Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært venninne med henne i flere år og  hun har hele tiden vært åpen om at hun røyker hasj. Tidligere har jeg trodd det bare var en sjelden gang, men har skjønt på henne at denne røykingen har økt til flere ganger i uken. Jeg syntes dette i seg selv er bekymringsverdig, men igår sa hun noe som gjorde meg sint. Hun sa at hun fungerer jo helt fint selv om hun røyker hasj og klarer f.eks fint å kjøre bil?! «Kjører du bil etter å ha røyka?!» spør jeg, og hun sier at ja, innimellom gjør hun det, «men at det bare er korte turer til butikken»?! Jeg spør henne om hun er klar over hva hun risikerer og hun svarer at det er jo aldri politi på den strekningen?! Politiet er jo det minste problemet, svarer jeg, jeg tenker på andre mennesker og dyr på den strekningen!!

Vi endte i en skikkelig krangel og hun ble forbanna da jeg sa hun er et dårlig medmenneske og ba meg dra! 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre. Om jeg skal anmelde henne og kutte henne ut, eller hva jeg skal. 

Anonymkode: d3be1...ded

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

Jeg har vært venninne med henne i flere år og  hun har hele tiden vært åpen om at hun røyker hasj. Tidligere har jeg trodd det bare var en sjelden gang, men har skjønt på henne at denne røykingen har økt til flere ganger i uken. Jeg syntes dette i seg selv er bekymringsverdig, men igår sa hun noe som gjorde meg sint. Hun sa at hun fungerer jo helt fint selv om hun røyker hasj og klarer f.eks fint å kjøre bil?! «Kjører du bil etter å ha røyka?!» spør jeg, og hun sier at ja, innimellom gjør hun det, «men at det bare er korte turer til butikken»?! Jeg spør henne om hun er klar over hva hun risikerer og hun svarer at det er jo aldri politi på den strekningen?! Politiet er jo det minste problemet, svarer jeg, jeg tenker på andre mennesker og dyr på den strekningen!!

Vi endte i en skikkelig krangel og hun ble forbanna da jeg sa hun er et dårlig medmenneske og ba meg dra! 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre. Om jeg skal anmelde henne og kutte henne ut, eller hva jeg skal. 

Både anmelde og kutte ut.. Når hun selv ikke ser problemet vil det aldri nytte å snakke henne til vett. Kjenner/kjente flere som har drevet på med det der, de ga seg ikke før de ble tatt. Kanskje det å miste førerkort kan hjelpe henne til å våkne opp og forstå at hun har et rusproblem?

Anonymkode: 07090...d4e

• Liker 8
Skrevet

What seems to be the officer, problem? 

• Liker 9
Skrevet

Hadde anmeldt henne med en gang og kuttet henne ut ja. "Bare til butikken" finnes ikke trygt, tenk om hun en dag kjører på et barn og skader det alvorlig, og du ikke sa ifra? Hun har ikke selvinnsikt nok til å se dette, og det er rett og slett skremmende.

Tenk på alle som risikerer livet når de møter henne på veien.

• Liker 4
Skrevet
Navani skrev (Akkurat nå):

Hadde anmeldt henne med en gang og kuttet henne ut ja. "Bare til butikken" finnes ikke trygt, tenk om hun en dag kjører på et barn og skader det alvorlig, og du ikke sa ifra? Hun har ikke selvinnsikt nok til å se dette, og det er rett og slett skremmende.

Tenk på alle som risikerer livet når de møter henne på veien.

Ja, og jeg ble ekstra provosert da hun snakket om at politiet ikke var på den strekningen! Det å tenke på andre LIV på veien gjorde hun tydeligvis ikke! :sinna: 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Man kan jo ta livet av noen når man kjører i ruspåvirket tilstand så jeg hadde anmeldt. 

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet med en gang ho setter seg bak rattet! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, og jeg ble ekstra provosert da hun snakket om at politiet ikke var på den strekningen! Det å tenke på andre LIV på veien gjorde hun tydeligvis ikke! :sinna: 

Ts

Ekstremt egoistisk av henne. Jeg ville ikke hatt henne som venn bare basert på den holdningen der, men at hun faktisk gjør dette... Nei, kutt henne ut og anmeld. Få henne på politiets radar. 

• Liker 1
Skrevet

om du ikke direkte annmelder kan du be politiet ta noen eklstra turer i nabolaget, det gjør de her vi bor - flere ganger i uken, noen ganger etpar ganger samme dag - og etter det har ruskjøringen gått ned hos personen de forsøker treffe på. Denne er annmeldt flere ganger men uten at politet tar vedkommende kjørende hjelper det lite, derfor satte de inn tiltak over en periode når de ble klar over trafikken som følge av salg osv. Det er betryggende for oss som bor her, så jeg ville absolutt tatt en telefon og snakket med de. 

• Liker 3
Skrevet

Du må være i svært påvirket tilstand av cannabis for at politiet skal reagere på at du er beruset. Kjørte mye før, påvirket av cannabis. En kveld ble jeg stoppet i en kontroll av politiet, hadde røyket ca 45 minutter før jeg kjørte, og hadde en pipe og 5 gram hasj i lomma. Fant frem førerkort og vognkort, og pratet med politiet som normalt. De merket ikke mistanke en gang. Ble sendt videre på min vei, takket Gud for en ny sjanse, og har aldri røyket cannabis siden.

Håper din venninne finner sin fornuft også. 

Anonymkode: 920f3...855

• Liker 4
Skrevet

Ring politiet og fordel dem dette. De kommer til å gi deg råd videre. Mest sannsynlig ønsker de å bli oppringt når hun setter seg bak rattet og ønsker derfor også biltype og nr.

• Liker 1
Skrevet

Ingen anmelder vennene sine. Herregud

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må være i svært påvirket tilstand av cannabis for at politiet skal reagere på at du er beruset.

Er det lenge siden?

Politiet har blitt mye dyktigere til å ta ruskjørere de siste åra.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Rosatoast skrev (På 11.12.2020 den 14.55):

Ingen anmelder vennene sine. Herregud

Jo, når de kan skade/drepe seg selv eller andre så gjør man det.

Skrevet
Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Jo, når de kan skade/drepe seg selv eller andre så gjør man det.

Hvis ikke venninnen kontakter politiet og denne kvinnen kjører ned og lemlester/dreper et menneske, er jo denne venninnen også skyld i dødsfallet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vil si at jeg er ganske liberal med tanke på cannabisbruk. Men uansett om du kjører beruset på alkohol, piller eller cannabis burde man ikke kjøre. Hvorfor? Det er ikke verdt risikoen for deg selv og andre i trafikken. 

Jeg hadde tatt en telefon til politiet. 

Anonymkode: 39cc3...a19

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Skrevet

Er man rusa, skal man ikke kjøre. Så lett er det faktisk. På all rus overvurderer man egen evne, så det er en risikosport. 

Å politianmelde synes jeg blir veldig voldsomt. Men jeg liker forslaget om å be politiet kjøre litt ekstra rundt på den strekningen. 

Skrevet
Honey Dew skrev (21 timer siden):

Hvis ikke venninnen kontakter politiet og denne kvinnen kjører ned og lemlester/dreper et menneske, er jo denne venninnen også skyld i dødsfallet.

Det er hun ikke!

Anonymkode: d63f7...800

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er hun ikke!

Anonymkode: d63f7...800

Jo, det er hun. Hun vet at venninnen kjører ruspåvirket og når hun ikke kontakter politiet og noen blir drept, er hun medskyldig.

Skrevet

Anmeld vennina di!!!! Se på han guttungen på 13 år som ble påkjørt og drept her i Oslo på haugenstua! Han var vennen til sønnen min!!!! Lokalsamfunnet er i sjokk og alle sørger over han gode gutten som alltid hjalp til på biblioteket, bærte poser for eldre damer og var så god og snill mot alle sammen! Guttungen som har blitt revet bort fra sine foreldre fordi en jævel tenkte bare på seg selv og sine lyster! Det er ikke greit at din venninne kjører  påvirket! Hun kan drepe noen! 
vi sitter igjen med en stor sorg over tapet til gutten på 13 år som ble drept fordi en kjørte i påvirket tilstand!!!

Gutten min hylgriner og skriker hvorfor noen kan gjøre noe slikt og drepte vennen sin! At man kan ha samvittighet til å gjøre noe så ondsinnet forstår jeg ikke!

snakk med henne eller med politiet før det er forseint!!!!

hilsen en mamma

Anonymkode: 226fb...a20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...