Gå til innhold

Drikker hver helg og i alle ferier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kjæresten min (vi bor ikke sammen) drikker hver fredag og lørdag, og nesten daglig i alle ferier (har sommerferie i seks uker sammenhengende). Han drikker ca 4 halvlitere øl og 3-4 jägere hver kveld i helgene. Han blir iblant litt snøvlete og påståelig. Han har ett tenåringsbarn boende hos seg. Jeg syns dette er litt i overkant, men han blir irritert når jeg tar det opp, og sier at hsn ikke vil endre på dette. Jeg tenker jo at dette er usunt helsemessig, men at det heller ikke er bra for ungdommen som bor hjemme. Har inntrykk av at det alltid har vært sånn, så ungdommen har vel vokst opp med det og er vant til det. Det er et sensitivt tema og kilde til uenighet. Er det normalt å drikke så mye, hver helg, og mens ungdommen er tilstede. Hvordan kan dette påvirke ungdommen?

Anonymkode: 99da1...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungdommen tar etter venner OG foreldre. 

Anonymkode: 28a38...991

• Liker 3
Skrevet

Drikker han alene mens det bare er han og ungdommen hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Ja det gjør han, hver fredag og lørdag. 

Skrevet

Etter barnet er i seng? Er han dårlig dagen etter? Jeg kan ikke se for meg at det ikke går utover kvaliteten på tiden han har med barnet sitt.

Skrevet

Ungdommen er ikke i seng, og han er sjelden dårlig dagen etter. Unngår ofte å kjøre bil pga drukket sprit. Da må jeg kjøre.

Skrevet

Dette synes ikke jeg er greit. Når man må ha alkohol hver eneste fridag. Eller «unne seg litt» som de selvbedrar seg med. 

Anonymkode: e643b...173

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 20.39):

Hei.

Kjæresten min (vi bor ikke sammen) drikker hver fredag og lørdag, og nesten daglig i alle ferier (har sommerferie i seks uker sammenhengende). Han drikker ca 4 halvlitere øl og 3-4 jägere hver kveld i helgene. Han blir iblant litt snøvlete og påståelig. Han har ett tenåringsbarn boende hos seg. Jeg syns dette er litt i overkant, men han blir irritert når jeg tar det opp, og sier at hsn ikke vil endre på dette. Jeg tenker jo at dette er usunt helsemessig, men at det heller ikke er bra for ungdommen som bor hjemme. Har inntrykk av at det alltid har vært sånn, så ungdommen har vel vokst opp med det og er vant til det. Det er et sensitivt tema og kilde til uenighet. Er det normalt å drikke så mye, hver helg, og mens ungdommen er tilstede. Hvordan kan dette påvirke ungdommen?

Hvorfor gidder du tolerere dette?

Anonymkode: e0c4c...b0a

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en tidligere date av meg.. Men han drakk litt i ukedagene også! Ikke flytt inn med han! 

Anonymkode: 95462...016

Skrevet

Tok det opp med han, både mengde og hvordan det kan ha påvirkning på ungdommen. Og at jeg bryr meg, og vil at de begge skal ha det bra. To dager etter fikk jeg sms om at det var slutt mellom oss. Han er 51 år... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok det opp med han, både mengde og hvordan det kan ha påvirkning på ungdommen. Og at jeg bryr meg, og vil at de begge skal ha det bra. To dager etter fikk jeg sms om at det var slutt mellom oss. Han er 51 år... 

Når han går så langt at han gjør det slutt for å unngå å snakke om temaet, er det helt klart et stort problem.

Anonymkode: b99b7...020

• Liker 4
Skrevet

Han er tydligvis avhengig av alkohol, og nåde den som skal ta fra han kosen ved å drikke/ruse seg. Hadde ikke takla å være sammen med en som må drikke jevnlig, så du har det kanskje best uten. 

Anonymkode: 06f23...1f4

Skrevet

Like greit at det blir slutt da. Han synes ikke han har ett problem og kommer ikke til å endre seg. Synes han drikker for mye. Var kjæreste med en noen år. Drakk hver onsdag, fredag og lørdag. Og hver dag om sommeren. Ofte ble han snøvlete og tidvis ufin. Prøvde å ta det opp med han. Da ble det svært dårlig stemning. Så det ble heldigvis slutt. Jeg takler ikke voksne(han er 57) som drikker sånn at de blir beruset. Og det flere ganger i uka. 

Anonymkode: b382d...43d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 15.18):

Ungdommen er ikke i seng, og han er sjelden dårlig dagen etter. Unngår ofte å kjøre bil pga drukket sprit. Da må jeg kjøre.

Hvorfor gidder du å kjøre han steder? Har han drukket og han har et sted å være, så får han gå eller ta taxi. Da ser han konsekvensene av å drikke alkohol. Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som festet som en ungdom i voksen alder! Heldigvis velger man slik selv.

Anonymkode: f9f79...ce9

Skrevet

Nei, det kan du si. Han fester vel ikke som en ungdom, tåler forsåvidt mengden "greit", da han kun blir brisen og litt "snøvlete". Opplever han ikke som full, selv om mengden alkohol er forholdsvis stor i mine øyne. Det sier vel litt om toleransen. Synes også det er litt rart at voksne mennesker MÅ ha alkohol hver hver gang det er fri fra jobb. Jeg er ikke vandt med det, så det føles litt ugreit ut. Er det flere som opplever det, at det alltid skal drikkes alkohol fre, lør og alle ferier?

Skrevet

Men hva skjer om du slutter å kjøre han? Prøv!

Anonymkode: f9f79...ce9

Skrevet

Alkoholiker. DUMP. 

Anonymkode: 37ade...2cb

• Liker 1
Skrevet

Det er da opp til han. Legger han seg opp i hva du drikker og spiser?

Anonymkode: 33db4...0b8

• Liker 1
Skrevet

Hvis han drikker så mye hver dag han har mulighet så er han litt for glad i drikke etter min mening.

Skrevet

Jeg synes ikke det er for ofte, men for mye.

Om noen tar seg et par glass fredag og lørdag så ser ikke jeg problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...