Gå til innhold

Vil en krem med antibiotika hjelpe på akne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå Airol, men det har ikke hjulpet så mye på 7 måneder. Vil det hjelpe om jeg får en som er tilsatt antibiotika eks Zalna?

Anonymkode: 0c4a5...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør legen din. Ingen her kan hjelpe deg

Anonymkode: 87025...964

Skrevet

Skinoren er 100% super mot akne, man bør ikke gå ute i sola med den, så jeg smører på som faen hele vinteren og det tar aknen i så stor grad at jeg slipper mesteparten om sommeren. Hurra for mørketid 

Anonymkode: f8b11...3cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skinoren er 100% super mot akne, man bør ikke gå ute i sola med den, så jeg smører på som faen hele vinteren og det tar aknen i så stor grad at jeg slipper mesteparten om sommeren. Hurra for mørketid 

Anonymkode: f8b11...3cc

Hva er det i den, antibiotika?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spør legen din. Ingen her kan hjelpe deg

Anonymkode: 87025...964

Jeg ønsker å høre andres erfaringer!

Noen leger skriver ut det ene og andre det andre. 

• Liker 1
Skrevet

Det hjalp ikke på meg i alle fall. 

Anonymkode: a7fcf...8af

Skrevet

Antibiotikakrem hjelper ikke, men tablettkur med tetracyklin kan hjelpe. Men du kan ikke bruke det hvis du feks er gravid eller planlegger å bli det mens du bruker kuren.

Anonymkode: a6d24...cc2

Skrevet

Det kan være Zalna vil fungere for deg. Min datter fikk Zalna, Epiduo og Finacea på resept fra hudlege, og Zalna var klart den som fungerte best. Hudlegen sa det var den beste, men at mange hudleger foretrakk å prøve andre reseptbelagte kremer før de ga ut Zalna. Han mente start med Zalna de første 6 ukene og så gå over til andre for vedlikehold når resultatene har kommet. 

Anonymkode: 038d7...98d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Antibiotikakrem hjelper ikke, men tablettkur med tetracyklin kan hjelpe. Men du kan ikke bruke det hvis du feks er gravid eller planlegger å bli det mens du bruker kuren.

Anonymkode: a6d24...cc2

Zalna er ikke bare antibiotika, det er en krem som er en kombinasjon av antibiotika og tretinoin. Derfor fungerer den ofte bra mot acne. 

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av reseptbelagte kremer mot akne, men lite effekt her. Antibiotikakur med Tetracyclin var det som til slutt hjalp her

Skrevet

Det som hjelper på akne er å kutte ut melk og egg.

Anonymkode: e4be1...bc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som hjelper på akne er å kutte ut melk og egg.

Anonymkode: e4be1...bc6

Ja vel? Hvordan har det seg at jeg har akne og ikke har spist dette på 15 år??

• Liker 2
Skrevet

For meg hjalp Diane. 

Anonymkode: a7fcf...8af

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 12.19):

Det kan være Zalna vil fungere for deg. Min datter fikk Zalna, Epiduo og Finacea på resept fra hudlege, og Zalna var klart den som fungerte best. Hudlegen sa det var den beste, men at mange hudleger foretrakk å prøve andre reseptbelagte kremer før de ga ut Zalna. Han mente start med Zalna de første 6 ukene og så gå over til andre for vedlikehold når resultatene har kommet. 

Kan jeg spørre hvilken krem hun fikk anbefalt for å vedlikeholde? Går på zalna selv og vet ikke hvilken krem jeg må bruke for å vedlikeholde senere

Anonymkode: 0fb36...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...