AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg lager langtidsstekt kalkun, har nĂ„ vĂŠrt i ovnen i 11 timer pĂ„ 75 grader. men den er enda rosa og skinnet er ikke gyllent.. kan jeg sku opp varmen i en time? Vil den holde seg saftig? hva skal jeg skru den opp til? Kan den stĂ„ litt pĂ„ grill funksjon? den er 5,5 kg. I oppskrift stod det 10-12 timer. Men ser ikke ut som det er nokk. Anonymkode: 3b692...0a0 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tv234 Skrevet 11. desember 2020 #2 Del Skrevet 11. desember 2020 Den kommer aldri til Ă„ bli brun pĂ„ 70 grader, den er nok ferdig 65 grader er nok i kjernetemperatur. Ta den ut la den hvile i 45 min,( ja 45 min) sĂ„ skrur du opp ovnen til maks og setter inn kalkunen som du enten har penselt med en form for fett gjerne fra langpanna, sĂ„ kar du den stĂ„ til den er gyllen typ 10 min, gjerne pĂ„ ei rist over langpanna, sĂ„nn at den bli brunn gjevnt over. Lover at dette funker, jobber som kokk pĂ„ en av landets beste restauranter 3 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Del Skrevet 11. desember 2020 55 minutter siden, Tv234 said: Den kommer aldri til Ă„ bli brun pĂ„ 70 grader, den er nok ferdig 65 grader er nok i kjernetemperatur. Ta den ut la den hvile i 45 min,( ja 45 min) sĂ„ skrur du opp ovnen til maks og setter inn kalkunen som du enten har penselt med en form for fett gjerne fra langpanna, sĂ„ kar du den stĂ„ til den er gyllen typ 10 min, gjerne pĂ„ ei rist over langpanna, sĂ„nn at den bli brunn gjevnt over. Lover at dette funker, jobber som kokk pĂ„ en av landets beste restauranter Takk  Anonymkode: 3b692...0a0 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Del Skrevet 11. desember 2020 1 hour ago, Tv234 said: Den kommer aldri til Ă„ bli brun pĂ„ 70 grader, den er nok ferdig 65 grader er nok i kjernetemperatur. Ta den ut la den hvile i 45 min,( ja 45 min) sĂ„ skrur du opp ovnen til maks og setter inn kalkunen som du enten har penselt med en form for fett gjerne fra langpanna, sĂ„ kar du den stĂ„ til den er gyllen typ 10 min, gjerne pĂ„ ei rist over langpanna, sĂ„nn at den bli brunn gjevnt over. Lover at dette funker, jobber som kokk pĂ„ en av landets beste restauranter Foresten mĂ„ den hvile igjen etterpĂ„?  Anonymkode: 3b692...0a0 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tv234 Skrevet 11. desember 2020 #5 Del Skrevet 11. desember 2020 Sikkert for seint, men det er ikke nĂždvendig Ă„ hvile no sĂŠrlig men 5 min skader ikke, ble det bra til slutt? Til neste gang om du ikke gjorde det nĂ„, blir kalkun utrolig mye bedre etter den har fĂ„tt litt tid i en saltlake fĂžr den stekes Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ