GĂ„ til innhold

Kalkun hjelp haster! 😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager langtidsstekt kalkun, har nÄ vÊrt i ovnen i 11 timer pÄ 75 grader.

men den er enda rosa og skinnet er ikke gyllent.. kan jeg sku opp varmen i en time? Vil den holde seg saftig?

hva skal jeg skru den opp til? Kan den stÄ litt pÄ grill funksjon?

den er 5,5 kg. I oppskrift stod det 10-12 timer. Men ser ikke ut som det er nokk.

Anonymkode: 3b692...0a0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Den kommer aldri til Ä bli brun pÄ 70 grader, den er nok ferdig 65 grader er nok i kjernetemperatur. Ta den ut la den hvile i 45 min,( ja 45 min) sÄ skrur du opp ovnen til maks og setter inn kalkunen som du enten har penselt med en form for fett gjerne fra langpanna, sÄ kar du den stÄ til den er gyllen typ 10 min, gjerne pÄ ei rist over langpanna, sÄnn at den bli brunn gjevnt over. Lover at dette funker, jobber som kokk pÄ en av landets beste restauranter

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

55 minutter siden, Tv234 said:

Den kommer aldri til Ä bli brun pÄ 70 grader, den er nok ferdig 65 grader er nok i kjernetemperatur. Ta den ut la den hvile i 45 min,( ja 45 min) sÄ skrur du opp ovnen til maks og setter inn kalkunen som du enten har penselt med en form for fett gjerne fra langpanna, sÄ kar du den stÄ til den er gyllen typ 10 min, gjerne pÄ ei rist over langpanna, sÄnn at den bli brunn gjevnt over. Lover at dette funker, jobber som kokk pÄ en av landets beste restauranter

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 hour ago, Tv234 said:

Foresten mÄ den hvile igjen etterpÄ? :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sikkert for seint, men det er ikke nĂždvendig Ă„ hvile no sĂŠrlig men 5 min skader ikke,

ble det bra til slutt?

Til neste gang om du ikke gjorde det nÄ, blir kalkun utrolig mye bedre etter den har fÄtt litt tid i en saltlake fÞr den stekes

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...