AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Vi var på et utested hvor vi møtte en kamerat av kjæresten min. Han er 20 år eldre enn oss. Han drakk og var veldig full. Ut over kvelden begynte han å ta meg på rompa. Jeg fjernet meg fra han og sa at jeg ikke ønsket dette. Han fortsatte med det to ganger til da han gikk forbi meg. Jeg lagde ikke noe mer ut av det. Dagen etter fortalte jeg det til kjæresten min, og sa at jeg ikke likte den kompisen da jeg ble spurt om hva jeg syntes om han. Jeg opplevde at han nærmest bagataliserte det og forklarte det med at han var full, og da gjør man dumme ting og at jeg overdriver. Andre ganger hvor navnet hans har dukket opp har jeg sagt at jeg ikke har noen interesse av å vite noe om han, eller å møte han på fester. Kjæresten min sier da "bare fordi han ble litt full, så liker du ham ikke ". Jeg forklarer det med at jeg ikke liker han ,fordi jeg synes han har lite respekt for kvinner og kompisene sine når han gjør sånt. Kjæresten min mener at jeg overdriver og at det kun var litt klaps på rumpa og ikke noe mer. Jeg finner det undrende at han kan ha en sånn holdning? Jeg mener ikke at han skal kutte kontakten eller konfrontere han. Jeg vil bare ha forståelse for at jeg ikke har noe til overs for han, eller ønske å vite noe om han eller omgås han. Hva mener dere? Er det jeg som overdriver ? Hvordan hadde dere reagert hvis deres venner hadde gjort det mot deres kjære? Anonymkode: efba1...54d 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 11. desember 2020 Ta en ordentlig prat med kjæresten din. Hvilke av hans grenser synes han det er greit at blir tråkket over når andre er fulle? Hvilke grenser tråkker han selv over når han er full? Bli kjent med hvem kjæresten din egentlig er og hvilket verdigrunnlag han har. Anonymkode: 6072b...560 53
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Jeg ville slått opp med kjæresten og anmeldt kompisen for seksuell handling uten samtykke. 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (12 minutter siden): Jeg ville slått opp med kjæresten og anmeldt kompisen for seksuell handling uten samtykke. Du om det, ikke alle er like ekstreme. Anonymkode: 48a76...294 34
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi var på et utested hvor vi møtte en kamerat av kjæresten min. Han er 20 år eldre enn oss. Han drakk og var veldig full. Ut over kvelden begynte han å ta meg på rompa. Jeg fjernet meg fra han og sa at jeg ikke ønsket dette. Han fortsatte med det to ganger til da han gikk forbi meg. Jeg lagde ikke noe mer ut av det. Dagen etter fortalte jeg det til kjæresten min, og sa at jeg ikke likte den kompisen da jeg ble spurt om hva jeg syntes om han. Jeg opplevde at han nærmest bagataliserte det og forklarte det med at han var full, og da gjør man dumme ting og at jeg overdriver. Andre ganger hvor navnet hans har dukket opp har jeg sagt at jeg ikke har noen interesse av å vite noe om han, eller å møte han på fester. Kjæresten min sier da "bare fordi han ble litt full, så liker du ham ikke ". Jeg forklarer det med at jeg ikke liker han ,fordi jeg synes han har lite respekt for kvinner og kompisene sine når han gjør sånt. Kjæresten min mener at jeg overdriver og at det kun var litt klaps på rumpa og ikke noe mer. Jeg finner det undrende at han kan ha en sånn holdning? Jeg mener ikke at han skal kutte kontakten eller konfrontere han. Jeg vil bare ha forståelse for at jeg ikke har noe til overs for han, eller ønske å vite noe om han eller omgås han. Hva mener dere? Er det jeg som overdriver ? Hvordan hadde dere reagert hvis deres venner hadde gjort det mot deres kjære? Anonymkode: efba1...54d Nå vet du hvordan din kjæreste sannsynligvis er mens han drikker UTEN deg. Han ser på dette som en bagatell fordi kjæresten din også sikkert driver med slikt av og til. Hadde noen gjort slik mot meg så hadde IKKE kjæresten min vært happy for å si det slik. Det hadde nok blitt litt av et drama scenario mellom de to, siden kjæresten min synes det er totalt feil at en kompis av han skal klå på meg som er dama hans. Og det samme tenker hans kompiser, de forventer at ingen av deres skal klå på deres damer heller. Husker noen år tilbake så var vi et sted og han ene kompisen av han andre kompisen klådde på dama hans, prøvde seg flere ganger. Vel, han hadde gjort no lignende ei gang før og hadde fått en sjanse til å rette opp i denne feilen, men han gjentok det, de er ikke venner lenger. Anonymkode: adf7a...202 16
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Hadde han brydd seg ordentlig så hadde han selvølgelig reagert på at kompisen holder på slik... er han 16 år eller?? Anonymkode: 42609...6c3 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (15 minutter siden): Jeg ville slått opp med kjæresten og anmeldt kompisen for seksuell handling uten samtykke. Nå er dette vel litt overdrivelse...anmelde? Nei, man anmelder ikke, men man snakker med vedkommende involvert i edru tilstand. Anonymkode: adf7a...202 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (15 minutter siden): Jeg ville slått opp med kjæresten og anmeldt kompisen for seksuell handling uten samtykke. Javisst. Bedre å la han holde på en hel kveld, og politianmelde i ettertid, enn å si skikkelig fra, både til han, til typen, og til de som driver utestedet, og gå hjem hvis han ikke gir seg 🙄 Anonymkode: 043b3...2a1 4
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Javisst. Bedre å la han holde på en hel kveld, og politianmelde i ettertid, enn å si skikkelig fra, både til han, til typen, og til de som driver utestedet, og gå hjem hvis han ikke gir seg 🙄 Anonymkode: 043b3...2a1 #Victimblaming? I det man gjør noe seksuelt med et annet menneske så har man et ANSVAR for å skaffe seg SAMTYKKE. Det gjorde ikke han ikke, og det er derfor et seksuelt overgrep. Det er alltid den som krenker og invaderer et annet menneske som har skyld i situasjonen, aldri den som blir utsatt. Overgrep er alltid overgripers skyld. Endret 11. desember 2020 av Uatskillelig 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du om det, ikke alle er like ekstreme. Anonymkode: 48a76...294 Det er ikke ekstremt. Kompisen er et svin, og typen en dust. Anonymkode: 3934a...6ad 5
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Har du en homofilkompis som kan "bli litt full" og "klå litt" på rompa til kjæresten din? Det kan jo umulig være noe problem selv om han ikke liker gutter. Hvor vrang er han liksom? Kjæresten din er en dust som forsvarer en idiot. Jeg er enig med innlegg nr 2: ta en ordentlig prat og finn ut om kjæresten din driver på sånn i fylla også. For meg er både oppførselen til kompisen og kjæresten din helt uakseptabel. Jeg liker ikke fulle folk, og spesielt dårlig liker jeg folk som gjentar rævva oppførsel i fylla og bruker fylla som unnskyldning. Jeg har kuttet ut venner på grunn av dette.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Det hadde mannen min aldri forsvart... Så merkelig O.o Anonymkode: 4cdfe...743 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 time siden): #Victimblaming? I det man gjør noe seksuelt med et annet menneske så har man et ANSVAR for å skaffe seg SAMTYKKE. Det gjorde ikke han ikke, og det er derfor et seksuelt overgrep. Det er alltid den som krenker og invaderer et annet menneske som har skyld i situasjonen, aldri den som blir utsatt. Overgrep er alltid overgripers skyld. Nei, sunn fornuft. Hvis man ikke gjør noe som helst for å komme bort, bare blir værende og værende, så tror jeg ikke man blir tatt på alvor av politiet. Anonymkode: 043b3...2a1 4
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, sunn fornuft. Hvis man ikke gjør noe som helst for å komme bort, bare blir værende og værende, så tror jeg ikke man blir tatt på alvor av politiet. Anonymkode: 043b3...2a1 Det finnes de som går i "frys" og de som er ute av stand til å motsette seg handlingen. Ikke alle tar igjen eller klarer å stikke av. Folk reagerer ulikt på følelser av fare. Noen kjemper imot, noen stikker av, og noen fryser til og blir handlingslammet. Alle disse reaksjonene er politiet klar over. 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Det finnes de som går i "frys" og de som er ute av stand til å motsette seg handlingen. Ikke alle tar igjen eller klarer å stikke av. Folk reagerer ulikt på følelser av fare. Noen kjemper imot, noen stikker av, og noen fryser til og blir handlingslammet. Alle disse reaksjonene er politiet klar over. Men hvis noen fryser kan den som gjør det da tro at det er greit? Kan tenke meg at noen kan f. eks. stryke noen, og hvis de ikke trekker seg unna så kan det tolkes som et klarsignal. Anonymkode: ee275...a0a 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis noen fryser kan den som gjør det da tro at det er greit? Kan tenke meg at noen kan f. eks. stryke noen, og hvis de ikke trekker seg unna så kan det tolkes som et klarsignal. Anonymkode: ee275...a0a Det er veldig lett å se om en person går i frys og er redd. Det er bare å lese kroppsspråk, og ikke ta seg til rette uten samtykke. 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 Uatskillelig skrev (2 minutter siden): Fortsatt ingen unnskyldning for å begå overgrep. Man tar ikke på folk før man har fått et TYDELIG "ja". Tenkte mer på det du sa at det var lett å se om noen frøs og ble redd. For alle så er det ikke så lett. Anonymkode: ee275...a0a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Det er jo klart at da er det bare å forgripe seg i øst og vest på stort og smått. Tror ikke du helt fulgte sitatene for det ser ut som du ikke forstår hva som ble diskutert her. Anonymkode: ee275...a0a 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener dere? Er det jeg som overdriver ? Hvordan hadde dere reagert hvis deres venner hadde gjort det mot deres kjære? Anonymkode: efba1...54d Noe som er litt morsomt er at ingen er så gode på å kalle andre menn (i forhold, vel å merke) - for «tøffel», enn andre menn. Begreper «tøffel» og «kuet» osv er noe menn gjerne fleiper med hverandre i en macho kultur, hvor en mann er i et forhold med ei viljesterk dame. Likevel er det slående hvordan ofte samme grupperinger av menn egentlig er tøffel for hverandre. Hvor tøffel en mann er, i å stå opp i mot en annen «macho» mann. Det er jævlig tøffel å la kompisen «forgripe» seg på dama di, fordi du er redd for at det skal skape «drama» mellom deg og kompisen. Feigt, er kanskje et annet ord. Nå handler det ikke om at han skal tre frem som en skinnende ridder for å redde deg fra denne kompisen, men heller å bare støtte deg i din avgjørelse når du avviser denne mannen og reflekterer over at du ikke ønsker å hverken høre om ham eller omgi deg med ham. Mannen din er slik jeg ser det, en «tøffel». Han lar seg kue av en vesentlig eldre «kompis». Håper denne kompisen klår mannen din på rævva gjennom kvelden neste gang, så kan vi se hvor tjommi og kult han synes det er. Jeg hadde dumpa denne ryggløse tøffelen, pronto. 13
Raven.Writingdesk Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke du helt fulgte sitatene for det ser ut som du ikke forstår hva som ble diskutert her. Anonymkode: ee275...a0a Jo, jeg forstår. @Uatskillelig har utrykkelig svart på at vedkommende finner denne type adferd uakseptabel, og blir møtt med en masse hypotetiske stråmenn for å villede bort i fra tema, som er at det er feil å klå på fremmede. Tråden handler ikke om hvordan noen skal stå til ansvar ut ifra en eller annen funksjonshemning, så forhold deg/dere til tema. Når du/dere sporer av med alt slags piss så ikke forvent å få noe annet i svar i retur. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå