AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Jeg er kraftig imponert og takknemlig for lærerne mine dette semesteret. De har stått på som noen helter, både pga corona, men også hjulpet i helger og etter arbeidstid (på eget initiativ). Jeg har vært nettstudent-versjonen av hun som rekker opp hånda i klasserommet hvert femte minutt og de har hatt tålmodighetens nådegave. Så jeg har tenkt at det hadde vært så koselig å lage en julehilsen (studerer kreativt fag så ville laget noe i den kategorien, utfra det de har lært oss) fra meg, men lurer på om det virker smiskete? Burde jeg heller vente til studieåret er over og sende dem noe da? Det er årsstudium så det er ikke krise å vente til juni. Tenker forresten bare noe som tar 10-15 minutter å lage, ikke noe saiko greier. Cringer litt av meg selv når jeg skriver dette nå, så kanskje det ikke er så lurt - men nysgjerrig likevel på hva dere tenker Anonymkode: d49ab...335
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Nei, jeg tenker det er koselig Anonymkode: 46009...c34 1
Den Sagnomsuste Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er kraftig imponert og takknemlig for lærerne mine dette semesteret. De har stått på som noen helter, både pga corona, men også hjulpet i helger og etter arbeidstid (på eget initiativ). Jeg har vært nettstudent-versjonen av hun som rekker opp hånda i klasserommet hvert femte minutt og de har hatt tålmodighetens nådegave. Så jeg har tenkt at det hadde vært så koselig å lage en julehilsen (studerer kreativt fag så ville laget noe i den kategorien, utfra det de har lært oss) fra meg, men lurer på om det virker smiskete? Burde jeg heller vente til studieåret er over og sende dem noe da? Det er årsstudium så det er ikke krise å vente til juni. Tenker forresten bare noe som tar 10-15 minutter å lage, ikke noe saiko greier. Cringer litt av meg selv når jeg skriver dette nå, så kanskje det ikke er så lurt - men nysgjerrig likevel på hva dere tenker Anonymkode: d49ab...335 Nei og atter nei! Jeg forstår at du har lyst til å gi en fin tilbakemelding osv, men det kan tolkes som et forsøk på å influere lærerne du har. Her finnes det flere fallgruver enn det finnes "upsides". Som lærer selv ville jeg mislikt spesialbehandling fra enkeltstudenter på en hvilken som helst måte. Hvis, og det er det stort hvis, du skal gjøre noe slikt må du ihvertfall få med deg så mange medstudenter som mulig. Da blir det "kullets" takknemlighet og ikke din. Positive tilbakemeldinger er generelt noe vi setter pris på, men de ønskes primært gitt igjennom emneevaluering og kun det. Eventuelt er det hyggelig dersom du "huker" tak i den læreren i gangen eller noe lignende. Si at du er en svært fornøyd student osv. Oppsummert: ingen gaver fra deg eller to til. Gaver skal man alltid være forsiktig med innenfor akademia. Hvis du likevel velger å gjøre det må du ha mange medstudenter med på laget. (Ellers er det fint å høre at du er fornøyd, og at du har et godt hjerte) God jul Endret 12. desember 2020 av Den Sagnsomsuste 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Når studiet er helt ferdig og du har fått karakteren + frist for å klage på den har gått ut: Ja! Før den tid: Nei!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Syns det høres hyggelig ut Har selv gitt lærere en julehilsen da jeg studerte. Nå er jeg lærer selv, på barneskole, da. Har fått noen hilsener av elever og syns det bare er kjempekoselig:) Gjør det hvis du vil. Anonymkode: 5bbcb...f42
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Den Sagnsomsuste skrev (6 timer siden): Nei og atter nei! Jeg forstår at du har lyst til å gi en fin tilbakemelding osv, men det kan tolkes som et forsøk på å influere lærerne du har. Her finnes det flere fallgruver enn det finnes "upsides". Som lærer selv ville jeg mislikt spesialbehandling fra enkeltstudenter på en hvilken som helst måte. Hvis, og det er det stort hvis, du skal gjøre noe slikt må du ihvertfall få med deg så mange medstudenter som mulig. Da blir det "kullets" takknemlighet og ikke din. Positive tilbakemeldinger er generelt noe vi setter pris på, men de ønskes primært gitt igjennom emneevaluering og kun det. Eventuelt er det hyggelig dersom du "huker" tak i den læreren i gangen eller noe lignende. Si at du er en svært fornøyd student osv. Oppsummert: ingen gaver fra deg eller to til. Gaver skal man alltid være forsiktig med innenfor akademia. Hvis du likevel velger å gjøre det må du ha mange medstudenter med på laget. (Ellers er det fint å høre at du er fornøyd, og at du har et godt hjerte) God jul Synes kanskje du overtenker det litt? Det er jo for å gi en oppmerksomhet til noen som har stått på ekstra hardt i en krevende tid. Handler åpenbart ikke om smisking, det får i såfall stå på lærerens regning. Vi har gitt en liten oppmerksomhet til både barnehageansatte til barnet, og til min egen studieveileder. Selvsagt ikke for at de skal «like» meg/barnet bedre, men fordi jeg ikke vet hva godt jeg kan gjøre/si, mtp et krevende arbeidsår. Anonymkode: 9548d...5c1 1
Den Sagnomsuste Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes kanskje du overtenker det litt? Det er jo for å gi en oppmerksomhet til noen som har stått på ekstra hardt i en krevende tid. Handler åpenbart ikke om smisking, det får i såfall stå på lærerens regning. Vi har gitt en liten oppmerksomhet til både barnehageansatte til barnet, og til min egen studieveileder. Selvsagt ikke for at de skal «like» meg/barnet bedre, men fordi jeg ikke vet hva godt jeg kan gjøre/si, mtp et krevende arbeidsår. Anonymkode: 9548d...5c1 Under rette omstendigheter kan slike gaver anses som brudd på skolens reglement. Jeg har hørt om tilfeller hvor blomster på døra til sensor og lærer har medført utvisning fra norske læresteder i et år. Er det sammenlignbart? Neppe, men jeg ville aldri begitt meg ut på et så minelagt terreng. Barnehagen er forøvrig ikke sammenlignbar med universitet og høyskole. Heldigvis! Jeg foretrekker å være helt ærlig her inne. Jeg ønsker ikke å klappe denne ideen medhårs bare fordi den er drevet av et godt hjerte. Jeg ønsker ts en fin jul uten noen forstyrrelse fra disiplinærkomiteen ved skolen. Endret 12. desember 2020 av Den Sagnsomsuste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå