Gå til innhold

Gjør jeg noe galt?

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av dryss!!
Skrevet

Kjøpte Solve Anti-Dandruff Shampoo og har brukt den i tre uker.

Problemet mitt er at når jeg gnir meg forsiktig i hodet, så kommer det tørr hud dryssende ned. Vet ikke om det er flass, for alt er bittesmått. Minner VELDIG om "bare" tørr hud.

Når jeg bruker Head'n Shoulders forsvinner det etter to vasker. Jeg vasker håret hver dag.

Denne Redken-flaska... Jeg skyller håret, tar en liten dært i hendene og masserer inn. Det skummer ikke. Skyller, og gjentar prossessen til det skummer i håret.

Når håret så er tørt, enten av seg selv eller ved føning m/u styling, så drysser det mer enn noensinne.

Når kan jeg forvente at shampoen skal virke? Hvor lang tid skal det ta?

Bruker jeg kanskje feil shampo? Skulle jeg brukt noe annet, i tilfelle hva kan jeg prøve?

Med hilsen fortvilet og lei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Muligens fjerner ikke denne shampoen årsaken til at du flasser. I veldig mange tilfeller skyldes flass overfølsomhet for en sopp de aller fleste mennesker har i huden, men som kun i tilfeller av overfølsomhet gir flass. I så fall kan Fungoral behandlingsshampo fra apoteket drepe soppen, og fjerne årsaken til flasset.

Skrevet

JA, Fungoral er nok tingen der ja. Brukes ikke hver dag så da kan du bruke vanlig shampoo de andre dagene.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er i perioder plaget med soborrisk eksem, og da er Fungural genial.

Ellers har jeg oppdaget at noen shampoer er forferdelige for min hodebunn (kms iiik). Men nå har jeg funnet min hellige gral, en shampo som ikke forstyrrer hodebunnen og gir fint hår, yey :) Brukte mye tid og penger på å finne det...

Gjest Gjesta
Skrevet
Men nå har jeg funnet min hellige gral, en shampo som ikke forstyrrer hodebunnen og gir fint hår, yey  :)  Brukte mye tid og penger på å finne det...

*kremt* Har du sagt A, må du si B... :sur: (HVILKEN?)

Gjest lei av... trådstarter
Skrevet
Muligens fjerner ikke denne shampoen årsaken til at du flasser. I veldig mange tilfeller skyldes flass overfølsomhet for en sopp de aller fleste mennesker har i huden, men som kun i tilfeller av overfølsomhet gir flass. I så fall kan Fungoral behandlingsshampo fra apoteket drepe soppen, og fjerne årsaken til flasset.

Men jeg skjønner ikke helt at det kan være sopp hvis Head'n Shoulders gjør at det stopper?

Gjest Gjesta
Skrevet
Men jeg skjønner ikke helt at det kan være sopp hvis Head'n Shoulders gjør at det stopper?

De to shampoene har sannsynligvis ulike virkestoffer; det i Resolve-shampoen funker kanskje ikke på deg?

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
*kremt* Har du sagt A, må du si B... :sur: (HVILKEN?)

Hehe, sorry.. A, Brilliant Brunette Men noe sier meg at du ikke hadde samme erfaring :kissfan: (Måtte prøvd denne smilyen)

Endret av susanne
Gjest Gjesta
Skrevet
Hehe, sorry.. A, Brilliant Brunette  Men noe sier meg at du ikke hadde samme erfaring  :kissfan:  (Måtte prøvd denne smilyen)

:ler: Du har HELT rett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...