Gå til innhold

Hva tenker du om folk som hele tiden bruker uttrykk som "mainstream media", "løgnmedia" og "fake news"?

Hva tenker du om folk som hele tiden bruker uttrykk som "mainstream media", "løgnmedia" og "fake news"?  

43 stemmer

1. 1. Hva tenker du om folk som hele tiden bruker uttrykk som "mainstream media", "løgnmedia" og "fake news"?

• De har skjønt det - sannheten finner man på obskure blogger og i you tube videos
      3
    • Antar de har gått livets knallharde skole
      26
    • Man tenker sitt
      11
    • Det mener jeg ingen ting om
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: b44ce...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De oppfører seg som sektmedlemmer. 

Anonymkode: 0409a...d6d

• Liker 6
Skrevet

De er lettlurte og mangler evnen til kildekritikk. Samtidig kaller de resten av oss for saueflokk. 
Men seriøst- jeg er litt bekymret. De biter rett på russiske trollfabrikkers forsøk på å undergrave myndigheter og demokrati i vestlige land. 

Anonymkode: c5ce5...e12

• Liker 11
Skrevet

Tenker at de er litt sånn «livets harde skole» folk ... 

Anonymkode: a5d65...825

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker i utgangspunktet at de er litt enkle i knotten. På den annen side er det fort gjort å avfeie alle konspirasjonsteorier med et skuldertrekk. Det er jo ikke akkurat som om det aldri har eksistert ekte konspirasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de ikke er spesielt opplyste. Folk som bruker  uttrykk som mainstream media og fake news jevnlig er folk som ville ha stemt på Trump, som benekter menneskeskapte klimaforandringer, og som baserer sine meninger ut i fra blogger og lignende. Ikke særlig glupe med andre ord. 

• Liker 4
Skrevet

Tenker hvor går grensen for psykisk sykdom egentlig? Typ vrangforestillinger og psykose.

• Liker 1
Skrevet

Løgnmedia? Den var ny 😅

Mainstream media er et reelt uttrykk, det samme er fake news. Jeg bruker dem jevnlig når jeg skriver faglige tekster om kommunikasjon. 

Man må være klar over at fake news finnes, på samme måte som feil- og desinformasjon finnes. 

Dette har vært brukt i mange år før Trump begynte å mase om det. FFI forsker på hvordan Russland kan bruke det til å påvirke norsk politikk. 

Anonymkode: a5a82...ccf

Skrevet

Tenker at kritisk tenking alltid er bra, men lurer på hvorfor denne stopper opp når de ser youtube, twitter, facebook. 

Anonymkode: c93ca...501

• Liker 2
Skrevet

Da vet jeg straks ganske mye om dem.  Bl. a.  vet jeg hvilke nettsider de leser på.  

Skrevet

Kjenner ingen som gjør det.

Anonymkode: 2bdf3...582

Skrevet

Typisk konspi-tullinger og fanatikere som er så politisk vridd at de oppfører seg som fotballsupportere, uansett hvor dårlig laget er så er det best uansett.

Det gjelder forøvrig begge sider av den politiske skalaen.

Anonymkode: 5cd8d...c40

• Liker 2
Skrevet

Media er ikke så nøytrale som folk liker å tro. Ja, jeg stoler mer på YouTube-videoer og marginale nyhetsformidlere enn på storavisene nå for tiden.

Nei, jeg har ikke gått på livets harde skole, jeg tror ikke på verken reptilmennrsker eller chemtrails, men når det gjelder mediedekningen av valget i USA må det være lov å si at det er mye som stinker. 

Anonymkode: bec7f...7b3

• Liker 1
Skrevet

De er Trumpeter.

Anonymkode: 28fe1...6ad

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Media er ikke så nøytrale som folk liker å tro. Ja, jeg stoler mer på YouTube-videoer og marginale nyhetsformidlere enn på storavisene nå for tiden.

Nei, jeg har ikke gått på livets harde skole, jeg tror ikke på verken reptilmennrsker eller chemtrails, men når det gjelder mediedekningen av valget i USA må det være lov å si at det er mye som stinker. 

Rettsvesenet i USA er visst ikke enig med deg.

Antar du støtter tRumpen.

• Liker 3
Skrevet

Tenker at heisen går ikke hele veien opp

Anonymkode: 9b8b9...73f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Rettsvesenet i USA er visst ikke enig med deg.

Antar du støtter tRumpen.

Så voksent av deg. Ja, jeg støtter Trump. 

Skrevet

De har PhD fra Livets Harde Skole, er 100% ansatt i Uføretrygd og stemmer FRP.

Anonymkode: 4adeb...b3b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker Frp, livets harde skole, R****t og d*c*****.no. Nei, det er ikke positivt. 

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg støtter Trump. 

Så overraskende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...