Gå til innhold

Abort ved feil kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg til å bli hudflettet, og jeg vet ikke hvorfor jeg utsetter meg for shitstormen som kommer nå, men jeg kommer til å ta abort hvis babyen har feil kjønn.


Mannen min har endelig gått med på å gå for nr. 3. vi har to gutter fra før av, og jeg ønsker meg intenst en jente. Jeg har prøvd å overtale mannen til kjønnsseleksjon i utlandet, men han nekter. Jeg har da tenkt til å dra til Gøteborg for en nipt test og hvis det blir en gutt, så tar jeg en abort. Jeg bor i gamle Østfold, så jeg kommer meg fort frem og tilbake på dagen uten å informere mannen. Jeg skulle ønske de tilbød kjønnssseleksjon i Norge, da hadde mannen vært med på det. Syntes det er dumt at man ikke får balansere ut familien når man allerede har to av samme kjønn. Jeg elsker sønnene mine over alt i verden, men ønsker å få oppleve det å være «jentemamma»❤️

 

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lama_Drama skrev (8 minutter siden):

Hva skal du si til mannen når du tar abort? 

Nei, kan jo ikke det, han nekter jo å gå for kjønnsseleksjon. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, kan jo ikke det, han nekter jo å gå for kjønnsseleksjon. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Vi får håpe din mann sørger for å bruke prevensjon da.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil du med innlegget? Informere oss?

Det står deg jo fritt å gjøre det - «oppskriften» har du jo.
Og så skal jeg la være å si hva jeg ønsker for deg. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (Akkurat nå):

Vi får håpe din mann sørger for å bruke prevensjon da.

Han gjør ikke det, vi planlegger nr.3 nå. Han ønsker seg en datter han også, han vil bare ikke igjennom alt stresset og pengene med å dra til for eksempel nord Kypros. Han kommer til å bli kjempeglad hvis det blir en jente. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, kan jo ikke det, han nekter jo å gå for kjønnsseleksjon. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Hvordan skal du gjøre dette i praksis? Bli gravid, vente x antall uker, ta testen OG SÅ fortelle til mannen at HEy, jeg er 14 uker på vei, grattis!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Hvorfor tenker du at dette er interessant for andre enn deg, all den tid målet ditt med tråden synes å være «å bli hudflettet»? Du spør jo ikke om råd eller synspunkter, og virker uinteressert i en nyansert debatt om kjønnsseleksjon, så det er lite annet vi kan svare enn «Ok», med mindre du selvfølgelig ønsket å provosere. 
Hvis det er tilfellet, er du jo for et troll å regne. 

Anonymkode: 39ec7...38a

Jeg ville vel bare si det til noen. Det er jo en rimelig heftig greie å forberede seg på. Jeg har aldri gjort noe slikt før, men føler meg litt presset opp i et hjørne. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Hvorfor tenker du at dette er interessant for andre enn deg, all den tid målet ditt med tråden synes å være «å bli hudflettet»? Du spør jo ikke om råd eller synspunkter, og virker uinteressert i en nyansert debatt om kjønnsseleksjon, så det er lite annet vi kan svare enn «Ok», med mindre du selvfølgelig ønsket å provosere. 
Hvis det er tilfellet, er du jo for et troll å regne. 

Anonymkode: 39ec7...38a

Jeg har lest her inne flere ganger at kvinner blir deprimerte og ellers sliter når de for vite at babyen har "feil" kjønn. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (Akkurat nå):

Hvordan skal du gjøre dette i praksis? Bli gravid, vente x antall uker, ta testen OG SÅ fortelle til mannen at HEy, jeg er 14 uker på vei, grattis!? 

Nei, sier bare det er en spontanabort hvis det blir sånn at jeg velger abort. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest her inne flere ganger at kvinner blir deprimerte og ellers sliter når de for vite at babyen har "feil" kjønn. 

Jeg ble ordentlig deprimert ved gutt nr. 2. det kom seg etter fødselen, men hele svangerskapet var bare dritt. Nå er han jo verdens herligste som jeg ikke ville byttet for noe i verden, men jeg sitter med en følelse av at jeg savner noe i livet. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du ønsker Ts er noen som skjønner deg. 

Jeg gjør ikke det. Jeg syns ikke at du er verre enn de som blir skuffet over kjønn her. Og det er flere. 

Hva jeg mener er at dere egentlig ikke fortjener barn i det hele tatt. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig mye press å legge på ei lita jente. Hun skal da oppfylle alle dine håp og drømmer om en datter. 

Anonymkode: b5efe...cb5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent bortsett fra at dette må være den værste i-lands problematikken jeg har hørt om, hvordan tenker du at du skal holde karantene hemmelig for mannen også?

Anonymkode: bcef9...814

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (7 minutter siden):

Jeg har lest her inne flere ganger at kvinner blir deprimerte og ellers sliter når de for vite at babyen har "feil" kjønn. 

Men det er jo ikke situasjonen her - TS presenterer bare en «hva-hvis»-situasjon og hva hun da tenker å gjøre, med bemerkningen om at hun forventer en shitstorm og å bli hudflettet. Ingen reell problemstilling, hun spør ikke om råd, tips eller trøst, og det er da åpenbart på måten det er skrevet på at hun bare er ute etter å provosere. 
Og dere biter på, alle som en ;)

Anonymkode: 39ec7...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere alt har to sønner, er det mest sannsynlig at neste barn også blir en gutt. Og den etter det, og den etter det igjen. Hvor mange aborter vil du gjennomgå, før du gir deg? Det er tryggere å finne en mann med 3-4 døtre, og bli gravid med ham. Da er det stor sjanse for at du får en datter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er det som seriøst er så spesielt med eit kjønn? Kan du prøve å forklar? Eg hudfletter deg ikkje. Kva er det ein jentebaby kan gjøre som ein guttebaby ikkje kan gjøre liksom? Eg skjønner ikkje.

Anonymkode: 28eaa...29b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så forferdelig mye press å legge på ei lita jente. Hun skal da oppfylle alle dine håp og drømmer om en datter. 

Anonymkode: b5efe...cb5

Jeg tror alle foreldre har håp og drømmer for sine barn. 
 

ts

Anonymkode: 4edf6...375

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...