Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så heldig å få ny jobb nå. Starter i slutten av januar. Jeg er ennå i foreldrepermisjon, og ammer fortsatt ungen flere ganger om dagen. Når jeg nå skal starte i ny jobb så vet jeg at jeg har rett til ammefri i løpet av arbeidsdagen, men jeg sitter og lurer på om det vil bli sett på med blide øyne av arbeidsgiver å be om ammefri i opplæringsperioden. Jeg kjenner jo ikke ledelsen annet enn hva jeg har sett på intervjuene. Det er en veldig liten bedrift, og det er ikke noen HR-avdeling jeg kan forholde meg til. Jeg ønsker å kunne amme etter oppstart på jobb, men sliter med å skulle formulere kravet på en god måte. Noen som har tips? 

Anonymkode: 96f34...287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i staten/kommunen? Vil det være hjemmekontor?

Anonymkode: 289fa...42d

Skrevet

Ja, det er nok å be om en vanskelig start... 

Anonymkode: 8e06c...1b9

Skrevet

Er bare å be om det når du har krav på det. Hvor travelt er det der da? Jeg jobber på intensiven og vi er over 50 sykepleiere og nå er det fem stk som har ammefri. Alt går med litt tilrettelegging 👍 si fra i god tid. 

Anonymkode: f17ed...141

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan gikk dette Ts? Jeg skal snart tilbake fra perm og har sagt at jeg ønsker dette. Lederen min sa at vi måtte undersøke hvordan vi kunne tilrettelegge det. Hun hadde aldri vært borti noen som skulle ha ammefri før. Følte meg veldig til bry... 

Skrevet
Tussi2018 skrev (5 minutter siden):

Hvordan gikk dette Ts? Jeg skal snart tilbake fra perm og har sagt at jeg ønsker dette. Lederen min sa at vi måtte undersøke hvordan vi kunne tilrettelegge det. Hun hadde aldri vært borti noen som skulle ha ammefri før. Følte meg veldig til bry... 

Fint. Ammefri er noe herk som aldri burde vært innført. 

Anonymkode: 0e2a2...f73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fint. Ammefri er noe herk som aldri burde vært innført. 

Anonymkode: 0e2a2...f73

Hva er fint? At jeg ble møtt slik fordi jeg spurte om en rettighet som mor og barn har? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...