Gjest jobbsøker Skrevet 8. august 2005 #1 Del Skrevet 8. august 2005 http://www.annonse.no/job/view_job_ad.asp?aid=121806 fant denne annonsen,, for meg er det en perfekt jobb!men er litt skeptisk til slike annonserpå nettet hvor de ber om å få tilsendt 20 kroner. noen som har vært borti det? kan anbefale??? hva må jeg passe meg for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #2 Del Skrevet 8. august 2005 Du kunne jo sendt et brev hvor du ber om mer informasjon, det står jo lite om hva som skal sendes ut...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 8. august 2005 #3 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg svarte på en sånn sak da jeg var i tenårene og arbeidsledig, og fikk tilsendt en greie skrevet på en blanding av svensk/norsk/dansk, som fortalte jeg jeg skulle jobbe for et nederlandsk firma (tror jeg det var), og lønna skulle sendes fra Canada. Virket ikke mye tillitsvekkende, jeg endte opp med butikkjobb istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. august 2005 #4 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) http://www.annonse.no/job/view_job_ad.asp?aid=121806 fant denne annonsen,, for meg er det en perfekt jobb!men er litt skeptisk til slike annonserpå nettet hvor de ber om å få tilsendt 20 kroner. noen som har vært borti det? kan anbefale??? hva må jeg passe meg for? ← Hun er hvertfall - i følge dette en reell person.... - Så du kan jo vurdere å ringe og spørre - selv om det står det om skriftlige henvendelser. Linken er slettet. Reglene Orakel - moderator Endret 10. august 2005 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #5 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Hun er hvertfall - i følge dette en reell person.... - Så du kan jo vurdere å ringe og spørre - selv om det står det om skriftlige henvendelser. ← Si ifra hva som skjer, om du får tak i henne osv, for jeg er også intresseret i dette! Endret 10. august 2005 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljemor Skrevet 9. august 2005 #6 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har også lurt på dette tidligere, men har hørt at det bare er juks og problemer med det. Så jeg vil også vite om du hører noe. Den gangen jeg tenkte på noe slikt, skulle pengene være i dollar også. Så da ble det aldri til at jeg gjorde det. De 20 kronene er kanskje til porto for informasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #7 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har hørt om dette fenomenet tidligere. Informasjonen man da fikk gikk ut på at det man skulle tjene penger på var det folk betaler for å få informasjonen! Det man gjør er altså å sette inn lignende annonser, og konvoluttene man fyller, er informasjonen man sender ut til de som sender penger og ber om informasjon! Uansett all grunn til å være skeptisk til de som ber om penger for å informere om en ledig jobb! Hadde styrt unna om jeg var deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. august 2005 #8 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har hørt om dette fenomenet tidligere. Informasjonen man da fikk gikk ut på at det man skulle tjene penger på var det folk betaler for å få informasjonen! Det man gjør er altså å sette inn lignende annonser, og konvoluttene man fyller, er informasjonen man sender ut til de som sender penger og ber om informasjon! Uansett all grunn til å være skeptisk til de som ber om penger for å informere om en ledig jobb! Hadde styrt unna om jeg var deg! ← Jepp, man annonserer og gjør det samme som den personen man først var i kontakt med. Jeg gikk på en sånn en og betalte i Canadiske dollar. Så fikk jeg tilsendt et hefte med firmanavn som jeg kunne ta kontakt med og spørre om de trengte hjelp til å sende ut reklame. Samtidig skulle man altså annonsere flere steder og sende ut den samme informasjonen. Bare tull og tøys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 10. august 2005 #9 Del Skrevet 10. august 2005 og dersom mange nok personer sender inn 20 kr til henne kan hun fort tjene litt på det. man skal aldri betale for å få en jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bethen Skrevet 22. august 2005 #10 Del Skrevet 22. august 2005 svarte på akkurat en slik annonse for noen år siden. måttesende en frankert konvolutt med 20kr i. fikk seinere et nytt brev om at de skulle ha meir penger. Denne gangen200 kr. lite seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #11 Del Skrevet 22. august 2005 Høres ut som en halvpyramide........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #12 Del Skrevet 23. august 2005 http://www.annonse.no/job/view_job_ad.asp?aid=121806 fant denne annonsen,, for meg er det en perfekt jobb!men er litt skeptisk til slike annonserpå nettet hvor de ber om å få tilsendt 20 kroner. noen som har vært borti det? kan anbefale??? hva må jeg passe meg for? ← jeg har prøvd å sende mail,men det går ikke. Mailadr kommer ikke opp. Dette må være useriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #13 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) http://www.annonse.no/job/view_job_ad.asp?aid=121806 fant denne annonsen,, for meg er det en perfekt jobb!men er litt skeptisk til slike annonserpå nettet hvor de ber om å få tilsendt 20 kroner. noen som har vært borti det? kan anbefale??? hva må jeg passe meg for? ← Jeg har søkt på tlf.katalogen. Ingen ved det navn på den adr. som er oppgitt,men det er et navn på gate, Hadde det vert seriøst, så hadde hun besvart mail og oppgitt tlf.nr. Navnet er slettet. Reglene Orakel - moderator Endret 23. august 2005 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 23. august 2005 #14 Del Skrevet 23. august 2005 jeg har prøvd å sende mail,men det går ikke. Mailadr kommer ikke opp. Dette må være useriøst? ← Det står i annonsen at kun henvendelser pr. post besvares. Ingen mailadresse er oppgitt... Bare pølsevev dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 25. august 2005 #15 Del Skrevet 25. august 2005 mistenker at det er slik at hun sender deg info og forklarer at du skal gjøre det samme som hun; sende info for 20,- pr. brev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #16 Del Skrevet 25. august 2005 mistenker at det er slik at hun sender deg info og forklarer at du skal gjøre det samme som hun; sende info for 20,- pr. brev. ← Jeg sendte brev til forbrukerk om dette i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #17 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Fant navn, adresse og telefonnr på gulesider...: (vet ikke om dette bryter noen regler men..) Deler av innlegget er slettet i henhold til reglene. Remyline Moderator Endret 27. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 27. august 2005 #18 Del Skrevet 27. august 2005 Jo, det gjør det, og hvis du leste lengere opp i tråden ville du ha sett, at navn og adresse allerede har blitt slettet før. Reglene kan du også lese. Du kan klikke på "regler" øverst på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå