AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Er hjemme i permisjon nå med babyen min på 2 måneder. Jeg klarer ikke la vær å få skyldfølelse over hvor bra vi har det. Her sitter jeg med en perfekt liten baby somjeg kjøper klær til som er laget av fattige, og babyen kommer til å vokser opp med å ikke mangle noe som helst. Kjenner så skyldfølelse over andre barn i andre land der de såvidt har mat på bordet og alle babyene som vokser opp under dårlige kår. Er det vanlig å kjenne på sånn? Anonymkode: bc534...a70
Babbla Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Antakelig litt hormoner som gjør at du føler litt mer på det enn ellers kanskje.. Jeg er tilhenger av å støtte lokalt - har du noen i din by som gjør noe for barn som fsller utenfor ville jeg gitt litt til dem 😊
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Jeg kjente på akkurat det samme! Ble plan-fadder etter jeg så en reklame, og det gjorde noe bedre. Enkelt med fast trekk en gang i mnd, helt overkommelig sum og så gjør man i det minste noe. Mannen min kjente på skyldfølelse over babyen vi nå bærer frem og mente at dette burde være den siste vi lager, skal vi ha fler syns han vi burde vurdere adopsjon eller fosterbarn. Vi er utrolig heldige som du sier, og det kan vi være ydmyke ovenfor. Alle kan bidra med noe Tror det er 150kr som trekkes fra kontoen min hver mnd, ikke merkbart engang. Mennesker dedikerer livene sine til å hjelpe mennesker i u-land, det minste vi andre kan gjøre er å være med på å finansiere det. Anonymkode: af67f...7e7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Er det noe galt i å føle det, da? Vi er heldige og vi bør synes synd på de som har det vondt. Hvis det opptar en stor del av livet ditt er det jo et problem, men det finnes jo faktisk ting man kan gjøre som feks fadder eller støtte organisasjoner. Anonymkode: af76c...712
Anonym6789 Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Føler det samme, og ekstra mye etter at jeg fikk barn. Har planfadderbarn og gir penger til kirkens bymisjon, men det redder jo ikke akkurat alle. Ga julegave til en familie som spurte om hjelp på finn. Det må være så vondt for mødre som ikke kan gi barna sine det de trenger
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Som nevnt over kan man eks bli fadder eller gi penger til arbeid som Betyr mye for deg, tror man får skrive dette av på skatten også. Det som også er dint er at barnet kan lære om dette når hun blir gammel nok Man skal også kunne kjøpe type «fairtrade» klær. Anonymkode: 34a34...ac9
myMa Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Følte det samme. Ble redd barna fadder kort tid etter fødsel 😏 Da gjør man ihvertfall noe og mesteparten av pengene når frem til formålet. Har også lest et sted at 9/10 barn i verden går på skole nå og at det aldri har vært mindre fattigdom (utenom en liten oppgang pga korona). Derfor tenker jeg at det nytter hvis alle bidrar litt 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå