Gå til innhold

Kona vil at jeg skal begrense alkohol inntaket på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med alkohol, men det mener kona. Vi feirer alltid julaften hos foreldrene hennes sammen med min kones søster, hennes mann og barn. Drikkingen min har aldri vært noe problem for de andre i jule selskapet så vidt jeg vet. Kona er av en annen oppfatning, men absolutt ingen har kommentert drikkingen min til meg. Kona vil at vi skal avtale hvor mye jeg skal drikke før vi drar på julaften. Jeg ser ikke helt problemet da vi skal sove over hos foreldrene hennes og det er hun som skal kjøre hjem dagen etterpå.

Hva er ansett som vanlig alkohol inntak på en lang julemiddag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det barn til stedet, så begrens. Ellers ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 2abff...329

• Liker 10
Skrevet

en, mulig to halvlitere øl og en mulig to akevitt 

Men her må du vurdere: hva er viktigst for deg, alkohol eller kona.

Anonymkode: 51512...d37

• Liker 31
Skrevet (endret)

Til orientering så har jeg en høy toleransegrense. Jeg kan fint drikke 12 halv litere og virke edru

Endret av Ulf_Arne
Skrevet
Ulf_Arne skrev (1 minutt siden):

Til orientering så har jeg en høy toleranse grense.

Hvor mye pleier du å drikke, da?

Kona di har sikkert fått hørt det av familien sin. Du bør tilpasse deg de andre dere skal feire med.

Anonymkode: 2ebc4...94a

• Liker 41
Skrevet

Og for å svare på spørsmålet ditt: i min familie er det øl og dram til middag, da går det maks en halvliter per person. Så er det mulig vi tar en likør til kaffen, men det er det. Julaften er et selskap, ikke en fest.

Anonymkode: 35cfc...2eb

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye pleier du å drikke, da?

Kona di har sikkert fått hørt det av familien sin. Du bør tilpasse deg de andre dere skal feire med.

Anonymkode: 2ebc4...94a

Jeg ønsker ikke å svare på det siden jeg har en helt annen toleranse grense

Skrevet

Kanskje de andre har reagert, men formidler det gjennom kona di? Da med tanke på barna? Pleier du å drikke deg snydens? Om du ikke blir tydelig beruset, så bør det ikke være et problem. 

• Liker 11
Skrevet

Selvsagt skal du høre på kona, hun hadde ikke sagt noe hvis det ikke var et reelt problem. 

• Liker 26
Skrevet

Dersom kona ønsker avtale alkoholforbruk, så tenker jeg du er på dypt vann. 1-2 øl, kanskje en akevitt er rikelig på julaften. Hvor mye bruker du drikke? Dersom du ønsker drikke mer enn det, så ønsker du føle deg mer ruset enn andre mennesker er komortable med. 

Anonymkode: 8e64f...c62

• Liker 21
Skrevet
Ulf_Arne skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke noe problemer med alkohol, men det mener kona. Vi feirer alltid julaften hos foreldrene hennes sammen med min kones søster, hennes mann og barn. Drikkingen min har aldri vært noe problem for de andre i jule selskapet så vidt jeg vet. Kona er av en annen oppfatning, men absolutt ingen har kommentert drikkingen min til meg. Kona vil at vi skal avtale hvor mye jeg skal drikke før vi drar på julaften. Jeg ser ikke helt problemet da vi skal sove over hos foreldrene hennes og det er hun som skal kjøre hjem dagen etterpå.

Hva er ansett som vanlig alkohol inntak på en lang julemiddag?

Lagd deg profil idag? Velkommen til kvinneguiden! Hvis drikkingen din er et problem for de du bor med må du respektere det eller ikke og bo alene. 

Anonymkode: f4117...bb4

• Liker 16
Skrevet

Hvor mange glass en skal ta kan vi nok ikke si en fasit på. Noen blir fnisete av 1 glass, andre kan drikke mange. Så lenge du ikke er brisen eller full så ser jeg ikke problemet med å drikke flere enheter

• Liker 3
Skrevet

Jeg har foreslått for kona at jeg drikker akkuratt like mye som faren hennes. Hun har aldri klaget på drikkingen hans så da blir det nok det som blir alkohol inntaket.

• Liker 3
Skrevet

Må gå fint å droppe alkohol den kvelden.  Om du ikj ser problemet sp dropp det for kone og barn. Ho har sikkert sett på at du forandrer deg litt og liker det ikj. Eg har og mislikt alkohol i kombinasjon med jul og barn. No har sambuaren min kutta heilt ut alkohol.  Og eg kjenner at eg gleder meg meir til denne jula. Ikkje eg som har pressa men han har lagt om kosthold og slutta med alkohol, vil gå ned nokre kilo, er på veg ned. Søv bedre og. Han har ikj hatt eit problem med alkohol men helg og jul, nyttår , ferie var det sjølvsagt. Er smakar det ikkje. Fint å vere heilt klar i toppen

Anonymkode: 8e2e2...84f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...