Gå til innhold

Spare i indeksfond

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et fond fra før, men har lyst å begynne å spare i et til med lang sparehorisont, 10-30 år. Jeg hadde egentlig bestemt meg for KLP fremtid, men der må jeg visst spare minst 500 kr pr ned, og det har jeg ikke mulighet til. Har noen tips til indeksfond med lang tidshorisont?

Anonymkode: 526e9...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sparer i Sbanken er minsteinnskudd 300 kr. Sparer du enda mindre enn det bør du heller sette inn f.eks. annenhver måned. KLP fremtid er et samlefond, det er ikke så stor forskjell på å sette penger i det og et vanlig globalt indeksfond. Begge deler investerer bredt og er like fremtidsrettet.

Anonymkode: bb462...88a

Skrevet

Jeg har global indeks A, og en aksjesparekonto, for det lønte seg har jeg forstått. Kanskje jeg bare heller kun skal ha det fondet og bare spare der.

Anonymkode: 526e9...5e3

Skrevet

Ville heller fortsatt å spare i global indeks (dnb?). Synes klp framtid har for stor eksponering mot norge.

Anonymkode: 6eca5...409

Skrevet

Sparer også i Global indeks, DNB. Sparer noen hundrelapper hver måned.  Ser at det så smått vokser og det er gøy å følge litt med. :)

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 21.38):

Ville heller fortsatt å spare i global indeks (dnb?). Synes klp framtid har for stor eksponering mot norge.

Macaron skrev (På 13.12.2020 den 8.44):

Sparer også i Global indeks, DNB. Sparer noen hundrelapper hver måned.  Ser at det så smått vokser og det er gøy å følge litt med. :)

Jeg vil gjerne begynne å spare i indeksfond i år, og har også lyst å begynne å spare i DnB Global indeks, fordi jeg har lest at det blir anbefalt flere forskjellige steder. Lurer på om man kan gjøre det uten å være kunde i DnB fra før? Har alle kontoene mine i en annen bank. Hvordan går man frem egentlig?😊

Anonymkode: d59ee...93d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne begynne å spare i indeksfond i år, og har også lyst å begynne å spare i DnB Global indeks, fordi jeg har lest at det blir anbefalt flere forskjellige steder. Lurer på om man kan gjøre det uten å være kunde i DnB fra før? Har alle kontoene mine i en annen bank. Hvordan går man frem egentlig?😊

Opprett konto på nordnet, så har du tilgang på de fleste fond 😊

Anonymkode: 6c2a5...ea8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tusen takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dnb global indeks får du kjøpt i mange banker. Trenger ikke være kunde i Dnb. Det finnes kanskje en side i nettbanken din som heter noe med fond/fondsparing. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merk at Nordnet er blitt ganske dyre på de fleste indeksfond. Mye billigere i f.eks. Sbanken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...