AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Del Skrevet 11. desember 2020 Lurer litt på hvordan arbeidsdagen din er? Er det kjedelig? Hvordan var utdanningen? Var det voksne studenter på studiet? Og hvordan er jobbmulighetene sentralt på Østlandet? Hele tiden tenkt jeg skal utdanne meg til sykepleier, men har nå begynt å tenke litt på radiograf. Anonymkode: cd0d9...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Del Skrevet 12. desember 2020 Lurer også på det? Anonymkode: 92a29...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg også 😊 Er voksen og ønsker å omskolere meg, og radiograf er en av tingene jeg virkelig kunne tenke meg. Men har hørt det kan være vanskelig å få jobb? Da mange står i jobben så lenge de kan. Anonymkode: 6c925...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rinta90 Skrevet 14. desember 2020 #4 Del Skrevet 14. desember 2020 Jobbet som radiograf i noen år nå. Utdannet meg i Norge og jobbet 3 år i utlandet før jeg fikk jobb i Norge. Nå jobber jeg på traumesykehus og det er veldig spennende. Men jobber også med poliklinikk noen ganger i uka. Markedet har blitt bedre med årene ser jeg. Men styr for all del unna Oslo Met. Maken til dårlig utdanning og oppfølging av studenter. NTNU Gjøvik er å anbefale, både pedagogisk og gode lærere og oppfølging. Vanlig arbeidsdag kan være fra å polikliniske oppegående pasienter til de premature nyfødte på 500 gram. Fra blodige bilulykker, knivstikkinger og andre ulykker. Men da må du på de større traumesykehusene som Ullevål og Haukeland. Liker du tempo og hektiske dager er det anbefalt lokalsykehus og private institutter. Ikke like travelt på de store sykehusene da vi er flere radigrafer der enn på små lokalsykehus og det private. Det er mye anatomi og strålefysikk under studiet. Du begynner først å lære skikkelig når du begynner i jobb. Da får man litt "ahaaaaa" og lærer fort at ingenting kan gjøres sånn man lærte på skolen. Som er litt morsomt egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Del Skrevet 15. desember 2020 Rinta90 skrev (23 timer siden): Jobbet som radiograf i noen år nå. Utdannet meg i Norge og jobbet 3 år i utlandet før jeg fikk jobb i Norge. Nå jobber jeg på traumesykehus og det er veldig spennende. Men jobber også med poliklinikk noen ganger i uka. Markedet har blitt bedre med årene ser jeg. Men styr for all del unna Oslo Met. Maken til dårlig utdanning og oppfølging av studenter. NTNU Gjøvik er å anbefale, både pedagogisk og gode lærere og oppfølging. Vanlig arbeidsdag kan være fra å polikliniske oppegående pasienter til de premature nyfødte på 500 gram. Fra blodige bilulykker, knivstikkinger og andre ulykker. Men da må du på de større traumesykehusene som Ullevål og Haukeland. Liker du tempo og hektiske dager er det anbefalt lokalsykehus og private institutter. Ikke like travelt på de store sykehusene da vi er flere radigrafer der enn på små lokalsykehus og det private. Det er mye anatomi og strålefysikk under studiet. Du begynner først å lære skikkelig når du begynner i jobb. Da får man litt "ahaaaaa" og lærer fort at ingenting kan gjøres sånn man lærte på skolen. Som er litt morsomt egentlig. Takk for nyttig informasjon. Anonymkode: 92a29...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rinta90 Skrevet 15. desember 2020 #6 Del Skrevet 15. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for nyttig informasjon. Anonymkode: 92a29...038 Om det er noe helt spesifikt du lurer på så spør gjerne Vi radiografer gjør jo veldig mye, så fort gjort å glemme alt vi gjør 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Rinta90 skrev (På 15.12.2020 den 17.34): Om det er noe helt spesifikt du lurer på så spør gjerne Vi radiografer gjør jo veldig mye, så fort gjort å glemme alt vi gjør Hva er lønnen og hvilke ansienitet har du ev? Trives du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå