Gå til innhold

Hvilken plante er dette? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter denne planten?

image.jpg

Anonymkode: 4ca01...2fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som en slags grønnrenner. Men fargen er jo litt uvanlig, så er litt usikker. 

Anonymkode: 4f038...8e4

Skrevet

Planten heter vandrende jøde og er en fantastisk stueplante.

Skrevet

Det er korrekt over her, men personlig liker jeg kun å kalle den for "Vandre"...for resten henger liksom ikke helt på greip. 

• Liker 1
Skrevet

Husvandrer

Anonymkode: 3cbaa...99f

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Det er korrekt over her, men personlig liker jeg kun å kalle den for "Vandre"...for resten henger liksom ikke helt på greip. 

Du blir vel ikke krenka over ordet "Jøde" vel?

Jøde er da ikke ett skjellsord. 

Anonymkode: 2e58a...005

• Liker 2
Skrevet

Det er en Tradescantia spathacea som er en nær slektning av den mer kjente « Vandrejøden» , det er svært mulig at den tidligere gikk under navnet Rhoeo discolor, men at dette er en litt mer greinete variant av det som vi kalte for « Trollblomst» tidligere.  Tror Rhoeo har gått inn under slekten Tradescantia nå ( er jevnlig i forandring, så det som jeg lærte på 90-tallet har forandret seg en del) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du blir vel ikke krenka over ordet "Jøde" vel? Jøde er da ikke ett skjellsord.  Anonymkode: 2e58a...005

Forstår at å være muligens krenket er en populær vinkling for tiden, men nei; planten har jo ingenting med jøder å gjøre, såvidt meg bekjent. "Vandre" holder for meg. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Husvandrer/Tradescantia Zebrina.

Skrevet
Catalina Culès skrev (14 minutter siden):

Husvandrer/Tradescantia Zebrina.

Nei, den er en slektning, men har kortere og  mer ovale blader. 

• Liker 2
Skrevet

Det er Tradescantia spathacea som tidligere nevnt her, ja.

• Liker 1
Skrevet
absinthia skrev (11 timer siden):

Det er en Tradescantia spathacea som er en nær slektning av den mer kjente « Vandrejøden» , det er svært mulig at den tidligere gikk under navnet Rhoeo discolor, men at dette er en litt mer greinete variant av det som vi kalte for « Trollblomst» tidligere.  Tror Rhoeo har gått inn under slekten Tradescantia nå ( er jevnlig i forandring, så det som jeg lærte på 90-tallet har forandret seg en del) 

Stemmer! Tusen takk 😊

Anonymkode: 4ca01...2fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...