AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 Hei, er i en situasjon hvor eg har fått jobbtilbud, men ikke fått kontrakten enda. Jeg var litt vel optimistisk da jeg sa jeg kunne begynne allerede ila januar, men ser nå at jeg trenger mer tid på meg for å runde av projekter på jobb og gjøre en god jobb som gagner de som skal ta over. Er vikar så har kort oppsigelsestid. Sa at jeg kunne begynne 25 januar og de er i gang med å lage tilbud. Kan jeg endre dette nå eller er det for sent? Vil ikke virke vinglete ovenfor ny arb.giver.. takk for eventuelle innspill! Anonymkode: 2b3f5...653
punkyB Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Det bør du jo spørre ny arbeidsgiver om så snart som mulig , vil anta at det skulle være ok så lenge det ikke er noe spes. du skal starte med der. Men er jo ok å få evnt. endret dato så snart som mulig før det er satt i system. Men du bør jo forholde deg til oppsigelsestiden på eksisterende arbeidsplass og så prøve å gjøre ferdig så mye du kan - kanskje avtale med de hva du skal prioritere hvis du ikke rekker alt. Der bør du jo prioritere ny arbeidsgiver. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 punkyB skrev (2 minutter siden): Det bør du jo spørre ny arbeidsgiver om så snart som mulig , vil anta at det skulle være ok så lenge det ikke er noe spes. du skal starte med der. Men er jo ok å få evnt. endret dato så snart som mulig før det er satt i system. Men du bør jo forholde deg til oppsigelsestiden på eksisterende arbeidsplass og så prøve å gjøre ferdig så mye du kan - kanskje avtale med de hva du skal prioritere hvis du ikke rekker alt. Der bør du jo prioritere ny arbeidsgiver. ja enig, var først nå i helgen at jeg begynte å lure på om jeg har tatt meg litt vann over hodet, men skal snakke med dem på mandag. Har ikke sagt opp enda, og har friheten til å si opp når det skulle passe for meg/ ny jobb. Anonymkode: 2b3f5...653
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Jeg hadde heller snakket med nåværende leder om hvordan best mulig tilrettelegge og prioritere det du holder på med for å bli ferdig til den datoen du skal. Men jeg måtte ha signert kontrakt for ny jobb først. Anonymkode: e2c7c...f35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå