Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i uke 37 og fikk plutselig i går ettermiddag veldig vondt i korsryggen med stråling nedover venstre ben. La meg med vondtene og ingen endring nå, annet en at det av og til gjør litt vondt i skrittet/tissen også. Kan det være tegn på at fødsel nærmer seg? Har ellers kynner her og der, men ikke tenkt så mye over de nå i natt siden jeg for det meste har sovet m/ 4-5 oppvåkninger for å gå på do.😅 

Noen som vet? Tenker ringe føden, men føler det ikke er så akutt at jeg trenger det nå midt på natta?!

Anonymkode: dafe7...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så absolutt et tegn på at noe er på gang 😀 men det er nok litt igjen før fødselen kommer i gang altså, kan merke mange slike ting dager/uker før noe mer skjer. Bare følg med. spennende! 

Anonymkode: bad63...406

Skrevet

Det du beskriver opplevde jeg selv lenge før fødsel, og kan vel så gjerne være klem på nerver som modning.

Uansett ikke altfor lenge igjen, hold ut 😄

Anonymkode: fb8c2...5aa

Skrevet

Ok, takk for svar. Har tenkt det óg😉 Har hatt vondt i lysken, tiss og korsryggen før også, men ikke konstant og mest etter anstrengelser. Så dette var nytt for meg, siden jeg ellers ikke har slitt veldig med bekkenplager. 

Skrevet

..og sist gikk vannet først uten at jeg hadde spesielt med smerter i forkant og ble deretter satt i gang. Så kan sånn sett ikke sammenlikne disse hendelsene.

Skrevet

Ikke noe du trenger å ringe føden for.

Anonymkode: 0c095...c82

• Liker 1
Skrevet

Dette høres ut som nervesmerter (utstråling til bein), og ellers veldig fredelig. Jeg har også dette fra tid til annen. Ikke noe du trenger å ringe føden for, hva skal de gjøre når du ikke har riesmerter, regelmessige kynnere, blødning eller vannavgang?

Anonymkode: f043d...7a7

Skrevet

Har det samme. Og hatt det i flere uker, er 40+1i dag. Strålingen nedover er nok babyen som klemmer på en nerve, som dessverre, ikke indikerer noe mer en at det snart skjer noe. Og når jeg sier snart betyr ikke det nå, men ila 3-4 uker, veldig slitsom i slutten for en tror jo det kan skje når som helst🙈🙊 føles ikke sånn, og jeg har ventet på "snart" i fire uker 🥵 

Skrevet

Høres ut som akutt bekkenløsning. Du kjenner det i leddene (symfyse og korsrygg). Hver forsiktig når du snur deg i senga og når du stir ut. Pass på at du samler beina inn og ut av seng, bil o.l. Snart i mål er jo du jo uansett. Masse lykke til! 

Anonymkode: 9ca3e...3e0

Skrevet

Haha,skjønner mange synes det er overkill å ringe føden. Tenkte ringe for å høre hva det er, ikke fordi jeg trodde jeg skulle komme inn med en gang altså😆 Men ja, da er det kanskje ungen som har kommet lenger ned og presser på en nerve, eller akutte bekkenplager. Strålingen er her fortsatt, så får vel bare leve med det. Verste plagen min har vært lite søvn til nå. Takk for alle svar😊👍 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...