AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Bare lurte på om flere har fått beskjed om at de må tilbake pga babyens størrelse, etter ordinær UL? Babyen min har normale mål bortsett fra magen. De sa jeg ikke trenger å bekymre meg men vil gjerne vite om flere har fått høre dette for så at det har gått seg til for babyen etterhvert? (Jeg må også sjekkes for svangerskapsdiabetes, for det kan visst være en link mellom disse to) Anonymkode: da05e...d68
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Mageomkretsen (AC-mål) er det mest sensitive målet for babyens faktiske størrelse, og mtp. vekstavvik. Jeg følges av fostermedisiner på Riksen grunnet veksthemming, og de er nesten utelukkende opptatt av mageomkretsen. Det henger jo sammen med svangerskapsdiabetes da det tyder på et stort barn, hvilket er noe av risikoen ved svangerskapsdiabetes. Anonymkode: 834d5...009
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Her harmagemålet vært litt større enn resten hele veien. Men det var forventet siden jeg har insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Det er greit med litt ekstra oppfølging, men det kan godt være at målene er helt normale ved neste kontroll Anonymkode: a8f7f...b61
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Fikk også beskjed på det, men ut kom en helt normal baby på termin, 3680 g. Anonymkode: d3129...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå