Gå til innhold

Fjerning av brystimplantater, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne brystimplantatene mine på nyåret og er ganske spent og nervøs. 

Jeg har 390 i hvert bryst, som ser ut som naturlige bryster med klær, det er få som faktisk vet at jeg har silikon. Jeg er 167 cm og normalvektig. Bruker 36-38 i klær. De er myke, ingen kapsel og pene å se på. Jeg ønsker å prøve å få barn snart og tenker det er fint å ta de ut før dette, slik at jeg slipper brystimplantat + melk, for minst mulig strekk på brystene. Samt for å unngå komplikasjoner med amming og lite lagringsplass til melk, slik jeg har hørt andre beskrive. 

Jeg er ofte lei av implantatene og tenker at jeg gleder meg til å ta de ut. Jeg gleder meg til å kjenne på mine egne bryster, kunne undersøke etter kuler og ikke minst til å kunne gå/løpe/trene uten ekstreme støttebher. Gleder meg også til å slippe å bruke str 40 i overdeler for å få de til å passe over puppene og til å gå i tskjorte uten å se helt dust ut. 

Samtidig er jeg spent, nervøs og gruer meg. Mannen min har kun sett meg med implantater, jeg har hatt de i 10 år. Han støtter selvfølgelig valget mitt og jeg ikke bekymret for at han ikke vil like det, men bekymret for at jeg blir så lei meg og usikker igjen at det vil påvirke samlivet. Jeg hatet brystene mine før, de så helt forferdelige ut og jeg håper ikke de blir helt som de var, men heller rundere og at jeg har fått mer vev siden. Kirurgen mente at jeg hadde mer vev nå.. 

Jeg tok implantater som 19! åring og skulle i utgangspunktet ikke ha mer enn 300, men kirurgen mente jeg måtte ha litt større for å slå en annen felles bekjent.. Helt utrolig... 

Jeg har vært fornøyd mye, men har vel hele veien følt at de er litt for store. Jeg ønsker å være naturlig. 

Håper å høre noen erfaringer fra andre om å ta det ut, hvordan de har følt etterpå og hvor lenge man var hjemme fra jobb i fysisk krevende jobber.

Ønsker ikke at personer som har silikon og er fornøyd kommenterer, slik jeg har sett i lignende tråder, heller ikke at de som hater silikon og mener det er et dumt valg. Dette er en tråd for erfaringsdeling fra de som vurderer å fjerne eller har fjernet 😃

Anonymkode: f847a...bfb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mine i ti år og fjernet dem for tre år siden. Jeg må jo være ærlig og si at jeg har angret som en hund siden. Tok de ut fordi jeg ville se om jeg «klarte» meg uten, men det har jeg jo dessverre ikke gjort, men dessverre ikke fått råd til å legge det inn igjen før nå. Men jeg venter til neste år, har mye å gjøre for tiden.

Jeg hadde 375 gram over muskel, 1.63 og 54 kg. Var på beina igjen med en gang samme dag og kunne fint gå på jobb fort etterpå. Husker ikke hvor lenge de anbefalte å være hjemme, men for meg gikk det fint å fort tilbake.

Hvis du lurer på hvorfor jeg angrer så er det fordi brystene mine er små og jeg har i tillegg fått en stygg fold under hver brystvorte. Når jeg bøyer meg ser puppene ut som to vrengte lommer. Unngår bevisst nå å ikke ha sex med noen eller å gå inn i forhold, takler ikke tanken av å kle av meg.

Anonymkode: 05e3e...17a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde mine i ti år og fjernet dem for tre år siden. Jeg må jo være ærlig og si at jeg har angret som en hund siden. Tok de ut fordi jeg ville se om jeg «klarte» meg uten, men det har jeg jo dessverre ikke gjort, men dessverre ikke fått råd til å legge det inn igjen før nå. Men jeg venter til neste år, har mye å gjøre for tiden.

Jeg hadde 375 gram over muskel, 1.63 og 54 kg. Var på beina igjen med en gang samme dag og kunne fint gå på jobb fort etterpå. Husker ikke hvor lenge de anbefalte å være hjemme, men for meg gikk det fint å fort tilbake.

Hvis du lurer på hvorfor jeg angrer så er det fordi brystene mine er små og jeg har i tillegg fått en stygg fold under hver brystvorte. Når jeg bøyer meg ser puppene ut som to vrengte lommer. Unngår bevisst nå å ikke ha sex med noen eller å gå inn i forhold, takler ikke tanken av å kle av meg.

Huff da, det var trist lesning og er vel noe av det jeg frykter.. Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvordan du opplever at huden din er med tanke på elastisitet?
ts

Skrevet

Hvorfor mener du at brystene ser helt «dust ut» i T-skjorte, når du samtidig sier at brystene ser naturlig ut med klær på?🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff da, det var trist lesning og er vel noe av det jeg frykter.. Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvordan du opplever at huden din er med tanke på elastisitet?
ts

Jeg er 33. Huden ser grei ut når jeg står, unntatt foldene under niplene. Det er når jeg bøyer meg de ser ut som skikkelig bestemor pupper. :fnise:

Skrevet
Jente- skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du at brystene ser helt «dust ut» i T-skjorte, når du samtidig sier at brystene ser naturlig ut med klær på?🤔

Litt klønete formulert kanskje. De ser naturlige ute med alt som ikke er tettsittende. Altså en T-skjorte med rund hals, som er tettsittende, er vel det eneste som virkelig ikke fungerer:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 33. Huden ser grei ut når jeg står, unntatt foldene under niplene. Det er når jeg bøyer meg de ser ut som skikkelig bestemor pupper. :fnise:

Skjønner, og når det har gått tre år er det vel ikke så mye mer som skjer da.. Tenker du legge inn mindre implantater neste gang? Har du barn?😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner, og når det har gått tre år er det vel ikke så mye mer som skjer da.. Tenker du legge inn mindre implantater neste gang? Har du barn?😊

Jeg kommer ikke til å legge inn mindre! Vil ha dem slik de var. Har ikke barn og skal heller ikke ha. Frivillig barnløs og sterilisert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å legge inn mindre! Vil ha dem slik de var. Har ikke barn og skal heller ikke ha. Frivillig barnløs og sterilisert. 

Takk for svar! Jeg ville aldri lagt inn det jeg har nå igjen, hadde holdt i massevis med halvparten i såfall, tenker derfor at det uansett er lurt å få de ut. Håper og tror jeg ikke ønsker å legge inn igjen. Lykke til med din operasjon ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar! Jeg ville aldri lagt inn det jeg har nå igjen, hadde holdt i massevis med halvparten i såfall, tenker derfor at det uansett er lurt å få de ut. Håper og tror jeg ikke ønsker å legge inn igjen. Lykke til med din operasjon ☺️

Tusen takk og takk det samme. :) Håper du blir fornøyd! :blomst:

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Litt klønete formulert kanskje. De ser naturlige ute med alt som ikke er tettsittende. Altså en T-skjorte med rund hals, som er tettsittende, er vel det eneste som virkelig ikke fungerer:) 

Okei, takk for oppklaringen☺️ Det kommer nok til å gå bra, er dette noe du virkelig vil så gå for det☺️ 

Men jeg tror ikke det med strekkmerker har så mye å si, genetisk er viktigere. Man kan altså gå igjennom graviditet med silikon uten å få strekkmerker. Strekkmerker kan man få uten silikon også, og uten silikon er det større sjanse for at de blir fortere «tomme» igjen, etter graviditet, fødsel og amming.

Endret av Jente-
Skrevet
Jente- skrev (14 minutter siden):

Okei, takk for oppklaringen☺️ Det kommer nok til å gå bra, er dette noe du virkelig vil så gå for det☺️ 

Men jeg tror ikke det med strekkmerker har så mye å si, genetisk er viktigere. Man kan altså gå igjennom graviditet med silikon uten å få strekkmerker. Strekkmerker kan man få uten silikon også, og uten silikon er det større sjanse for at de blir fortere «tomme» igjen, etter graviditet, fødsel og amming.

Ser den, men jeg tenker jeg nok uansett vil hadde ut etter graviditet og da tenker jeg kanskje det vil bli er bedre resultat om jeg tar de ut først fordi de da har strukket seg mindre, altså huden. Strekkmerker er som dusker genetisk i tillegg til hormonelt og de kommer hvis de kommer. Tenker mest på elastisiteten i huden ☺️

Skrevet (endret)

Ser den, men jeg tenker jeg nok uansett vil hadde ut etter graviditet og da tenker jeg kanskje det vil bli er bedre resultat om jeg tar de ut først fordi de da har strukket seg mindre, altså huden. Strekkmerker er som dusker genetisk i tillegg til hormonelt og de kommer hvis de kommer. Tenker mest på elastisiteten i huden ☺️

Okei☺️Ja, det er sikkert lurt. Skal du uansett ta de ut så er det jo bedre å gjøre det nå når du er relativt ung, enn å vente 10 år til feks. Ved tanke på elastisiteten og at brystene skal trekke seg fint sammen igjen👍🏼

Endret av Jente-
Skrevet

Bare vær klar over at det tar lang tid før huden trekker seg tilbake. Min venni8hadde tomme poser istedenfor bryster (hennes ord) I ca 1,5 år. Hun har ikke satt inn nye, og kler de naturlige a cupen veldig godt og jeg tror hun trives med det. Men hun gikk i pushup bh første 1,5 årene. 

Anonymkode: f9743...6ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 1.54):

Bare vær klar over at det tar lang tid før huden trekker seg tilbake. Min venni8hadde tomme poser istedenfor bryster (hennes ord) I ca 1,5 år. Hun har ikke satt inn nye, og kler de naturlige a cupen veldig godt og jeg tror hun trives med det. Men hun gikk i pushup bh første 1,5 årene. 

Anonymkode: f9743...6ae

Takk for svar! TS

Skrevet
On 12/12/2020 at 1:02 AM, AnonymBruker said:

Dette gjelder også for oss som ikke har/har hatt implantat. Brystene ser ikke særlig pene ut når en bøyer seg fremover hehehe.

Anonymkode: 893b0...e51

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette gjelder også for oss som ikke har/har hatt implantat. Brystene ser ikke særlig pene ut når en bøyer seg fremover hehehe.

Anonymkode: 893b0...e51

Skulle til å kommentere det ;) 

Det er sånn naturlige pupper er. 

Anonymkode: 21257...c8d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du diskutert dette ordentlig med kirurgen?

Jeg tok silikon for 8 år siden, da 300 i hvert bryst (er 175 cm/60 kg, litt former), og det var en fin og naturlig størrelse. Nå i ettertid skulle jeg gjerne hatt en størrelse mindre og har diskutert dette med en kirurg her i Oslo.

Svaret var at det ofte var upraktisk å bytte til mindre rett og slett fordi brystet har tilpasset seg implantatene. Han sa brystene mine så flotte ut, og at jeg skulle avvente til jeg fikk barn. Etter det kunne jeg evt. bytte til en mindre størrelse og kombinere med løft. Han vil ikke gjøre løft på "unge" bryster som ikke har ammet. 

Jeg spurte om det er mange som bytter i mindre størrelse, og han sa "noen". Jeg spurte om det var noen som tok implantatene helt ut, og han sa "nei, det har jeg gjort én gang på 20 år, vi anbefaler det ikke". Blant kirurger sier de "en gang implantater, alltid implantater", rett og slett fordi det ikke blir pent når du tar dem ut. 

Jeg håper du har diskutert dette ordentlig med en virkelig god kirurg så du får forespeilet deg hvordan dette blir. 

Anonymkode: 6429d...5aa

Skrevet

Har du diskutert dette ordentlig med kirurgen?

Jeg tok silikon for 8 år siden, da 300 i hvert bryst (er 175 cm/60 kg, litt former), og det var en fin og naturlig størrelse. Nå i ettertid skulle jeg gjerne hatt en størrelse mindre og har diskutert dette med en kirurg her i Oslo.

Svaret var at det ofte var upraktisk å bytte til mindre rett og slett fordi brystet har tilpasset seg implantatene. Han sa brystene mine så flotte ut, og at jeg skulle avvente til jeg fikk barn. Etter det kunne jeg evt. bytte til en mindre størrelse og kombinere med løft. Han vil ikke gjøre løft på "unge" bryster som ikke har ammet. 

Jeg spurte om det er mange som bytter i mindre størrelse, og han sa "noen". Jeg spurte om det var noen som tok implantatene helt ut, og han sa "nei, det har jeg gjort én gang på 20 år, vi anbefaler det ikke". Blant kirurger sier de "en gang implantater, alltid implantater", rett og slett fordi det ikke blir pent når du tar dem ut. 

Jeg håper du har diskutert dette ordentlig med en virkelig god kirurg så du får forespeilet deg hvordan dette blir. 

Anonymkode: 6429d...5aa

Jøss, det hørtes rart ut. Jeg har vært på 3 konsultasjoner, alle kirurgene der sier det er blitt mer og mer normalt å ta det ut og de gjennomfører operasjoner hvor de gjør dette ofte. De sa også at jeg kan ta de ut nå, så vente på at lommen krymper og huden trekker seg tilbake og evt legge inn mindre etterhvert om jeg skulle angre. Svangerskap + implantater vil slik jeg forstod det strekke huden mer og gjøre det kirurgen din sa, nesten umulig å få et pent resultat om man tar ut uten løft. Men er mange som gjør det, og med løft blir det også fint. 

Jeg ønsker ikke løft før jeg evt må og tror ikke det vil være behov. I følge kirurgen vil de trekke seg tilbake, men dette avhenger jo litt av hvordan hud man har også naturligvis. Det jeg har lest er at mange føler de får veldig brystspreng med silikon og amming, da det er lite plass til melken pga implantatene (spesielt ved over muskel, slik jeg har) og at det kan bli plagsomt.

Men samtidig sier kirurgene at de ikke kan si med sikkerhet hvordan resultatet blir, og at man må regne med at det tar ca 6 mnd før det begynner å se normalt ut. 

Men uansett takk for innspill :)

• Liker 2
Skrevet

Har du lest om breast implant illness?

Etter amming så ble de perfekte etter første barnet. De fikk en mer naturlig form. Etter barn nr 2 så hang de! Så hadde lyst til å bytte de ut når jeg var ferdig med amming. Men så kom jeg over breast implant illness, og var faktisk en del som stemte hos meg. Ene er at man føler man ikke får trukket pusten ordentlig. Jo mer jeg leste om det, jo mer forsto jeg at mange med implantater har en del de sliter med som blir bedre når de fjerner implantatene. Så nå har jeg lyst til å fjerne. Må bare bli psykisk klar for det først. Heldigvis så er de ikke like fine pga amming, så da er det kanskje lettere å velge å ta de ut når jeg uansett må endre det jeg har.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...