AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Svigers vet dere...! Fikk høre at de drar litt rundt i Norge nå og besøker sine eldre venner. Fint tenkt av de det...Men er dette innafor i disse tider? Syntes det hørtes lite gjennomtenkt ut. De skal til oss juleaften en tur. Her vi bor er det rødt og mye smitte i nabokommuner blant annet. Nå er jeg redd de ikke sier fra hvis de er litt sjuke jul og kommer likevel til oss. Tror ikke de tenker i de baner for å være helt ærlig. Anonymkode: 86c0b...680
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Min far oppfører seg likedan, og sier at han kommer innom oss et par timer lille julaften. Jeg kommer til å si at en av oss har symptomer og at han ikke kan komme (den som er frisk kan gå en tur med ham hvis han allikevel kommer). Anonymkode: e991a...8b5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Min far oppfører seg likedan, og sier at han kommer innom oss et par timer lille julaften. Jeg kommer til å si at en av oss har symptomer og at han ikke kan komme (den som er frisk kan gå en tur med ham hvis han allikevel kommer). Anonymkode: e991a...8b5 Hvorfor pakke det inn? Faren min er også sånn, og jeg har sagt rett ut at han ikke får komme hit og hvorfor. Anonymkode: f8097...04b 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Jeg må nok gi klar beskjed ja, men via min samboer som snakker med de. Vi har hatt forkjølelse et par ganger nå den siste mnd, og barna hjemme av den grunn. Har ikke lyst å sitte inne hele jula pga sykdom. Barna vil jo gjerne ut i snøen! Anonymkode: 86c0b...680
Majott Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Svigers vet dere...! Fikk høre at de drar litt rundt i Norge nå og besøker sine eldre venner. Fint tenkt av de det...Men er dette innafor i disse tider? Syntes det hørtes lite gjennomtenkt ut. De skal til oss juleaften en tur. Her vi bor er det rødt og mye smitte i nabokommuner blant annet. Nå er jeg redd de ikke sier fra hvis de er litt sjuke jul og kommer likevel til oss. Tror ikke de tenker i de baner for å være helt ærlig. Anonymkode: 86c0b...680 Hadde avvist besøk av dem!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må nok gi klar beskjed ja, men via min samboer som snakker med de. Vi har hatt forkjølelse et par ganger nå den siste mnd, og barna hjemme av den grunn. Har ikke lyst å sitte inne hele jula pga sykdom. Barna vil jo gjerne ut i snøen! Anonymkode: 86c0b...680 Du er ikke mer bekymret for å smitte svigerforeldrene dine slik at de kanskje blir alvorlig syke eller dør da?? Anonymkode: c0634...064
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er ikke mer bekymret for å smitte svigerforeldrene dine slik at de kanskje blir alvorlig syke eller dør da?? Anonymkode: c0634...064 Klart det. og vi gir jo selvfølgelig beskjed om vi er syke. Det skjedde tidligere i høst da vi egentlig skulle ha bursdag til det ene barnet. Ingen besteforeldre kunne komme. Anonymkode: 86c0b...680
Perle Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Du får jo be denne mannen si ifra til dine egne foreldre da. Det er virkelig hans jobb.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Perle skrev (16 timer siden): Du får jo be denne mannen si ifra til dine egne foreldre da. Det er virkelig hans jobb. Du mener sine egne? Vi har diskutert her nå, og er enige om at vi ikke har lyst å smitte andre om vi er forkjøla og det skal gjelde samme vei. Skal be han ta en skikkelig prat med de forhånd. Har ikke lyst å ha julefeiring i karantene med to små. Anonymkode: 86c0b...680
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Her forventes det også at vi reiser til svigerinnen min før jul. Hun ble rett og slett forbanna da vi sa vi ikke kom. Vi må krysse fire kommunegrenser, stoppe litt på turen (har småbarn) osv. Lite aktuelt. Anonymkode: eaf72...6f3
Zienna Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 Dette er ikke greit. Mannen din må snakke med dem. Jeg har også problemer med å forstå at vennene deres ønsker å ta i mot besøkende nå. Dette er jo stikk i strid med alle henstillinger fra myndighetene. Noen tror fortsatt at pandemien er som en influensa. Kanskje de er av dem? I så fall må de i det minste respektere at andre har et annet syn.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 Dere er hysteriske. Disse eldre har mest sannsynlig laaangt færre kontakter enn det dere har med barn. Jeg antar at dere er en høyere risiko å besøke for svigers enn omvendt, besøksturné tross alt. Dere er vel begge fortsatt i arbeid? Kanskje en av dere jobber tett med andre folk? Har barn som går i bhg eller skole? Slapp nå av Anonymkode: 544c6...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere er hysteriske. Disse eldre har mest sannsynlig laaangt færre kontakter enn det dere har med barn. Jeg antar at dere er en høyere risiko å besøke for svigers enn omvendt, besøksturné tross alt. Dere er vel begge fortsatt i arbeid? Kanskje en av dere jobber tett med andre folk? Har barn som går i bhg eller skole? Slapp nå av Anonymkode: 544c6...f3d Nei, vi jobber på kontor begge og der er det strikt, unngår mye kontakter. Barna går i barnehage i sine kohorter selvsagt. Vi handler når det er lite folk i butikkene , f.eks tidlig lørdagsmorgen. Vi er veldig forsiktige for tiden. Anonymkode: 86c0b...680
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, vi jobber på kontor begge og der er det strikt, unngår mye kontakter. Barna går i barnehage i sine kohorter selvsagt. Vi handler når det er lite folk i butikkene , f.eks tidlig lørdagsmorgen. Vi er veldig forsiktige for tiden. Anonymkode: 86c0b...680 Det jeg tror det ble referert til er.. barna går i barnehage i sine kohorter, alle barna drar hjem til sine familier - som dere ikke har noe kontroll på hvordan oppfører seg/hvor mange de møter og ser. Når det er sagt så mener jeg også at det er uansvarlig av svigerforeldrene dine - de hadde ikke sluppet inn i mitt hus etter å ha vært på en slik rundtur. Du er ikke hysterisk! Og, dette er jo stikk i strid med anbefalingene fra helsemyndighetene. Anonymkode: f1bd8...ef7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå