Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal straks begynne å søke jobb som jurist, og har begynt å sjekke jobbmarkedet. Jeg har C-snitt, men har vært uheldig etter korona og fått flere Der, fordi jeg rett og slett ikke har hatt noen gunstig plass å lære seg stoffet + eksamener som har blitt endret i siste liten. Når jeg ser over hvilke jobber som finnes kan jeg tenke at "dette skulle jeg likt å jobbe med", men jeg har C i faget, og har ingen relevant erfaring. 

Akkurat nå kjenner jeg at jeg har utrolig lite motivasjon for siste semester. Er det noen der ute som kan komme med noen oppløftende ord? Alternativt historier om hvordan ting har ordnet seg. Lurer også på hvordan de som rekrutterer stiller seg til nyutdannede. 

Anonymkode: 4fa31...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullførte høsten 2019, har 2,6 i snitt (svak C), brukte 11 mnd på å søke og fikk til slutt jobb i kommunen med 550.000 i startlønn. Jeg søkte i et ganske begrenset område, og kunne nok fått jobb tidligere om jeg hadde hatt muligheten til å flytte på meg. Tror ikke arbeidsmarkedet er så alt for ille. Skriv en god søknad og CV. I tiden jeg søkte gjorde jeg cv-en mer spennende med kurs og enkeltemner. Det beste hadde vært relevant erfaring eller traineeships, for det er stort sett det tilbakemeldingene har gått i.

Verken i en stilling jeg ble innstilt som andre eller den jobben jeg faktisk endte opp med hadde jeg relevante valgfag. Tror du kommer langt med en C i et relevant fag. 

Anonymkode: aa0bf...edd

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt får du jobb!!! Snittet på juss er D. De som har flust av A og B skal til advokatfirmaer, lovavdelingen, tingrettene osv osv. De skal ikke til juridisk avdeling i en eller annen liten kommune, så tenker du bare kan begynne der :) Så bytter du jobb etter en liten stund dersom ønskelig. 

Anonymkode: fa980...340

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde dårligere karakterer enn deg og fikk jobb gjennom LinkedIn og netverking.