AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Jeg jobber som vikar i bhg. har lyst til å dele ut brosjyre eller si til foreldre jeg kan sitte barnevakt for barna deres ved behov! er det uprofesjonelt å si sånnt? Eller kan jeg faktis være barnevakt for barna jeg jobber med? jeg er som sagt vikar. En ringevikar. Men er her ofte isåfall hva kan jeg skrive i brosjyre og hvordan gi? Anonymkode: 6a021...7dc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Hvis det er noen foreldre du f.eks har god kjemi med, så er det jo bare å si ifra når du møter dem? 😊 Tenker at du trenger ikke nødvendigvis lage en brosjyre. Da virker det nesten som en jobbsøknad, med mindre det mulig er det? Tenker du det er frivillig eller om du vil ha betalt? syntes det er fint gjort å ville hjelpe til, 🤗 Anonymkode: d6837...52d 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Her ville jeg forhørt meg med arbeidsgiver først. Syntes de det er ok at du leverer slike «jobbsøknader» til foreldrene? Hvis ja, så kunne de jo heller ha sendt ut en felles e-post til foreldrene det gjelder/skrevet det på MyKid eller lignende. Selv ville jeg ha syntes det var temmelig kleint dersom jeg fikk en slik brosjyre fra noen i barnehagen. Vi har ikke behov for barnevakt da vi ønsker å være mest mulig sammen med barna våre selv, og det ville ha vært kleint å si: «Uh, ja, ok...neitakk ?» til en slik direkte henvendelse. Men noen foreldre har selvsagt behov for barnepass og ingen besteforeldre eller lignende som kan stille opp, og da er det absolutt en fordel at barnevakten er noen barna kjenner og er trygg på Så en beskjed på MyKid eller at det står nevnt i en e-post med beskjeder fra barnehagen er innafor. Anonymkode: 32a32...862 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis det er noen foreldre du f.eks har god kjemi med, så er det jo bare å si ifra når du møter dem? 😊 Tenker at du trenger ikke nødvendigvis lage en brosjyre. Da virker det nesten som en jobbsøknad, med mindre det mulig er det? Tenker du det er frivillig eller om du vil ha betalt? syntes det er fint gjort å ville hjelpe til, 🤗 Anonymkode: d6837...52d Vil ha betalt, men ikke snakk om store summer. Som foreksempel 100 kr for 2-3 timers arbeid. er litt sånn frivillig, men vil ha noe betalt hvertfall Anonymkode: 6a021...7dc
minister-mio Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Bare spør styrer. Hvis styrer sier ja kan du skrive: hei, jeg heter Tiril Olsen og er nitten år, jeg jobber som vikar her i Solvang barnehage. Jeg tar på meg barnevaktoppdrag på kveldstid og helger. Ta gjerne kontakt. 1
atropos Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Hvis styrer sier det er greit, kan jo pedagogen sette inn en setning i ukeplanen om at du tar på deg barnevaktoppdrag og tlfnr til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 Oi, håper du er vikar i vår barnehage 😄 Jeg ville gjerne hatt en barnevakt som ungene kjente fra før. Anonymkode: 38a5a...3e0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Det hadde vært drømmen om vikaren i vår barnehage hadde tatt på seg slikt! Det er ikke ofte vi behøver barnevakt heller, men de gangene man behøver så hadde det vært deilig med en som barna kjente. Vi har besteforeldre som er lite engasjert, og når de treffer barna så sjeldent så føler vi oss alltid litt utrygge på hvordan det vil gå... Men enig i at du bør spørre styrer først, om du skal dele ut noe/be om å få det i ukeplaner. Å nevne det løst for enkelte foreldre går jo også ann. Anonymkode: e1901...a4e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hadde vært drømmen om vikaren i vår barnehage hadde tatt på seg slikt! Det er ikke ofte vi behøver barnevakt heller, men de gangene man behøver så hadde det vært deilig med en som barna kjente. Vi har besteforeldre som er lite engasjert, og når de treffer barna så sjeldent så føler vi oss alltid litt utrygge på hvordan det vil gå... Men enig i at du bør spørre styrer først, om du skal dele ut noe/be om å få det i ukeplaner. Å nevne det løst for enkelte foreldre går jo også ann. Anonymkode: e1901...a4e Vil helts si det muntlig til enkelte foreldre, vet du «hva» man kan si. Som et tilbud uten at det høres ut som mas? Hva kan jeg si Anonymkode: 6a021...7dc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Du må spørre styrer , mange barnehager har regler mot det Anonymkode: a579f...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du må spørre styrer , mange barnehager har regler mot det Anonymkode: a579f...5ce Hvorfor har de regler mot det? Anonymkode: 6a021...7dc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvorfor har de regler mot det? Anonymkode: 6a021...7dc Det er vel ganske åpenbart ? Anonymkode: a579f...5ce
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel ganske åpenbart ? Anonymkode: a579f...5ce Hva da Anonymkode: 6a021...7dc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel ganske åpenbart ? Anonymkode: a579f...5ce Jeg er jo bare en ringevikar, er ikke fast ansatt? Anonymkode: 6a021...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå