Gå til innhold

Vask av microbølge ovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varmet opp en  kurrygryte med kikerter i går kveld. Kikertene oppførte seg som popcon og sprutet curry alle veier. Hvordan får jeg microen ren i gjen?

Anonymkode: 1a02d...846

Skrevet

Vask den med en klut?

Anonymkode: bc852...ea2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varmet opp en  kurrygryte med kikerter i går kveld. Kikertene oppførte seg som popcon og sprutet curry alle veier. Hvordan får jeg microen ren i gjen?

Du får jo vaske den med en klut og såpevann. Og neste gang bruker du et lokk beregnet på mikrobølgeovn, eller dekker med plast og stikker noen hull i den. 

Anonymkode: 4c49d...c20

Skrevet

Hei og takk for svar. Jeg formulerte spørsmålet mitt feil. Jeg forstår jeg må vaske ovnen med klut og såpe og en annen gang ha noe som dekker over.

Det jeg egentlig lurte på var om noen av dere har tips på gode rengjøringsmidler til Micro? Jeg har vasket med zalo, varmt vann og klut. Jeg får ikke bort alt.

Skrevet

Du kan prøve å sette inn en skål med vann og sitron og varme det opp. Det kan bidra til å løsne det som sitter fast.

• Liker 1
Skrevet

Her brukes stålull, såpe og vann. Blir det reint. 

Anonymkode: ed800...e0a

Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Du kan prøve å sette inn en skål med vann og sitron og varme det opp. Det kan bidra til å løsne det som sitter fast.

Takk. Det skal jeg prøve!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her brukes stålull, såpe og vann. Blir det reint. 

Anonymkode: ed800...e0a

Brukt stålull nå på brettet, men tør ikke bruke det på vegger og rørene på toppen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 10.37):

Hei og takk for svar. Jeg formulerte spørsmålet mitt feil. Jeg forstår jeg må vaske ovnen med klut og såpe og en annen gang ha noe som dekker over.

Det jeg egentlig lurte på var om noen av dere har tips på gode rengjøringsmidler til Micro? Jeg har vasket med zalo, varmt vann og klut. Jeg får ikke bort alt.

Bruk stålull.

Legg plastfolje over maten neste gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...