AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Del Skrevet 11. desember 2020 Mine foreldre har valgt å vippse over 500kr til oss, og sendt en tekstmelding der de sa: "Vi reiser på hytta med noen venner av oss, og tar julefeiringen der. Vippser 500kr, det er til julegaver for deg og lillemann". Dette gjør de vel vitende om at min samboer har reist fra meg og jeg er alene med ett barn som er under ett år gammel. Jeg har ingen søsken og aner virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg i jula. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg er 100% alene med mitt barn, barnefar er utenlandsk og har nå reist tilbake til sitt hjemland. Jeg sliter ikke økonomisk, så de 500kr spiller ingen rolle for meg, de kunne likevel ha gitt barnet en gave personlig. Kommet med gaven, slik at vi kunne ha litt kvalitetstid sammen. Jeg er klar over at jeg er voksen, og bør ikke belage meg på noe hjelp fra foresatte, jeg har vært myndig i over 10 år. Men jeg har aldri feiret jul uten mine foreldre, og jeg har aldri feiret alene. Mine to bestevenner reiser til sin familie I jula, utenom dem har jeg ingen nære venner, bortsett fra kollegaer og treningssenter venner. Men har hatt lite kontakt med disse pga korona og fødselspermisjon. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg ser så mange ha kontaktannonser ute der de ønsker seg penger, gaver og mat til jul. Anser disse som heldigere enn meg, her har jeg nok av penger, kan kjøpe det jeg vil, men mangler det viktigste, altså familie og venner å feire jula med. Anonymkode: e7495...2a6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 11. desember 2020 #2 Del Skrevet 11. desember 2020 Foreldre som tenker på seg selv før barn og barnebarn. Selv kunne jeg aldri gjort dette mot mine barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Del Skrevet 11. desember 2020 huff, skjønner deg har dessverre ingen råd å komme med men forstår godt at det er vondt. Anonymkode: ac78b...568 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 11. desember 2020 #4 Del Skrevet 11. desember 2020 Dette er sykt. Har de spurt om du vil bli med på hytta? Uff, føler med deg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Del Skrevet 11. desember 2020 Det kan være en bitteliten trøst i at det blir ei veldig spesiell jul for mange i år ❤️ Anonymkode: 4c2ce...f32 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F0RUM Skrevet 11. desember 2020 #6 Del Skrevet 11. desember 2020 Hadde blitt kjempelei meg. Så ufattelig dårlig gjort! Sender deg en stor klem ❤️ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Del Skrevet 11. desember 2020 Hvis du bor på et større sted slik som Oslo /Bergen vet jeg at Kirkens Bymisjon har julefeiring for alle i sine kirker/ lokaler, der alle fra narkomane, barnefamilier til pensjonister kan komme og spise deilig julemat gå rundt juletreet synge julesanger og også få en julegave. Jeg deltok selv en julaften i korskirken i Bergen, fordi jeg var helt alene. Anonymkode: ac633...63a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Del Skrevet 11. desember 2020 Det skal være sånn arrangement i år også, men bare i mindre grupper på grunn av Corona. Anonymkode: ac633...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #9 Del Skrevet 11. desember 2020 Åh nei altså - dette synes jeg var utrolig kjipt gjort, voksen eller ei!! Hvorfor vil de ikke feire med sitt lille fine barnebarn som ikke er et år engang? Hadde mine foreldre gjort noe slikt tror jeg faktisk nesten jeg hadde droppet å ta noe mer kontakt med de fremover. De hadde iaf måttet jobber for saken. Får ikke gjort så mye annet enn å sende deg en stor klem - sikker på at du og babyen kommer til å få fine juler sammen fremover, barn er den aller største glede i julen synes jeg. Det blir faktisk magisk (kanskje ikke som babyer, men etterhvert). Tenk hellere slik at du ikke er alene, du feirer med din nærmeste familie som nå er barnet ditt, og det kan også være fint! Anonymkode: 80ae1...b22 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Del Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mine foreldre har valgt å vippse over 500kr til oss, og sendt en tekstmelding der de sa: "Vi reiser på hytta med noen venner av oss, og tar julefeiringen der. Vippser 500kr, det er til julegaver for deg og lillemann". Dette gjør de vel vitende om at min samboer har reist fra meg og jeg er alene med ett barn som er under ett år gammel. Jeg har ingen søsken og aner virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg i jula. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg er 100% alene med mitt barn, barnefar er utenlandsk og har nå reist tilbake til sitt hjemland. Jeg sliter ikke økonomisk, så de 500kr spiller ingen rolle for meg, de kunne likevel ha gitt barnet en gave personlig. Kommet med gaven, slik at vi kunne ha litt kvalitetstid sammen. Jeg er klar over at jeg er voksen, og bør ikke belage meg på noe hjelp fra foresatte, jeg har vært myndig i over 10 år. Men jeg har aldri feiret jul uten mine foreldre, og jeg har aldri feiret alene. Mine to bestevenner reiser til sin familie I jula, utenom dem har jeg ingen nære venner, bortsett fra kollegaer og treningssenter venner. Men har hatt lite kontakt med disse pga korona og fødselspermisjon. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg ser så mange ha kontaktannonser ute der de ønsker seg penger, gaver og mat til jul. Anser disse som heldigere enn meg, her har jeg nok av penger, kan kjøpe det jeg vil, men mangler det viktigste, altså familie og venner å feire jula med. Anonymkode: e7495...2a6 Sender deg ❤️ jeg har feriert jul alene eller jobbet mange ganger pga min familie situasjon. Det er vondt å ikke ha noen å feire med, jeg følte det som en slags skam når jeg var yngre. husker jeg nevnte det for min bestevenninne en gang, hun svarte «du vil ikke feire jul med oss tro meg» nei.. ok alternativet var jo å være alene i en kjellerleilighet. Det er mye mange tar for gitt. men over til det positive du har barnet ditt du kan lage deres tradisjoner med. Dere kan gå på gudstjeneste på dagen, jeg er ikke så veldig religiøs men det er veldig koselig på jul. Kor som synger osv dere kan se på tegnefilmer/julefilmer og leke med gaver til barnet har lagt seg. har du noe du liker å dille med? Eks kjøpe deg en tegne bok for voksne du kan sitte å kose deg med mens du ser film? kjøp deg noe du har ønsker deg lenge, og det snopet du liker hopp i pysjen og nyt kvelden. hvis dere ikke har dyr, vil jeg anbefale å adoptere eks en kattunge på det sterkeste. De er mye selskap i et dyr, og de gir deg masse kjærlighet + fokuset blir flyttet på dyret så føler du deg ikke så ensom Anonymkode: f1d90...ccf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg #11 Del Skrevet 11. desember 2020 Hadde begynt med å vippse de 500 tilbake. Skrevet at penger har du, at mini hadde satt mer pris på en liten gave under juletreet siden mormor og morfar er de eneste h*n har utenom deg. Så hadde jeg satt inn en annonse på noen sider på Facebook og spurt om det var noen andre som også skulle feire alene og kanskje kunne tenke seg å feire sammen. Anonymkode: 23df3...7d2 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 11. desember 2020 #12 Del Skrevet 11. desember 2020 Spesiell prioritering av dine foreldre på flere måter må jeg si, spesielt i år. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. desember 2020 #13 Del Skrevet 11. desember 2020 Det synes jeg var dårlig gjort av dem! Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Har du ingen andre venner du kan spørre? Eller tanter/onkler eller annen familie du kan feire med? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Del Skrevet 11. desember 2020 Hva slags forhold har dere ellers? Hadde reagert VELDIG om dette var meg! 31 år og har en 1-åring selv! Anonymkode: c5c72...2bb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Del Skrevet 11. desember 2020 Hvor i landet bor du? Anonymkode: 52702...533 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 11. desember 2020 #16 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde begynt med å vippse de 500 tilbake. Skrevet at penger har du, at mini hadde satt mer pris på en liten gave under juletreet siden mormor og morfar er de eneste h*n har utenom deg. Så hadde jeg satt inn en annonse på noen sider på Facebook og spurt om det var noen andre som også skulle feire alene og kanskje kunne tenke seg å feire sammen. Anonymkode: 23df3...7d2 Godt svar. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Del Skrevet 11. desember 2020 Hører om en del sånt for tiden. Besteforeldre som prioriterer venner og selvrealisering over barnebarn. Noen her over 45 som kan svare på om dette var et utbredt fenomen for forrige generasjon også, eller om det er nytt? Anonymkode: 24796...843 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 11. desember 2020 #18 Del Skrevet 11. desember 2020 Får vondt av deg. Jeg synes det er veldig merkelig at de ikke engang spurte om dere ville være med på hytta. Meldingen var hjerteløs og kan leses som en avvisning, for det første ved at dere ikke inviteres med, for det andre ved at de ikke engang tar seg bryderiet med å handle gaver selv. Jeg hadde vippset tilbake, og sagt dere ville heller ha tid sammen med familie på denne dagen enn penger dere ikke trenger. Da setter du skapet der det bør stå. Og jeg håper at ikke foreldrene dine noen gang tør å be deg om hjelp til noe, eller at en av de trenger støtte en gang... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hører om en del sånt for tiden. Besteforeldre som prioriterer venner og selvrealisering over barnebarn. Noen her over 45 som kan svare på om dette var et utbredt fenomen for forrige generasjon også, eller om det er nytt? Anonymkode: 24796...843 Er nok corona nytt, i dette tilfellet. Folk viser mer egoistiske sider.... Anonymkode: e4cd1...5be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Del Skrevet 11. desember 2020 Altså om du bor i storby feks med mye smitte og de et sted med lite smitte så Skjlnner jeg de Anonymkode: 573ed...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå