AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 og har ikke tatt gulkosebelastningstest, fikk beskjed av legen om at alle som er over 25 år bør ta testen. jeg tokk ikke testen da jeg var førstegangsfødene da jeg var "for ung" men tokk den I mitt Andre svangerskap. jeg har prøvd og ta denne testen nå i dette svangerskapet men jeg klarer det rett og slett ikke, om jeg skal ta testen må jeg faste og stå opp tidlig på dagen noe jeg ikke klarer, da jeg blir ekstrem dårlig av og faste i svangerskapet og stå opp tidlig. nå er jeg I uke 32 også så sikkert forsent og ta den?! jeg har målt blodtrykk osv og har lavt blodtrykk og har heller ingen symptomer på svangerskapsdiabetes, jeg har heller aldri hatt diabetes eller svangerskapsdiabetes så det er vel ikke så farlig at jeg ikke tar testen? blodprøver og urinprøver er allerede tatt og ikke noen feil der. Anonymkode: 3ad80...6ba
Blingblingtahei Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Da jeg var på 12 ukers kontroll hos legen mente hun at jeg skulle ta den senere i svangerskapet. Var hos jm forrige uke, er i uke 20, og hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle det.. Jeg er 33 år, gravid med mitt 3 barn og ingen svangerskapdiabetes i tidligere svangerskap. Så jeg passer ikke kriteriene. Kommer ikke til å ta den om det ikke dukker opp symptomer som tilsier det.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Alle med bmi over 25 (før graviditeten) må ta. Ingen kan tvinges naturligvis, men uheldig for baby om det ikke oppdages da. Anonymkode: 8690a...e9a 1
Monabanana Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Et alternativ kan være å måle fastende blodsukker en uke. Jeg gjorde det da belastningstesten var umulig for meg. Men lurt å snakke med lege/jordmor først. 1
Blingblingtahei Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Alle med bmi over 25 (før graviditeten) må ta. Ingen kan tvinges naturligvis, men uheldig for baby om det ikke oppdages da. Anonymkode: 8690a...e9a Står ingenting om bmi til ts i hi, men ja, har man det fyller man kriteriet for glukosebelastningstest..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): og har ikke tatt gulkosebelastningstest, fikk beskjed av legen om at alle som er over 25 år bør ta testen. jeg tokk ikke testen da jeg var førstegangsfødene da jeg var "for ung" men tokk den I mitt Andre svangerskap. jeg har prøvd og ta denne testen nå i dette svangerskapet men jeg klarer det rett og slett ikke, om jeg skal ta testen må jeg faste og stå opp tidlig på dagen noe jeg ikke klarer, da jeg blir ekstrem dårlig av og faste i svangerskapet og stå opp tidlig. nå er jeg I uke 32 også så sikkert forsent og ta den?! jeg har målt blodtrykk osv og har lavt blodtrykk og har heller ingen symptomer på svangerskapsdiabetes, jeg har heller aldri hatt diabetes eller svangerskapsdiabetes så det er vel ikke så farlig at jeg ikke tar testen? blodprøver og urinprøver er allerede tatt og ikke noen feil der. Anonymkode: 3ad80...6ba Er vel bare førstegangsfødende over 25 som skal ta den. Eller om du er over 3-ettellerannet, har Bmi over 25 eller har hatt svangerskapsdiabetes før. Jeg er også i uke 32, er 32 år, flegangs med normal Bmi og skal ikke ta den. Ingen kriterier som tilsier at jeg trenger det heller. Urin er fin, blodtrykket lavt osv... Hør på jordmor du 🙂 Anonymkode: aadb8...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå