Gå til innhold

Nettsted krever tilbake penger etter refundering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en vare til 1400kr på nett. To dager etter fikk jeg beskjed om at varen var utsolgt og at jeg måtte bestille ny, og at pengene ville bli refundert. Det skjedde en feil i systemet deres slik at varen ble sendt (den var visst ikke utsolgt) og jeg fikk pengene igjen. 
Nå krever de at jeg tilbakebetaler 1400kr. 

Har fått faktura men er ikke kontonummer eller kid der. Har etterlyst det, men de svarer kun på helt andre ting i mailen enn det jeg spør om. 

Har de rett til å kreve pengene tilbake ettersom det er de som har klusset? Jeg var på vei til å kjøpe identisk vare i annen farge og var bare «heldig» som ikke endte opp med to like for dobbel pris. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du fått en vare så må du enten returnere den for å være fri for betalingsplikt, eller betale den.

Skrevet

Mener du at du ikke skal betale for noe du kjøper. 

Skjerp deg. 

Anonymkode: 53683...5ab

• Liker 16
Skrevet

Ja så lenge du har fått varen så sier det seg vel selv at de har krav på pengene. Du får skrive klart i mailen at du trenger konto og kid

Anonymkode: c24aa...924

• Liker 10
Skrevet

Selvsagt skal du betale for en vare du har kjøpt, vil du ikke det må du sende den tilbake. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Du har to alternativer, betale eller returnere.

Du fikk varen du bestilte, hvorfor skal du da ikke betale? Hadde du kjøpt en annen vare i mellomtide måtte du bare brukt det andre alternativet, returnere.

Endret av Me for life
Skriveleif
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor skulle du ikke måtte betale for en vare du har kjøpt og fått?

Anonymkode: f35f0...3af

• Liker 9
Skrevet

Her mener jeg du har en sjanse til å få en gratis vare.

Du har jo fått en vare - du ikke bestilte! Ordren ble jo kansellert.

Du får be dem ordne opp/komme hente varen sjæl.

• Liker 1
Skrevet
AllahBallah skrev (3 minutter siden):

Her mener jeg du har en sjanse til å få en gratis vare.

Du har jo fått en vare - du ikke bestilte! Ordren ble jo kansellert.

Du får be dem ordne opp/komme hente varen sjæl.

TS har bestilt varen, og dermed mottatt noe hun ved sin bestilling har vist at hun ønsker å kjøpe. Så lenge hun har fått varen, om det er den opprinnelig, eller den hun evnt selv sier at hun uansett ville ha bestilt, bare i en annen farge, må hun betale for varen hun har mottatt. Om det er slik at hun ønsker den i en annen farge, må hun ta seg bryet med å returnere den, og bestille ny.

Det som er litt rart, er en faktura uten mottakers kontonummer eller KID. Det virke litt mystisk.

TS - er dette et legitimt nettsted?

Anonymkode: 1f289...d68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS har bestilt varen, og dermed mottatt noe hun ved sin bestilling har vist at hun ønsker å kjøpe. Så lenge hun har fått varen, om det er den opprinnelig, eller den hun evnt selv sier at hun uansett ville ha bestilt, bare i en annen farge, må hun betale for varen hun har mottatt. Om det er slik at hun ønsker den i en annen farge, må hun ta seg bryet med å returnere den, og bestille ny.

Det som er litt rart, er en faktura uten mottakers kontonummer eller KID. Det virke litt mystisk.

TS - er dette et legitimt nettsted?

Anonymkode: 1f289...d68

TS hadde opprinnelig bestilt varen. Ordren ble så kansellert av butikken og TS fikk pengene igjen.

Da har ikke TS lengre noen avtale med eller bestilling hos butikken.

At butikken så allikevel sender TS en vare, er da jaggu ikke hans problem?

• Liker 2
Skrevet
AllahBallah skrev (1 time siden):

TS hadde opprinnelig bestilt varen. Ordren ble så kansellert av butikken og TS fikk pengene igjen.

Det er selgers problem,  men kjøperen kam ikke ta i bruk varen uten å betale.  Men hun kan kreve at selger sørger for retur av den ubrukte varen fra stedet den ble levert.

Anonymkode: 8e9c2...2e6

• Liker 6
Skrevet
AllahBallah skrev (4 timer siden):

TS sier ingenting om at ordren ble kansellert. TS sier at hun fikk refundert pengene selv om varen ble sendt. 

Ts har uansett 14 dager angrerett dersom hun ikke ønsker å beholde denne varen. Ønsker hun å beholde varen må hun selvfølgelig betale.

Anonymkode: dff14...e36

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS sier ingenting om at ordren ble kansellert. TS sier at hun fikk refundert pengene selv om varen ble sendt. 

Ts har uansett 14 dager angrerett dersom hun ikke ønsker å beholde denne varen. Ønsker hun å beholde varen må hun selvfølgelig betale.

Hvordan tolker du: «Varen er utsolgt, du må bestille ny»? 

Tolker du det som, du må vente litt så kommer den?

Skrevet
AllahBallah skrev (32 minutter siden):

Den ble kansellert og jeg fikk pengene tilbake. 

Varen ble sendt likevel, jeg hadde godtatt at den ble kansellert i samarbeid med en mail der  vi snakket om det. 

• Liker 1
Skrevet
AllahBallah skrev (37 minutter siden):

Jeg tolket det slik TS skrev; det skjedde en feil i systemet deres. Pga denne feilen i systemet har butikken rotet med betalingen.. Hvis ordren hadde blitt slettet hadde ikke pakken blitt sendt, altså ble ikke ordren slettet likevel og derfor ble pakken sendt. Butikken annulerte/krediterte betalingen manuelt og derfor fikk TS tilbake pengene sine. 

Som sagt kan TS bare sende pakken tilbake, men må krangle med å få tilbake returfrakten.

• Liker 1
Skrevet
Nymfomanen skrev (39 minutter siden):

Den ble kansellert og jeg fikk pengene tilbake. 

Varen ble sendt likevel, jeg hadde godtatt at den ble kansellert i samarbeid med en mail der  vi snakket om det. 

Da må du enten sende den tilbake, eller refundere pengene slik at du faktisk betaler for varen du har mottatt. Du mener vel ikke du skal få beholde den gratis?

Anonymkode: ea726...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...