AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Er det sånn at noen opplever føling selv om blodsukkeret ikke er sånn alt for lavt? Her om dagen ble jeg kraftig svimmel, begynte å skjelve noe voldsomt, ble kvalm, fikk prikking i leppa og hendene og synet ble «rart». Jeg tok så å spiste et kakestykke og dro på legevakten. Ble redd. De sa jeg hadde litt lavt blodsukker, og da lå det på 4,3 og at det var lavt i forhold til at jeg hadde spist frokost 3 timer før, pluss det kakestykket. Leste nå på nettet at det ikke er så lavt? Og at folk får føling når det er mye lavere og andre ikke i det hele tatt? Kan noen få føling selv om blodsukkeret ikke er så alt for lavt? Blir bekymret for at det er noe annet.. Og både legen og sykepleier mente jeg hadde føling, men kan da langt ifra ha vært nede på 2-tallet?? Noen med erfaring?😊 Anonymkode: 272f8...7a5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Det hørtes rart ut. Det er veldig sjelden at personer som ikke har diabetes får føling. Anonymkode: 19c4f...613
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hørtes rart ut. Det er veldig sjelden at personer som ikke har diabetes får føling. Anonymkode: 19c4f...613 Det sa de også, og derfor ble jeg henvist videre. - ts Anonymkode: 272f8...7a5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Høres nesten ut som en angstanfall. Jeg har dog opplevd det samme selv og fikk lik beskjed at «føling er uvanlig utenom diabetes». Jeg blir svimmel, får tåkesyn og hodepine bare noen timer uten mat. Anonymkode: 6d219...1eb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 20.24): Er det sånn at noen opplever føling selv om blodsukkeret ikke er sånn alt for lavt? Her om dagen ble jeg kraftig svimmel, begynte å skjelve noe voldsomt, ble kvalm, fikk prikking i leppa og hendene og synet ble «rart». Jeg tok så å spiste et kakestykke og dro på legevakten. Ble redd. De sa jeg hadde litt lavt blodsukker, og da lå det på 4,3 og at det var lavt i forhold til at jeg hadde spist frokost 3 timer før, pluss det kakestykket. Leste nå på nettet at det ikke er så lavt? Og at folk får føling når det er mye lavere og andre ikke i det hele tatt? Kan noen få føling selv om blodsukkeret ikke er så alt for lavt? Blir bekymret for at det er noe annet.. Og både legen og sykepleier mente jeg hadde føling, men kan da langt ifra ha vært nede på 2-tallet?? Noen med erfaring?😊 Anonymkode: 272f8...7a5 Nei det er egentlig ikke SÅ lavt men man kan få føling symptomer på 4,3 også. Jeg ville ikke bekymret meg mer for dette, er du helt fin igjen nå så er det ingen grunn til bekymring! 😊 Anonymkode: b806b...fce
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Jeg blir helt lik, sånn har jeg htt det i maaaaaange år. Ikke diabetes, og aldri fått forklaring på hvorfor. Om man er ekstra sensitiv så er uansett «kuren» jevnlige måltider og aktiv livsstil - så jeg bare løser det selv med å spise hver 3-4 time. Anonymkode: 7514c...2c1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 20.33): Det sa de også, og derfor ble jeg henvist videre. - ts Anonymkode: 272f8...7a5 Hvor ble du henvist forresten? Anonymkode: 7514c...2c1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Jeg blir også sånn. Har målt blodsukkeret og da er den på typ 4,7. Jeg har ikke diabetes heller, men jeg pleier å tenke at det kan være vitaminmangler da!? Anonymkode: d7624...54f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå