor mye DU bruker på ditt barn til jul?

Anonymkode: 5f413...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 3000 på hver. 
Har to barn på 13 og 16.

Eldste får en vinterjakke og en sekk han ønsker seg.

Anonymkode: 0ea2d...60f

Skrevet

Det varierer fra kr 600-2250.Har kun én gutt. 

Anonymkode: 4d710...e97

Skrevet

Jeg er barn selv og får 1000 kr. Foreldre har helt grei økonomi. Har liten familie hos mor, og stor familie hos far. Prisen er den samme uavhengig av størrelse på familie. Kjør på du! Jeg syns i alle fall 1000 kr er nok

• Liker 11
Skrevet

Tenåringene pluss et voksent barn får gaver til verdi av ca 1500,- hver.

Gjorde som dere og ga 500 til hver som de kunne kjøpe gaver for tidligere, men nå har de heldigvis begynt å jobbe litt selv. 

Et mindre barn får nok gave som koster noe mindre. 
To foreldre med middels inntekt. 

Synes ikke dere er gjerrige, man kan jo ikke legge seg på et prisnivå man ikke har råd til. Det vil jo gå ut over barna på sikt. 

• Liker 4
Skrevet

6000, har bare en.

Anonymkode: 67bcd...7ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har landet på en gave til 1000 kr. på tenåringene våres. Vi har tre barn. 

Vi har ellers svært liten familie, så det er få gaver de får i tillegg. De får også 500 kr. hver som de kan disponere til julegaver til venner/ kamerater. 

Får inntrykk av at dette er lite, er vi veldig «gjerrige»? Vi har begge lavtlønnede yrker, men vi strekker oss langt for at de ikke skal oppleve store forskjeller fra andre jevnaldrende...

Derfor lurer jeg på hvor mye DU bruker på ditt barn til jul?

Anonymkode: 5f413...fe3

Det er da helt greit, synes 1000-1500 er mer enn nok selv om vi har veldig god råd. Bare tull å bruke masse penger og skjemme dem bort, de blir ikke lykkeligere av det!

• Liker 5
Skrevet

Jeg fikk kr 1000 av mine foreldre. Samme av pappa etter at de ble skilt, kr 500 av mamma. Etter at jeg ble voksen får jeg ofte litt mer av pappa. Jeg har langt bedre økonomi enn mamma,  så har bedt hun droppe gave til meg nå.

Anonymkode: 6bbcd...f37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk kr 1000 av mine foreldre. Samme av pappa etter at de ble skilt, kr 500 av mamma. Etter at jeg ble voksen får jeg ofte litt mer av pappa. Jeg har langt bedre økonomi enn mamma,  så har bedt hun droppe gave til meg nå.

Anonymkode: 6bbcd...f37

Henne (kunne ikke dy meg, men du høres ut som en femåring med den feilen der)

Anonymkode: af118...10f

• Liker 5
Skrevet

Jeg er alene med tre barn, to er tenåringer. Gir også gaver for ca 1000 kr til hver. Vet at enkelte av vennene får mer, men sånn er det her. 

Anonymkode: c0fbc...25d

• Liker 1
Skrevet

Pris varierer fra år til år, oftest rundt 1000kr. 
I år hadde vi planlagt gavene tidlig, og fikk noen gode kupp på black week, så prisen ble lavere og verdien høyere

Anonymkode: 124ab...22a

• Liker 1
Skrevet

Vi (i 20-årene) får gave for 1000-1500 kr. Kunne ikke tenkt meg noe mer. Hvis jeg ønsker meg noe dyrere, så gir de tilskudd til det eller spleiser med noen andre i familien. 

Skrevet

Man gir etter økonomi. 
Vårt barn får fra 1500- 4000 normalt sett, i år blir det mye høyere av ulike grunner.

Det festlige med sånne tråder er alle de som skal si ville ikke hatt for mer, barn blir bortskjemt om de får mer osv, for noe tull

Anonymkode: 9c504...73b

Skrevet

Mellom 2-3000 i år. Har 3 barn.

Anonymkode: fdc64...8ab

Skrevet

Nå er ikke jeg tenåring, men jeg og mine søsken har aldri fått gave ut ifra sum. Vi har fått gave ut i fra hva vi har trengt og ønsket oss. Da mitt eldste søsken flyttet hjemmefra, kjøpte de en dyr kaffemaskin og jeg fikk ullsokker, noe som var helt i tråd med det vi ønsket oss. Noen år senere, fikk jeg en dyr kjøkkenmaskin til jul mens mitt søsken fikk en genser. 

Liker den ordningen 🙂 i det store og det hele jevner det seg ut. Tror min mor får årets dyreste gave av oss barna. 

aldri skjønt dette med sum så lenge det tydelig jevner seg ut med tiden.

• Liker 7
Skrevet

Vi gir for 1000-1500 til hver. Får de ting de uansett trenger, feks slalåmski, går det over, naturlig nok.

Holder i massevis. Fire "barn" totalt her (fra 15 og opp)

Skrevet

Vi er liten familie, ingen fra fars side gir gaver, så vi kompenserer litt ved å gi flere gaver, MEN vi passerer på å gi dem mye de uansett trenger til jul. Nye klær og sko. Diverse utstyr. 

I år passerer vi 10000 kr pr tenåring, men egentlig ligger også vi på rundt 1000 kr i ekstra utgifter pr barn, for det meste er kostnader vi uansett måtte ut med. De får ting de egentlig har trengt noen måneder, og ting de ville ha trengt de neste månedene. 

På den måten får de mange julegaver, men vi har ikke egentlig mye større utgifter ved det. 

Anonymkode: 2e001...3d4

Skrevet

Tenåringer på 14 og 17år. Ny mobil og en genser og treningsthigts til hver av de.

Anonymkode: 3a154...b59

Skrevet

Jeg har to tenåringsjenter, ca 6000 pr. Men jeg har veldig god økonomi. De får også en del gaver av familie og venner. De får ting de ønsker seg , klær og utstyr får de ellers. Det er ikke noe de må ha på ønskeliste for å få

Anonymkode: 6a1ba...d2c

Skrevet

Nå har jeg bare en tenåring så han får en gave på litt over 2000 kr, men det er ikke standard for å si det sånn, får som regel gave til en max 1000 kr. I tillegg får han jo være med på ferie i løpet av året som gjerne koster 5000 kr pluss. Så jeg har ikke dårlig samvittighet. De mindre får billigere gave. 

Anonymkode: 04022...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...