AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Jeg er 5 dager over termin i dag og skal på trivselskontroll på sykehuset på tirsdag. Har et veldig sterkt ønske om å bli igangsatt så fort som mulig, og jeg takler ikke tanken på å gå gravid i enda et par uker. Jeg sliter ekstremt mye med bekkensmerter, til det stadiet at det eneste jeg klarer av bevegelse er å gå fra sengen til toalettet og tilbake, i en helvettes smerte. I tillegg har jeg hevelser i hele kroppen og smerter i leddene i hendene som dukket opp forrige uke. Har de siste ultralydene (etter OUL) hatt avvik på + siden, og mener at ultralydterminen er feil, men mensterminen er rett (menstermin sier at jeg har termin to dager før, noe som også stemmer ift. veksten på barnet). Jeg er veldig stor og tung, gått opp 30 kg i løpet av svangerskapet, førstegangsfødende og 24 år gammel. Jeg er desperat, og håper på å få noen gode tips til hvordan jeg kan legge frem for legen/jordmor på tirsdag mitt ekstremt sterke ønske om igangsetting. 🥺 Anonymkode: 07133...3e1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Ble satt i gang 5 dager før termin pga smerter i flere uker. Jeg ville heller gått lenger med smertene jeg hadde for å bli satt i gang er det vondeste jeg har opplevd og jeg har 4 fødsler bak meg. Anonymkode: b6384...406
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Det er ingen dans på roser å bli satt i gang heller, kroppen må trossalt provoseres til å føde før den er klar. Anonymkode: 6739f...d05
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Har ønsket det sterkt, fikk det ikke, fordi det ikke var medisinsk nødvendig. Det er ofte gunstigere at fødsel starter av seg selv, og det skal litt til å overbevise helsepersonell om at plager er sterke nok til å sette i gang. Det er i alle fall min erfaring (og generelt inntrykk). Anonymkode: 07741...a1a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ønsket det sterkt, fikk det ikke, fordi det ikke var medisinsk nødvendig. Det er ofte gunstigere at fødsel starter av seg selv, og det skal litt til å overbevise helsepersonell om at plager er sterke nok til å sette i gang. Det er i alle fall min erfaring (og generelt inntrykk). Anonymkode: 07741...a1a Jeg svarte over deg og det stemmer ikke for min del. Jeg ble innlagt på sykehuset pga smerter og etter under en uke ble jeg satt i gang. Utelukkende pga smerter. Mulig det kommer an på sykehuset. Anonymkode: b6384...406
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Merkelig at det er så ulik praksis på de forskjellige sykehusene, det burde vært likt overalt? Hvilke sykehus fødte dere? Ts Anonymkode: 07133...3e1
boblevann Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 Jeg ble ikke satt i gang da, for jeg var livredd det - men på min triveselskontroll var legen veldig opptatt av hvordan svangerskapet var, min form, mine tanker, mine plager osv. Spurte rett ut «hva tenker du» ift igangsettelse. Nå svarte jo jeg neitakk da, var frisk og redd for igangsettelse, men jeg fikk egentlig inntrykk av at jeg lett hadde fått det ved behov.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 boblevann skrev (3 minutter siden): Jeg ble ikke satt i gang da, for jeg var livredd det - men på min triveselskontroll var legen veldig opptatt av hvordan svangerskapet var, min form, mine tanker, mine plager osv. Spurte rett ut «hva tenker du» ift igangsettelse. Nå svarte jo jeg neitakk da, var frisk og redd for igangsettelse, men jeg fikk egentlig inntrykk av at jeg lett hadde fått det ved behov. Godt å høre at du ble så godt ivaretatt🥰 Kan jeg spørre hvilket sykehus dette var? Anonymkode: 07133...3e1
boblevann Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Godt å høre at du ble så godt ivaretatt🥰 Kan jeg spørre hvilket sykehus dette var? Anonymkode: 07133...3e1 Helse Bergen
Petra200 Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Ble i gangsatt på Bærum. En opplevelse jeg ikke anbefaler noen
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Sjansen er jo stor for at fødselen starter av seg selv i nærmeste fremtid. Jeg ble satt i gang 12 dager over termin, og det ble en heftig fødsel. Jeg husker ikke hvor mange ganger jeg ble strippet, men jeg var oppe i 6 cm åpning uten at fødselen var i gang. Babyen hadde det ikke bra under fødsel, og alt ble bare kaos for å få baby ut. Så lenge du kan unngå å bli satt i gang, er det best for babyen. Anonymkode: 9ad72...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Noen sier at sterk mat eller samleie kan gi fremgang på fødselen.. Anonymkode: c9e93...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå