AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Hva syns dere om folk som vippser penger, i stedet for å kjøpe julegaver? Min mening: Kjøp gave, eller glem det! Anonymkode: fcda1...09b 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Stort sett er jeg enig, men i vårt tilfelle bor jeg på den andre delen av landet enn flere av mine slektninger. Jeg bor også mye mer sentralt, så jeg har flere anledninger til å kjøpe flere ting som kan være presanger enn det de har. Utvalget er større her. De det gjelder er såpass oppe i årene også, at det i våre tilfeller er snakk om å overføre cash fra en bankkonto til den neste. De er ikke så flittige til å bruke Vipps, de som i det hele tatt bruker det av dem. Så det kommer litt an på omstendighetene. Anonymkode: 3c60f...438 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva syns dere om folk som vippser penger, i stedet for å kjøpe julegaver? Min mening: Kjøp gave, eller glem det! Anonymkode: fcda1...09b Jeg synes det er FLOTT med store bokstaver, spesielt fra perifer familie/ folk man egentlig ikke kjenner. Barna har fått klær i feil størrelse som ikke kan byttes i alle år av onkel og tante liksom. Håper de heller vippser i år. Anonymkode: 28726...6fe 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Var styr når vi sto midt i flytting og jegvarhøygravid med 2 andre barn under 5 🙄 Men i dag syns jeg det er deilig. Får jeg 500,- til hver unge så kjøper jeg for et par hundre kroner og setter resten inn på sparekonto. Anonymkode: 0ebc2...938
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b 1
SamusAran Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b Kontanter er uhygienisk, og de har ingen logisk plass i hverdagen til barn i 2020. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b Ikke enig i det heller. Papirpenger som rotes bort, så må man prøve å få satt de inn på konto, bare stress og mas. Send kontoutskrift eller bilde av overføringen eller noe. Anonymkode: 28726...6fe 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 SamusAran skrev (Akkurat nå): Kontanter er uhygienisk, og de har ingen logisk plass i hverdagen til barn i 2020. Eh, jo. Mine unger elsker å gå i lekebutikken og handle for penger. Anonymkode: fcda1...09b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b Hyggelig julehilsen, ja. Å få penger på vipps er da ikke dumt? Da går det til noe personen trenger, og hvis folk ønsker å spare pengene slipper man altså spare i kontanter, eller å måtte sette inn på konto. Anonymkode: c4991...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b Lurer litt på hvor gammel du er, egentlig? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, jo. Mine unger elsker å gå i lekebutikken og handle for penger. Anonymkode: fcda1...09b Da er de så små at de ikke har kort eller vipps? Mine har hatt kort fra de var åtte år. Anonymkode: 28726...6fe
SamusAran Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh, jo. Mine unger elsker å gå i lekebutikken og handle for penger. Anonymkode: fcda1...09b Hva er poenget med å lære dem opp i utdatert teknologi? Blir litt som å dra frem kuleramme og skrivemaskin. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Helt topp Anonymkode: 1a70a...b8f
GammelKaktus Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Jeg elsker Vipps. Dette året har vi blitt vippset til bursdager og jul, og gjort det samme selv til klassebursdagene håper denne trenden fortsette, veldig greit. Guttungen hadde bursdag, foreldrene vippset meg og jeg satte det på hans bankkort. Endelig slapp vi alle disse rare jallagavene som folk har hatt liggende til en slik anledning... Vi har fått så mye rart i flere år som vi har måttet levert tilbake. En ting er folk som kjenner han og gir en gjennomtenkt gave men de som har denne berømte "bursdagskassen" og bare plukker ut noe "ræl" de kunne like gjerne kommet uten gave. Beklager den lille digresjonen min. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 Vippsing kan vel være ok hvis det er ene veien, men poenget forsvinner jo litt hvis du vippser 300 kroner til en venn og han vippser deg 300 tilbake. Anonymkode: e1c3e...a2a 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 Putte penger for så å sende de pr.post??? Det er ikke lovlig, og det er ikke forsikret. Vipps er da helt greit. Anonymkode: ac0a5...c53 1
Kittykat Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 Jeg synes vipps er helt fantastisk 😄 Nå har ikke vi småbarn da, men svigers pleier å vippse penger til oss og så kjøper vi julegaver til barna. Det gjør det hele mye enklere for svigers, for da kan vi kjøpe noe som barna ønsker seg, enten det er på nett eller i butikk. Ofte så ønsker barna seg bare penger i julegave også fordi de sparer til noe. Pluss at dette året, hvor man helst skal unngå kontanter og hvor bursdagsbesøk har måttet utgå, så har det blitt vippset bursdagspenger både til og fra familie. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 Å bytte penger er jo helt meningsløst. Da kan en like gjerne droppe det, og kjøpe gaver til seg selv. Uten styret med å bytte digitale penger via Vipps først. Vi er også en ‘todelt slekt’, som bor i hver sin kant av landet. Bestiller på nettbutikk som sender gaven direkte til mottaker, ferdig innpakket. Anonymkode: 1136b...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns iallfall det må gå an å putte pengene i en konvolutt, og skrive en hyggelig julehilsen. Hvis ikke, syns jeg det blir upersonlig. TS Anonymkode: fcda1...09b Finn et annet i-landsproblem å klage over. Herregud. Anonymkode: 65a82...895 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 Vil heller ha gave på Vipps enn å få et kort om at det er gjort en donasjon i mitt navn. Faktisk så tar jeg heller bare en hyggelig hilsen enn en donasjon gjort i mitt navn. Anonymkode: 936cb...198
Anbefalte innlegg