Gå til innhold

Kan jeg skryte til legen via face?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har han ikke som venn på face. Men han var min lege i 4år. Den beste legen jeg har hatt noengang. Han byttet jobb, er lege fortsatt, bare i høyere stilling og i et mer eksklusivt team. 

Kan jeg sende han mld over hvor takknemlig jeg var for han og hvor dyktig han var?

Plis ikke svare "konelege. ;)

Anonymkode: df783...bb0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du oppnå med det da? Han har sikkert hatt hundrevis av pasienter. Jeg hadde nok syntes det var litt småcreapy selv om jeg fikk en slik melding, selv om det var for å takke. Men om du vil kan jo ingen hindre deg i det.

Anonymkode: 519b8...df0

• Liker 14
Skrevet

Ville heller sendt en mail da i såfall, facebook blir litt personlig på en måte. Er ikke sikkert han vi ha kontakt med pasienter der. 

Anonymkode: f9524...b4b

• Liker 19
Skrevet

Ja, gjør det du 🙈

Anonymkode: 00d1c...e10

Skrevet

Ikke via fb men e- post

Skrevet

Nei, jeg synes ikke helt det vitner om gode sosiale antenner akkurat.

Anonymkode: 193cb...136

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ønsker du oppnå med det da? Han har sikkert hatt hundrevis av pasienter. Jeg hadde nok syntes det var litt småcreapy selv om jeg fikk en slik melding, selv om det var for å takke. Men om du vil kan jo ingen hindre deg i det.

Anonymkode: 519b8...df0

Jeg gjør nok ikke det. Men skulle gjerne gjort det. Likte han godt, både utseende og personlighet. Ikke mulig å prøve å kontakte tidligere lege heller? (Uten å virke mindre intelligent.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å heller legge igjen noen fine ord på legelisten.no?

Anonymkode: ebebb...309

Han er ikke lengre lege for "vanlige" pasienter. Han er nå en viktig person i ski-esset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør nok ikke det. Men skulle gjerne gjort det. Likte han godt, både utseende og personlighet. Ikke mulig å prøve å kontakte tidligere lege heller? (Uten å virke mindre intelligent.)

Det blir nok sett på som ubehagelig og creepy. Du bør nok bare holde fantasien og interessen for legen for deg selv og la det gå over.

Anonymkode: 8d9ed...e34

• Liker 7
Skrevet

Nei! Pasienter skal ikke oppsøke lege privat på denne måten. Hvis alle skulle gjort det samme som deg så hadde legene blitt nedspammet av meldinger hele døgnet! 

Skill jobb og privat her. Hvis du har noe å gi han beskjed om så sender du enten på legens jobbmail, via post eller oppsøker legen på sin arbeidsplass. 

Anonymkode: 24de9...e9a

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har han ikke som venn på face. Men han var min lege i 4år. Den beste legen jeg har hatt noengang. Han byttet jobb, er lege fortsatt, bare i høyere stilling og i et mer eksklusivt team. 

Kan jeg sende han mld over hvor takknemlig jeg var for han og hvor dyktig han var?

Nei.

Men du kan legge inn god tilbakemelding på Legelisten.

Han vil ikke ha melding av deg og de 2000 andre på lista ;) 

Anonymkode: 8f394...de5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må du faenmeg gi deg. Jeg blir seriøst flau over å lese dette. På grensen til kvalm.

Jeg er absolutt for å gi legen sin skryt / tilbakemelding, f.eks. gi han/henne et lite kort når han slutter el. liknende.

Men hvis du vil fremstå som psykisk forstyrret, så kan du jo gjøre det på din måte.

• Liker 6
Skrevet

Du kan sende ham en e-post eller et brev/postkort i posten. Jeg går til en fysioterapeut som tidligere holdt til et annet sted i landet, og han får fremdeles julekort og hilsener fra gamle pasienter fra der han bodde før. Veldig koselig. 

Anonymkode: 70f40...ea7

• Liker 1
Skrevet
AllahBallah skrev (5 timer siden):

Må du faenmeg gi deg. Jeg blir seriøst flau over å lese dette. På grensen til kvalm.

Jeg er absolutt for å gi legen sin skryt / tilbakemelding, f.eks. gi han/henne et lite kort når han slutter el. liknende.

Men hvis du vil fremstå som psykisk forstyrret, så kan du jo gjøre det på din måte.

Er ikke psykisk forstyrret nei, men ifølge siden din er det mange som er psykisk syke i dine øyne ser jeg. 

Luftet bare tanken. 

Skrevet

Jeg passer på å si til legen innimellom hvor mye jeg setter pris på alt han har gjort for meg opp gjennom årene og takker alltid for hjelpen på vei ut døra. Å oppsøke legen utenom slik du tenker kan oppfattes som merkelig og ubehagelig. Kjenner selv en fastlege og han synes det er veldig ubehagelig å få meldinger og venneforespørsler fra pasienter på Facebook.

Anonymkode: e345f...48b

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 1.29):

Så kleint. Nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 10.32):

Hva har utseende hans å gjøre med egenskapene som lege...? 

• Liker 21
Skrevet

Han har sluttet som fastlege nå. Og er lege for et annet viktig team. Kan ikke gå i detaljer. Så tror neppe han har en jobbmail som henger i tråd med den jobben han hadde. Skulle gjerne sendt han en mld over hans dyktighet og savn. Men da blir det evt bare hans privatnr, og det føler jeg også blir merkelig.

Vi er mange som savner han. En veldig spesiell, fin lege. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei.

Endret av AthenaRavenLuna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...