Gå til innhold

Lønnslipp, noe som ikke stemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk lønn i dag og ser på lønnslippen at noe er feil. Fikk ikke det jeg hadde regnet meg frem til.

Blant annet ble ikke to vakter i slutten av november regnet med, og kvelds- og nattillegg er bare på 28 kr, altså halvparten av det som er vanlig. Hva er dette for noe??

Noen som vet hvorfor det er sånn?

Anonymkode: 10b52...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså...dette må du spørre lønningsavdelingen om!

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Bernardette said:

Men altså...dette må du spørre lønningsavdelingen om!

Det skal jeg. Men lurer på om flere har opplevd dette.

Det er halv skatt i desember, hvorfor er det halv kvelds- og natttillegg? :(

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Siterer den som svarte deg over:

"Men altså...dette må du spørre lønningsavdelingen om!"

Anonymkode: a1553...403

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Siterer den som svarte deg over:

"Men altså...dette må du spørre lønningsavdelingen om!"

Anonymkode: a1553...403

Takk for bidraget ditt, dette hjalp meg såååå mye!!

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for bidraget ditt, dette hjalp meg såååå mye!!

Vil du vi skal gjette da? Selvfølgelig kan lønningsavdelingen ta feil, og regneegenskapene dine kan ta feil. Hvordan skal vi liksom sitte med fasiten her?

Anonymkode: 66e68...59d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Selvfølgelig har flere opplevd feil i lønnsslippene en eller annen gang, men hvordan hjelper det deg?

Anonymkode: ec954...9f2

• Liker 6
Skrevet

At du ikke fikk de to vaktene kan skyldes at de kom etter avregning for desember var sendt. Mange bruker 20 i hver mnd som avregningsdato for timelønn. 

At tillegget ikke var så høyt som du forventet ,vet jeg ikke grunnen til, men kan det være at du har beregnet for mange timer med tillegg?  Eller står tilleggssatsen på kr 28 på lønnsslippen?  

• Liker 5
Skrevet

Vi ser jo ikke hva som er feil, fordi vi ikke har tilgang til lønnssystemet. Her er det flere mulige grunner til at din lønn ikke riktig. 
avregningsperode, feil lønnart eller timene ble godkjent for sent. Så ta kontakt med nærmeste leder eller lønnsavdelingen. 

Anonymkode: e7c9f...a7d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk lønn i dag og ser på lønnslippen at noe er feil. Fikk ikke det jeg hadde regnet meg frem til.

Blant annet ble ikke to vakter i slutten av november regnet med, og kvelds- og nattillegg er bare på 28 kr, altså halvparten av det som er vanlig. Hva er dette for noe??

Noen som vet hvorfor det er sånn?

Kvelds og nattillegg er vel kun 28 kr såvidt meg bekjent. Helgetillegg på rundt 50-lappen.

Anonymkode: 2ec4d...156

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvelds og nattillegg er vel kun 28 kr såvidt meg bekjent. Helgetillegg på rundt 50-lappen.

Anonymkode: 2ec4d...156

Vet ikke hvor du jobber, men mitt kvelds- og nattillegg er i hvert fall på 56 kr i timen.

Anonymkode: ec954...9f2

• Liker 1
Skrevet

Det er umulig for oss å svare på. 

Anonymkode: a6bea...976

• Liker 1
Skrevet

Helt umulig å svare på. 

En gang fikk jeg 38,- i lønn.. fikk sjokk (manglet 32000 på lønna) 😅 tok det selvsagt sporadisk opp med lønnsansvarlig - som utbetalte riktig beløp med engang. 

Kun lønnsansvarlig kan forklare om det er en feil her.

Anonymkode: 17580...886

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, smilo said:

At du ikke fikk de to vaktene kan skyldes at de kom etter avregning for desember var sendt. Mange bruker 20 i hver mnd som avregningsdato for timelønn. 

At tillegget ikke var så høyt som du forventet ,vet jeg ikke grunnen til, men kan det være at du har beregnet for mange timer med tillegg?  Eller står tilleggssatsen på kr 28 på lønnsslippen?  

Fikk medregnet vaktene jeg hadde 24-26. november, men ikke 29 og 30.

Kvelds- og natttilegg satsene er på 28 kr. Forrige lønnslipp viser 56 kr. Og jeg jobber kun etter kl. 17h. Så alle timene skal vel ha tillegg?

Jeg er klar over at ingen her kan gi meg svaret, men lurer på om flere har opplevd dette. Om det er en feil eller en regel av noe slag. Er ung og ny i arbeidslivet så ikke slakt meg for å stille spørsmål. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ingen som slakter deg for å stille spørsmål.

Det eneste vi kan svare på har flere alt svart: det er opplagt at selv folk som er ansatt på lønningskontoret kan gjøre feil. Har hatt feil på mange lønnslipper opp igjennom - hadde en tidligere arbeidsgiver som var ute av stand til å gi meg korrekt lønn i et halvt år fordi lønnsmedarbeideren ikke gadd å be om hjelp til det vedkommende hadde rotet til. Det ble oppvask etter at jeg måtte ta forbrukslån for å dekke helt nødvendige kostnader!

Da lærte jeg at ved sånne feil går man til sin leder som kan trampe med begge bena og forlange at ting ordnes.

Det du må gjøre er å ta med deg lønnslippen til lederen din og be vedkommende forklare deg det som står på den. Dersom det viser seg å ikke være feil, men noe du har misforstått så vet du det. Dersom det derimot virkelig er feil, så kan lederen din ta det med lønnsavdelingen. Dette er prosedyren hos oss, lønnsavdelingen vil helst ikke ha mange ansatte som ikke forstår lønnsslippen på døren.

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...