Gå til innhold

Begynne helt på nytt etter livskrise - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en skikkelig livskrise og vært sykemeldt lenge.

Det har blitt problemer med både jobb og relasjoner, og noen ganger leker jeg med tanken på å «begynne på nytt» et annet sted. Skjønner godt at dette er en litt barnslig tanke, men jeg trenger en restart.

Bor i en storby nå, og kunne sikkert fått et vikariat et sted i Norge der jeg ikke kjenner noen. Har verken egne barn eller fast partner, og står derfor ganske fritt til å flytte på meg.

Er det noen her inne som har gått drittlei av alt, og forsøkt å begynne helt på nytt på denne måten?

Anonymkode: fc896...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men tipper det er mange som tenker det i blant når ting går helt skeis. Mange filmer og bøker som er basert på dette, og det høres jo i grunn litt spennende ut med en sånn ny "start".

Anonymkode: 4db13...5a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, men tipper det er mange som tenker det i blant når ting går helt skeis. Mange filmer og bøker som er basert på dette, og det høres jo i grunn litt spennende ut med en sånn ny "start".

Anonymkode: 4db13...5a3

Ja, jeg vet. Det er jo en litt drastisk ting å gjøre. Men jeg har jo faktisk muligheten, og føler ikke at jeg har så mye å tape.

Skrevet

Flere ganger. Men man er den man er. Har man en tendens til å rote det til så vil man gjøre det uansett hvor man er.

Anonymkode: 4cc4f...0ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har hatt en skikkelig livskrise og vært sykemeldt lenge.

Det har blitt problemer med både jobb og relasjoner, og noen ganger leker jeg med tanken på å «begynne på nytt» et annet sted. Skjønner godt at dette er en litt barnslig tanke, men jeg trenger en restart.

Bor i en storby nå, og kunne sikkert fått et vikariat et sted i Norge der jeg ikke kjenner noen. Har verken egne barn eller fast partner, og står derfor ganske fritt til å flytte på meg.

Er det noen her inne som har gått drittlei av alt, og forsøkt å begynne helt på nytt på denne måten?

Synes ikke dette er barnslig. Har du mulighet til å flytte og få en ny start, med en ny frisk deg, så hvorfor ikke. Synes det er tøft av deg.

Anonymkode: c5e10...b64

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gjort det. Men det var før jeg fikk barn. Er man alene og kun seg selv å tenke på, så er det bare å kjøre på:) 

Flyttet til en helt annen kant av landet, hvor jeg ikke kjente noen. Jeg jobber innen helse, og fikk jobb nesten med én gang. Det gikk veldig bra:):)

Skrevet

Jeg driver med denne prosessen nå faktisk. Er livredd og spent samtidig. Det har skjedd saker og ting i livet mitt på kort tid. Svik, mistet jobb, blitt syk, har ingen rundt meg. Det er helt stille i livet mitt, og det er vel det som skremmer meg. At ingen spør etter meg eller lurer på om jeg i det hele tatt er i live. Dvs min eksistens er ingenting mer, annet enn at hjertet mitt fremdeles slår. Utenom det er jeg/var død. Har grått mye og følt meg urettferdig behandlet, men har tørket tårene nå. Å vite at jeg skal gi meg selv en ny start, at jeg om ett år ikke bor her i denne elendigheten mer ,gir meg en fantastisk tilfredsstillende følelse. 

Anonymkode: 8ae6c...e49

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det har jeg, tre ganger.  :)

Min erfaring er at det kan være veldig bra, men det kan også være slik at "nissen blir med på lasset".
Kort sagt, om selve årsaken til at man vil starte på nytt ikke er avklart, blir problemene med til nytt sted også.

For meg ble "nissen med på lasset" to ganger, siste gangen ble det virkelig en ny start.  :)

Anonymkode: 26833...f43

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg driver med denne prosessen nå faktisk. Er livredd og spent samtidig. Det har skjedd saker og ting i livet mitt på kort tid. Svik, mistet jobb, blitt syk, har ingen rundt meg. Det er helt stille i livet mitt, og det er vel det som skremmer meg. At ingen spør etter meg eller lurer på om jeg i det hele tatt er i live. Dvs min eksistens er ingenting mer, annet enn at hjertet mitt fremdeles slår. Utenom det er jeg/var død. Har grått mye og følt meg urettferdig behandlet, men har tørket tårene nå. Å vite at jeg skal gi meg selv en ny start, at jeg om ett år ikke bor her i denne elendigheten mer ,gir meg en fantastisk tilfredsstillende følelse. 

Glemte å skrive at dette er veldig mye enklere å gjennomføre når man ikke lenger har noe eller noen som holder deg igjen. Viktig å tenke på. Har man jobb og barn osv så er det ikke så lett. Jeg har ingenting og ingen vil merke at jeg drar, da er valget lett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...