AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Jeg merker meg at menn ofte kan skape interessante liv alene med jobb, hobbyer osv.. Mens kvinner ofte er mer avhengig av en mann. Man ser det f. eks. på forum hvor man på kvinneforum bruker mye tid på å diskutere menn, det ser man ikke på typiske mannsdominerte forum. Er dere enig i dette? Anonymkode: b32fb...396 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Det var nesten umulig for kvinner å klare seg uten en mann tidligere, men nå er det mange kvinner som har et liv utenom mannen. Anonymkode: b3af1...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Jeg er kvinne og har et supert liv uten mann akkurat nå. Om jeg skal gå inn i et forhold igjen må det være med en det er noe veldig spesielt med slik at jeg virkelig ønsker å ha han i livet mitt. Da kan han bli et tilskudd til et allerede bra liv. Men jeg trenger min egentid, så han må være litt selvstendig. Det eneste jeg savner ved å ha en mann akkurat nå er den intime biten. Har forøvrig truffet på en mann, (ikke intimt) som jeg vet har mye egne ting, jobb/hobby å holde på med og som jeg er veldig tiltrukket av. Passer perfekt for mine kriterier. Ikke alle damer bygger livet sitt rundt en mann, noen av oss liker å være selvstendige. Anonymkode: 286c7...9d7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er kvinne og har et supert liv uten mann akkurat nå. Om jeg skal gå inn i et forhold igjen må det være med en det er noe veldig spesielt med slik at jeg virkelig ønsker å ha han i livet mitt. Da kan han bli et tilskudd til et allerede bra liv. Men jeg trenger min egentid, så han må være litt selvstendig. Det eneste jeg savner ved å ha en mann akkurat nå er den intime biten. Har forøvrig truffet på en mann, (ikke intimt) som jeg vet har mye egne ting, jobb/hobby å holde på med og som jeg er veldig tiltrukket av. Passer perfekt for mine kriterier. Ikke alle damer bygger livet sitt rundt en mann, noen av oss liker å være selvstendige. Anonymkode: 286c7...9d7 Men tenker på at f. eks. for single kvinner så omhandler livet fortsatt menn. De bruker mye tid på å fantasere om menn, diskutere menn osv.. Anonymkode: b32fb...396
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Single kvinner klarer seg bedre enn single menn - all forskning og statistikk tyder på det. Kvinner er mindre disponert for risiko, og er mer bevisst på å ivareta sosiale bånd og familierelasjoner, og klarer seg fint på egen hånd. Når det er sagt kjenner jeg flere kvinner enn menn i forhold som virker mer oppslukt av partneren enn mannen deres er. Men jeg tror dette varer en viss periode, men kan ta slutt. Etter forelskelsen har lagt seg er mannen mer opptatt av å "ha noen der". Og som resultat vil de fleste menn som har vært etablert over lang tid finne seg en ny partner ganske raskt. Anonymkode: cee83...990 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Trolltunge skrev (2 timer siden): Nei, det er nok individuelt. Ja det er ingen tvil om det. Anonymkode: 988c9...797 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men tenker på at f. eks. for single kvinner så omhandler livet fortsatt menn. De bruker mye tid på å fantasere om menn, diskutere menn osv.. Anonymkode: b32fb...396 Ikke for min del, så sant jeg ikke er betatt av noen selvfølgelig, da går jo tankene til han innimellom, men det er ikke altoppslukende, jeg har et innholdsrikt liv. Men jeg er enig med deg at det er mange kvinner som bruker mye tid på dette, vertfall basert på innlegg her inne, men det går også gjerne andre veien, bortsett fra at mange av de single mennene her inne, virker som sexmangel er det de fokuserer mer på enn en mulig partner, dog ikke alle. Vi er vel forskjellige alle sammen , både kvinner og menn. Synes personlig det er hakket verre å lese om alle disse som er så veldig opptatt av some og overvåking av partners aktivitet på disse, og det at de blir helt fra seg om noen ikke svarer sekundet etter de har sendt en melding.. Tror mange ville få et bedre liv om de var litt mindre opptatt av alt dette. Virker som some gjør mange, spesielt de litt yngre veldig usikre på seg selv. Anonymkode: 286c7...9d7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Helt uenig. Kvinner har stort sett hobbyer og venninner, mange menn har kun jobben og familien. Menn blir også ofte helt hjelpeløse etter et brudd, mens kvinner ofte blomstrer. Mannen her er mye mer avhengig av meg enn jeg er av ham. Anonymkode: 62d92...396 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Min mann er iallfall helt avhengig av meg og vil helst bruke hvert minutt av livet sitt sammen med meg så vil tro det er individuelt. Jeg har hobbyer og venner jeg også tilbringer tid med. Anonymkode: 2596d...ed3 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 På gruppenivå er det vel heller motsatt - jfr. forskning som viser at gifte menn er lykkeligere og lever lengre enn enslige, mens for kvinner er det omvendt.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menn blir også ofte helt hjelpeløse etter et brudd, mens kvinner ofte blomstrer. Nå er det som oftest kvinnen som bryter ut av forhold. Det er ikke unaturlig at det er den som blir "forlatt" som har det tyngst. Anonymkode: e605f...765 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg merker meg at menn ofte kan skape interessante liv alene med jobb, hobbyer osv.. Mens kvinner ofte er mer avhengig av en mann. Man ser det f. eks. på forum hvor man på kvinneforum bruker mye tid på å diskutere menn, det ser man ikke på typiske mannsdominerte forum. Er dere enig i dette? Anonymkode: b32fb...396 Det er nok egentlig mer kompleks enn som så.. Kvinner bygger mye av sin identitet på sin rolle i en sosial kontekst (mor, datter, svigerdatter, også kone/kjærest) menn bygger mye av sin identitet på sine prestasjoner: stilling, livsverk, karriere/hobby. Til syvende og sist lever kvinner som er singel lengre enn kvinner i ekteskap, og for menn er det motsatt: menn i ekteskap lever lengre enn menn som er singel. Det hevdes også at det i skilsmisser stort sett er kvinner som ønsker brudd. Sånn sett Er kanskje kvinner en større del av livet til menn, det er bare det at menn tar dem for gitt, og dermed fremstår det som at menn er mer viktige for kvinnene, enn kvinner er for mennene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Menn trenger ofte en kone, en venninne og en elskerinne. Og de tar dem alle for gitt. Anonymkode: 0f71f...092 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 Først trodde jeg du mente i et forhold, om mannen betyr mer for kvinnen enn kvinnen gjør for mannen.. Men altså meg som singel har ikke behov for en mann, det hadde vært hyggelig sikkert, men det å hoppe inn i et forhold sitter langt inne for meg. Jeg har vel blitt gammel og sær. Savner nærhet av og til, men det er vel det eneste jeg hadde "trengt" en mann til. Anonymkode: dfc08...b91 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): Kvinner bygger mye av sin identitet på sin rolle i en sosial kontekst (mor, datter, svigerdatter, også kone/kjærest) menn bygger mye av sin identitet på sine prestasjoner: stilling, livsverk, karriere/hobby. Jeg K36, bygger mye heller identiteten rundt jobb, det er det jeg fokuserer mesteparten av tiden min på, og det er det jeg prioriterer over alt annet. Anonymkode: dfc08...b91
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 Delvis. Det er ganske mange uselvstendige kvinner som knapt greier sove alene en eneste natt. Men overordnet syns jeg det virker som kvinner er mer selvstendig som gruppe. Kvinner bruker kanskje litt mer tankevirksomhet, men føler at det mer dreier seg om at kvinner er ute etter den ene mannen de passer best med. Menn virker mer tilbøyelig til å være med hvem fanden kvinne som helst, der hennes personlighet virker totalt underordnet. Det virker og som det er flere kvinner enn menn som drøyer mange år, eller aldri går inn i forhold på ny etter samlivsbrudd, mens menn gjerne overlapper eller kaster seg inn i noe nytt med det samme. Anonymkode: b3174...a12 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 Jeg opplever at single menn jakter damer som det var den eneste hobbyen de har. Single damer derimot er mer tilbøyelige til å (i tillegg til å jakte menn) ha flere interesser ved siden av Anonymkode: 4e5c6...61e 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 Absolutt. Selv om vi ikke vil innrømme det, eller kanskje ikke engang innser det, har de fleste menn mer kjærlighet til seg selv enn kvinner. Selv om kvinner er blitt mer selvstendig, lærere enda jenter og gutter opp i kjønnsterotypiske roller. Mange tror at mange jenter velger dukker som interesse når de er liten fordi de selv trekker til det, at de like å dille seg opp og pynte seg fordi det er noe som appellerer til det, men sanheten er at de alerede fra de er født formes til å ha ulike kvaliteter utifra kjønnet de har. Vi påvirkes av andre barn, barnehagen, skolen, filmer, barnetv, foreldre eller andre voksen. Selvsagt ville noen jenter hatt disse interessene uavhengig av yttre påvirkning, men det ville vært mange færre enn i dag. Hadde vi vært helt uten påvirkning hadde flere jenter hatt interesser og valgt yrker som er typisk for gutter/menn og omvendt. Så til det du spør om. Fra vi er liten oppdras jenter i mye større grad til å være empatiske og bry oss om andre. Vi oppdras også i større grad til å tilfredsstille en fremtidig mann. Ja det høres gammeldags ut, men sånn er det enda, selv om det skjer i mye mindre grad og de fleste gjør det ubevisst. Det er forbausende å høre om hvor mange kvinner som syns det er ubehagelig å mota oralsex, mens menn omentrent ser på det som en selvfølge. Ofte finner man jenter som gir oralsex men ikke mottar. Noen ganger fordi de ikke vil og andre ganger fordi partneren ikke er like opptatt av å tilfredsstille partneren sin som dama er av å tilfredsstille mannen sin. Vi ønsker å gjøre andre til lags. I både sosial og jobbsammenheng, ser man også at kvinner mye oftere selv tar på seg ansvaret for hva andre føler/tenker. Har man f.eks en kolegga som konfronterer en kvinne med at hen føler seg oversett (når det egentlig ikke har vært kvinnen intensjon), vil en kvinne mye oftere tenke at det er hennes feil og hun må gjøre bedre. Og også lettere føle skyld og ha dårlig samvittighet. Mens en mann som får denne beskjeden oftere tenker at det er den andre som er problemet. At han ikke har gjort noe feil, siden han vet at han ikke har oversett koleggaen. Små gutter og unge menn oppmuntres i mye større grad til å følge drømmene, satse stort, bli en oppdager osv. Men jenter/unge damer styres mer inn på familien og menn. Ja i mye mindre grad en før og muligheten til å gjøre noe annet er ser jo. Men det er vanskeligere når vi fra barneåra er formet til en spesiell rolle, den rollen er den omsorgsfulle partner og en kjærlig mor. Derfor ender enda mesteparten av ansvaret med unger og hjem på kvinnene. Ja menn gjør mer hjemme, men kvinnene har det organisatoriske ansvaret, og det krever masse! Anonymkode: f5e74...bdc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå