Gå til innhold

Mensen på p-piller = ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg har akkurat startet på p-piller. Det er min første prevensjonsmiddel og jeg lurer på om den blødningen jeg får i sukkerfri-pille uke er en blødning som forsikrer at jeg ikke er gravid eller er der en blødning alle får? Hvordan gjør dere det? Tar dere en test hver måned for å forsikre at dere ikke er gravide?

Anonymkode: f5e97...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 

Anonymkode: bb083...f85

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ? 

Har hørt at mange har blitt gravide på p-piller, så jeg blir litt redd for at jeg også skal bli det. Begynte på p-piller og de pillene jeg går på, har en uke ned sukkerfri-pille uke, hvor man liksom får en kunstig blødning. Er denne blødningen en tegn på at man ikke er gravid?

Skrevet

Man får jo ikke mensen på p-piller, for det forhindrer eggløsning. Men allikevel har jeg fått høre at den blødningen du får viser at du ikke er gravid ja. Vet ikke hva slags blødning det er eller hvorfor den kan bevise at du ikke er gravid.  Jeg tar aldri graviditetstester, men siden jeg hopper over «mensen» både 4 og 5 måneder om gangen så burde jeg kanskje det. 

Anonymkode: 24e21...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hørt at mange har blitt gravide på p-piller, så jeg blir litt redd for at jeg også skal bli det. Begynte på p-piller og de pillene jeg går på, har en uke ned sukkerfri-pille uke, hvor man liksom får en kunstig blødning. Er denne blødningen en tegn på at man ikke er gravid?

Hvis man ikke slurver på å ta pillene er ikke sjansen for å bli gravid stor. 

Kanskje du bør lese litt om p-piller?

https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/p-piller/#

Skrevet

Nei, den blødningen er ikke et tegn på å ikke være gravid

Anonymkode: 19b58...37a

Skrevet

lurer på det samme ... 

Anonymkode: b2823...02e

Skrevet

Ja og nei. Dersom du bruker p-piller riktig er det ganske liten sjanse for å bli gravid. P-piller forhindrer eggløsning. Har også lest at det ødelegger slimet i livmoren, så et evt befruktet egg ikke fester seg. Har ikke kilder på siste utsagn, så kan ikke garantere dette 100%.

Men, p-piller kan miste effekt dersom du kaster opp eller får løs mage. Og det er gravide som får blødning rundt mens-tiden. Så 100% sikkert er det ikke. Selv gikk jeg på p-piller i 13 år uten å bli gravid.

Anonymkode: 87b4d...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...